printlogo


کد خبر: 210285تاریخ: 1398/3/20 00:00
اخبار

 رشد حدود 3 هزار واحدی شاخص بورس
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با ۲۹۲۰ واحد رشد روبه‌رو شد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه، تعداد 4 میلیارد و 65 میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزش یکهزار و 471 میلیارد تومان در 291 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 2920 واحدی در ارتفاع 229 هزار و 808 واحد قرار گرفت. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 829 واحد، کل (هموزن) 1534 واحد، قیمت (هموزن) 1055 واحد، آزاد شناور 3935 واحد و شاخص‌های‌‌ بازار اول 2134 واحد و بازار دوم 5893 واحد رشد را به‌ثبت رساندند. بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 410 میلیون ورقه به‌ ارزش 758 میلیارد تومان در 173 هزار نوبت، آیفکس 31 واحد رشد کرد و در ارتفاع 2927 واحد قرار گرفت.

جهانگیری با ترخیص کالا بدون دریافت گواهی مبدأ موافقت کرد
معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه رئیس اتاق بازرگانی ایران با پیشنهاد اتاق ایران برای ترخیص کالا بدون دریافت گواهی مبدأ موافقت کرد. به گزارش فارس، غلامحسین شافعی با ارسال نامه‌ای به اسحاق جهانگیری تقاضای حذف گواهی مبدأ از مجموعه اسناد مورد تقاضای گمرک برای واردات کالا را ارائه داد که مورد قبول معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفت. جهانگیری در پی‌نوشت این نامه، ضمن موافقت با اصل پیشنهاد، به وزیر اقتصاد دستور داده است اگر اجرای کار به مصوبه ستاد مقابله با تحریم نیازمند است، پیشنهاد آن را ارائه دهد. رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، حذف گواهی مبدأ از مجموعه اسناد مورد تقاضای گمرک برای واردات کالا را خواستار شد. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در پاسخ به نامه رئیس اتاق ایران، ضمن موافقت با اصل پیشنهاد و ضروری دانستن اجرای آن، به وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داده است، اگر برای اجرای این پیشنهاد به مصوبه ستاد مقابله با تحریم نیاز بود، پیشنهاد آن داده شود.

۱۳۰۰ کارتخوان فعال خارج از کشور مسدود شد
بر اساس اعلام شرکت شاپرک، ۱۳۰۰ کارتخوان فعال خارج از کشور شناسایی و مسدود شد. به گزارش مهر، شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) اعلام کرد: پس از ابلاغ تصمیم بانک‌مرکزی مبنی بر شناسایی و مسدودسازی کارتخوان‌های فعال در خارج از کشور، شبکه پرداخت الکترونیک با هدایت شاپرک و همکاری شرکت‌های پی‌اس‌پی اقدامات فشرده‌ای را برای شناسایی و مسدوسازی این پایانه‌ها آغاز کردند. در نخستین سری از این اقدامات ۹۳۰ پایانه طی دی تا نیمه بهمن سال ۹۷ در کشورهای خارجی شناسایی و مسدود شد و با ادامه این اقدامات حدود ۳۷۰ پایانه دیگر شناسایی و مسدود شد تا به این ترتیب طی سال ۹۷ در مجموع ۱۳۰۴ پایانه فعال در خارج از کشور غیرفعال شود. از این تعداد پایانه ۱۲۰۷ مورد توسط شرکت‌های پی‌اس‌پی و ۹۷ پایانه نیز توسط شرکت شاپرک شناسایی و مسدود شده‌ است.

 


Page Generated in 0/0066 sec