printlogo


کد خبر: 210297تاریخ: 1398/3/21 00:00
اخبار

موج اسلام‌ستیزی ژرمن‌ها
همزمان با قتل یک سیاستمدار سرشناس
هتک حرمت مساجد و قرآن در آلمان
روزنامه دیلی صباح ترکیه، از هتک حرمت افراد ناشناس به 2 مسجد مسلمانان در شهرهای کسل و برمن آلمان، شکسته شدن پنجره‌ها و تعرض به چندین جلد قرآن مجید خبر داد. به گفته «سیف‌الدین اریوروک» رئیس مسجد مرکزی شهر کسل در ایالت هسه که تحت نظارت «اتحادیه اسلامی امور مذهبی ترکیه» اداره می‌شود، مهاجمان ناشناس بامداد  یکشنبه و در حالی که هیچ‌کس در مسجد حضور نداشت با سنگ به آن حمله کردند. در بندر برمن در شمال آلمان نیز افراد ناشناس در حمله به یک مسجد به حدود ۵۰ جلد قرآن کریم هتک حرمت کردند. دفتر سرکنسولگری ترکیه در فرانکفورت ضمن محکوم کردن تعرض به این مساجد، از نیروهای امنیتی آلمان خواسته عاملان این تعرض را پیدا کنند اما آنها اظهارنظر بیشتر در این‌باره را به تکمیل روند تحقیقات موکول کردند. حمله به مسجد مرکزی کسل بویژه از این جهت حائز اهمیت است که هفته پیش جسد رئیس شورای این شهر که یکی از اعضای کلیدی حزب حاکم دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل بود، در خانه‌‌‌‌اش پیدا شد. «والتر لوبکه» 60 ساله را در حالی در باغچه‌‌‌‌اش بی‌جان یافتند که یک گلوله به سرش شلیک شده بود و پلیس فدرال آلمان احتمال قتل را منتفی نمی‌داند بویژه که او از ماه‌ها پیش توسط گروه‌‌های ملی‌گرای افراطی و نئونازی‌ها تهدید به مرگ شده بود. لوبکه حامی حقوق مهاجران و اقلیت‌‌های مذهبی و قومی در آلمان بود و به همین دلیل گروه نئونازی موسوم به «رایشزبورگر» تهدید کرده بود او را از سر راه خواهد برداشت.  موج اسلام‌ستیزی در شمال آلمان که یکی از مهاجرنشین‌‌‌‌‌ترین مناطق اروپاست نیز به مرحله خطرناکی رسیده است. سال گذشته بود که ماجرای مربوط به «نورجهان  سالک» دانشجوی مسلمان انگلیسی در هامبورگ در نزدیکی برمن در رسانه‌‌های جهان بازخورد وسیعی یافت. این دانشجوی
۲۶ ساله که  برای گذراندن دوره دکترای خود در هامبورگ به سر می‌برد، تلاش کرد خانه‌ای را از تارنمای Airbnb پیدا کند اما مالک آلمانی این خانه به او پیام داد: «نورجهان متاسفم اما دیدم که شما حجاب دارید و فکر نمی‌کنم که (پوشش شما) با محله ما سازگار باشد».

توقایف رئیس‌جمهور قزاقستان شد
کمیسیون انتخاباتی قزاقستان دیروز «قاسم جومارت توقایف»  از حزب «نورآتان» را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حوزه آسیای مرکزی اعلام کرد. او که تا پیش از کناره‌گیری رئیس‌جمهور پیشین، رئیس سنای این کشور بود هم‌اکنون سمت رئیس‌جمهور موقت را برعهده دارد. توقایف موفق به کسب 8/70 درصد از آرای مأخوذه شد. گفتنی است در فهرست کمیسیون انتخاباتی قزاقستان،
۱۱ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۹۵ رأی‌دهنده ثبت‌نام شده بودند. این انتخابات زودهنگام محصول استعفای ناگهانی نورسلطان نظربایف در اسفندماه گذشته بود، مردی که از بعد از استقلال قزاقستان از شوروی سابق تا زمان استعفا، زمام اداره این کشور نفت‌خیز را در دست داشت.

سوختن  خودروهای دیپلماتیک ترکیه در یونان
روزنامه «نفتمپوریکی» از به آتش کشیده شدن 2 خودروی دیپلماتیک ترکیه در «سالونیک» دومین شهر بزرگ یونان در بامداد دوشنبه خبر داد. بر این اساس افراد ناشناس 2 خودروی دارای پلاک دیپلماتیک را که یکی از آنها متعلق به یک وکیل ترکیه‌ای بود در خیابان «چالکیز» سالونیک به آتش کشیدند. خودروی این وکیل کاملا سوخت و به 2 خودرو که نزدیکی آن پارک شده بود هم آسیب وارد شد. ۱۰ دقیقه بعد از به آتش کشیده شدن خودروی وکیل ترکیه‌ای، یک خودروی دیگر دارای پلاک دیپلماتیک ترکیه در خیابان «کالیدوپولو» هم آتش ‌زده شد.
 


Page Generated in 0/0065 sec