printlogo


کد خبر: 210286تاریخ: 1398/3/20 00:00
اخبار

حذف قبوض کاغذی برق  در کشور کلید خورد
دیروز و با حضور وزیر نیرو، طرح ملی قبض سبز رونمایی و فرآیند حذف قبوض کاغذی در سراسر کشور به‌صورت رسمی آغاز شد. به گزارش تسنیم، وزیر نیرو در نشست  مدیریت مصرف که دیروز با حضور جمعی از مدیران صنعت برق در توانیر برگزار شد،‌ از طرح ملی قبض سبز رونمایی کرد. «رضا اردکانیان» در مراسم رونمایی از طرح ملی قبض سبز نوشت: «سبز،‌ یعنی رویش،‌ یعنی صلح، یعنی زندگی و توسعه پایدار. امیدواریم همکاران صنعت برق در این برنامه و سایر توصیه‌ها و تأکیدات رئیس جمهور محترم سربلند باشند».

اصلاح قیمت برق ارزکاوها
معاون وزیر نیرو گفت: مشترکانی که مصرف آنها از ٣٠٠ کیلووات بیشتر شود غیر از  افزایش
٧ درصدی باید ١۶ درصد جریمه هم پرداخت کنند که در مجموع ٢٣ درصد می‌شود. به گزارش میزان، همایون حائری اظهار کرد: در سال جاری افزایش ٧ درصدی برق اعمال شد و مشترکانی که نسبت به قبوض سال گذشته ١٠ درصد صرفه‌جویی داشته باشند از تخفیف ٢٠ درصدی برخوردار می‌شوند. وی در ادامه بیان کرد: این افزایش قیمت از ابتدای خرداد روی قبوض برق در نظر گرفته می‌شود. حائری درباره برنامه وزارت نیرو برای شناسایی و برخورد با مشترکانی که از برق یارانه‌ای کشور برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند، اظهار کرد: وزارت نیرو در این زمینه به دولت پیشنهاد داده است افرادی که قصد وارد کردن دستگاه‌های دست دوم برای استخراج بیت کوین دارند شناسایی شوند و تعرفه برق آنها با نرخ برق صادراتی محاسبه شود.


دلار وارد کانال ١٢٠٠٠ تومانی شد
در ادامه روند ثبات نرخ ارز در بازار، قیمت دلار دیروز ١٩ خرداد ٩٨ به کانال ١٢ هزار تومانی بازگشت و به ١٢٩٠٠ تومان در صرافی‌های بانکی رسید. به گزارش مهر، بر این اساس نرخ خرید هر اسکناس دلار در صرافی‌های بانکی ١٢٨٠٠ تومان و نرخ فروش آن ١٢٩٠٠ تومان بود. همچنین قیمت هر یورو برای خرید ١٤٧٠٠ تومان و برای فروش ١٤٨٠٠ تومان بود. همچنین در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت سکه طرح جدید دیروز به ۴ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۹۰ هزار تومان قیمت خورد. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۴۱ دلار و ۳۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰۷ هزار و ۶۸۱ تومان بود.


Page Generated in 0/0076 sec