printlogo


کد خبر: 210305تاریخ: 1398/3/21 00:00
نکته‌هایی درباره آنچه فتوشاپ می‌نامند
فقط چند پیکسل!

چند روز است مقامات آمریکایی قدرت موشکی ما را فتوشاپی دانسته‌اند که خب لازم دانستم چند نکته مربوط به این موضوع را متذکر بشوم.
  اصلا فتوشاپ چیست؟!
اول از همه باید بدانیم که فتوشاپ نرم‌افزار ادیت تصویر است. پس وقتی فیلمی دیدیم و نخواستیم قبولش کنیم نباید بگوییم فتوشاپ است، بلکه باید بگوییم تری‌دی‌مکس یا افترافکت است. اگر خیلی خواستید خفن و کار درست به نظر بیایید بگویید سینما فوردی است. این فتوشاپ مادر مرده را بگذاریم برای برش و هماهنگ‌سازی تصاویر بماند.
  تعامل مخرب با دنیا
از آغاز تعامل سازنده با دنیا به‌شخصه خیلی نگران مسوولان خارجی بودم، الان که شنیدم گفته‌اند «ایرانی‌ها هواپیماهای قدیمی‌شان را با فتوشاپ، تبدیل به جنگنده‌ رادار گریز کرده‌اند» بیشتر نگران این تعاملات شدم. آقا نکنید با ابرقدرت این چنین، یک زمانی آنها چیزی را می‌خواستند انکار کنند راست راست در چشمت نگاه می‌کردند و می‌گفتند: نخیر اینطور نیست، اونطور است، ما هم باورمان می‌شد اونطور است، اینطور نیست. از وقتی رفت و آمدهای طرف‌های ایرانی با آمریکایی‌ها زیاد شد آمریکایی‌ها هم یاد گرفتند بگویند همه‌اش فتوشاپ است و اینطور نیست و ما هم دیگر باور نکردیم اونطور است، کلی هم خندیدیم به ریش نداشته‌شان، آخر تصویر درازهی و بطحایی و بزرگان دیگر می‌آید جلوی چشممان، فقط فیروز کریمی است که می‌تواند این تصاویر در ذهنش تداعی بشود و جلوی خنده‌اش را بگیرد. ابهت ابرقدرت را نریزید، خواستید بریزید هم تابلو نریزید. قلب یک عده در کشور ضعیف است، یک وقت می‌ایستد و خون‌شان گردنتان می‌افتد؛ این‌طوری پیش بروید ممکن است ما یک وقت برای مذاکرات بعدی دیگر از سایه‌ جنگ نترسیم و بد شود.
 فتوشاپ با قابلیت شلیک موشک
 بالستیک
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم گفته: «دستاوردهای موشکی ایران فتوشاپ است»، فقط نمی‌دانم چرا آنقدر موشک‌ها رزولوشن‌شان بالاست. آنقدر واقعی مونتاژش کردند که هم شلیک می‌شود و هم در محل مورد نظر به هدف می‌خورد. تازه کشته هم می‌گیرد از دشمن، شاید در آپدیت جدید فتوشاپ از قابلیت لانچر موشک‌های نقطه‌زن رونمایی شده و هنوز ما بی‌خبریم، علم خیلی سریع داره پیشرفت می‌کند، لامصب.
  پلاگین ایجاد افکت‌های انفجار
نحوه اجرای افکت‌های انفجار و تخریب در فتوشاپ را نه تو دانی و نه من و نه برایان، فقط آن داعشی بخت برگشته می‌فهمد که کیفیت موشک‌های فتوشاپی سپاه را چشیده و الان فقط چند پیکسل از آنها باقی مانده است. البته دوست داشتید درک کنید هم مشکلی نیست، آن ناوتان که آمده بود در خلیج فارس شاخ و شانه بکشد، اما شاخش را شکستند و شانه خالی کرد را دوباره بفرستید تا برایتان خاشقچی‌اش کنیم. فقط رندرش یک کم پایتان گران تمام می‌شود.
  برجام موشک‌های فتوشاپی
واقعا آمریکایی‌ها با ذات خبیثی که دارند خیلی با فرهنگ هستند. آنقدر برای هنر ایرانی آن هم، هنر طراحی و هماهنگی تصاویر با فتوشاپ، ارزش قائلند که می‌خواهند سرش مذاکره کنند. تازه فشار هم می‌آورند که ما بیاییم پای میز مذاکره، بابا چند عدد پوستر که این حرف‌ها را ندارد و از آنها اصرار از ما انکار. حالا که آنقدر طالب هنر بچه‌هایمان هستند چند تا تمیزشان را برایشان کنار گذاشتیم، فقط باید بدانند یک کم خطرناک است و مراقب باشند.
 


Page Generated in 0/0057 sec