printlogo


کد خبر: 210294تاریخ: 1398/3/21 00:00
اخبار

«انرژی‌های تجدیدپذیر»  آماده پخش شد
مستند تلویزیونی «انرژی‌های تجدیدپذیر» در 6 قسمت تولید شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند تلویزیونی «انرژی‌های تجدیدپذیر» به کارگردانی وحید فرجی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی، آماده پخش شد. تولید این مستند تلویزیونی یک سال پیش آغاز شده بود و سازندگان آن در شهرهایی چون خراسان، اردبیل، اصفهان، گیلان و تهران این اثر را جلوی دوربین برده‌اند. مستند «انرژی‌های تجدیدپذیر» با پرداختن به اهمیت تولید انرژی از طبیعت، تلاش کرده است علل عدم رونق این بخش را بررسی کند. این مستند در 6 قسمت 28 دقیقه‌ای تولید شده است و بزودی روی آنتن تلویزیون می‌رود.

آغاز عرضه مستند «اعتراض خاموش»
مستند «اعتراض خاموش» از امروز در vod‌ها توزیع می‌شود.
به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «اعتراض خاموش» محصول مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری که به کارگردانی میکائیل دیانی تولید شده و وضعیت خودکشی‌های اعتراضی در ایران را مورد بررسی قرار داده است، از امروز در شبکه‌های نمایش اینترنتی توزیع می‌شود. این مستند 40 دقیقه‌ای روایتگر 4 خودکشی در 4 نقطه کشور است.


چاپ سوم برای «نقاشی قهوه‌خانه»
چاپ سوم کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» خاطرات کاظم دارابی متهم دادگاه میکونوس، آخرین اثر محسن ‏کاظمی از سوی سوره مهر روانه بازار کتاب شد‎.‎ به گزارش مهر، چاپ نخست این کتاب اواخر زمستان سال گذشته (۱۳۹۷) منتشر شده بود. این کتاب به بیان خاطرات کاظم دارابی دانشجو و تاجر ایرانی مقیم آلمان و از متهمان اصلی حادثه تروریستی رستوران میکونوس یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ قضایی آلمان در شهریور ۱۳۷۱ می‌پردازد که منجر به کشته شدن تعدادی از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران شد. این کتاب به همت محسن کاظمی، پژوهشگر تاریخ معاصر، طی ۲۵ مصاحبه از فروردین ۱۳۸۷ تا تیر ۱۳۸۷، در حدود ۳۴ ساعت شکل گرفته است. محسن کاظمی در مقدمه خود بر کتاب، هدف کار خود را پرسش از چیستی و چرایی ماجرای میکونوس، عاملان، پایان و پیامدهای این ماجرا می‌داند. او معترف است در فرآیند این کتاب و مصاحبه‌ها تنها به پاسخ برخی پرسش‌ها دست یافته و برخی دیگر همچنان برایش بی‌پاسخ باقی مانده‌ است.


۲ انتصاب جدید  در بنیاد فرهنگی روایت فتح
رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مدیر گروه مستند روایت فتح و سرپرست روابط عمومی این بنیاد را منصوب کرد. به گزارش «وطن امروز»، در مراسمی که دیروز دوشنبه ۲۰ خرداد در محل بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد، روح‌الله رفیعی طی حکمی از سوی سیدمحمدیاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح جایگزین اصغر بختیاری در گروه مستند روایت فتح شد. رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین محمد محمدی را به عنوان سرپرست روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح جایگزین امین صافی‌زاده کرد.

معرفی اعضای یک شورای جدید در سینما
اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» معرفی شدند. به گزارش ایسنا، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی طی حکمی، بهرام توکلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی را به عنوان اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی این «مرکز» منصوب و معرفی کرد. این شورا نسبت به بررسی و تصویب فیلمنامه‌های سینمای تجربی ارائه‌‌شده به این «مرکز» جهت مشارکت در تولید اقدام  خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0076 sec