printlogo


کد خبر: 210322تاریخ: 1398/3/21 00:00
اخبار

طرح استیضاح وزیر نفت در جریان است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: می‌شد برخی مشتریان سنتی نفت ایران را با چند سفر وزیر نفت به آن کشورها یا دعوت دولتمردان آنها به ایران حفظ کرد، در حالی که ارتباطات دیپلماتیک وزارت نفت در بحث فروش نفت مطلوب و کارآمد نبود و ابهامات زیادی وجود دارد. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: هنوز شخصاً پای طرح استیضاح وزیر نفت را امضا نکرده‌ام اما بزودی این طرح را امضا می‌کنم. وی افزود: عملکرد وزارت نفت مورد سوال و ابهام است و آنچه از آثار و نتایج عملکرد این وزارتخانه در بحث فروش نفت در شرایط تحریم برمی‌آید این است که شخص وزیر در مدیریت این شرایط بخوبی عمل نکرده است. حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: زمانی که برجام امضا شد، دولت با تفکر اینکه مستقیم سراغ کدخدا برود، به اروپا و ظرفیت‌هایش کم‌توجهی کرد، بعد از آنکه آمریکا برجام را پاره کرد، تازه یاد ظرفیت‌های اروپا افتاد و در این جریان، به ظرفیت‌های آسیا و شرق کم‌توجهی شد. وی در پاسخ به اینکه «چرا این سوالات به جای طرح استیضاح در قالب طرح سوال از وزیر مطرح نشد؟» گفت: پیش از این، این ابهامات را در قالب سوال نمایندگان مجلس از وزیر نفت پرسیده بودیم اما جواب قانع‌کننده و کاملی دریافت نکردیم و این شرایط حاکم بر نفت، چاره‌ای جز طرح استیضاح باقی نگذاشته است. حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه «از وضعیت طرح استیضاح و اینکه الان در چه مرحله‌ای است بی‌خبرم»، گفت: می‌دانم این طرح در جریان است و بزودی شخصاً پای آن را امضا می‌کنم.

افتتاح راه‌آهن 2 خطه  تهران- کرج تا پایان امسال
مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن با بیان اینکه مسیر 2 خطه تهران- کرج در صورت تامین اعتبار 50 میلیارد تومانی تا پایان امسال افتتاح می‌شود، گفت:‌ خط آهن میانه- بستان‌آباد مرداد امسال تکمیل می‌شود. به گزارش فارس، ابراهیم محمدی اظهار داشت: پروژه 2 خطه ریلی تهران- کرج را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم و در صورت تامین مالی بموقع تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. وی با بیان اینکه معارضان این پروژه رفع شده است، اضافه کرد: برای تکمیل این دو خطه 50 میلیارد تومان اعتبار لازم است. مدیرعامل شرکت ساختمان و تاسیسات راه‌آهن اظهار داشت: خط آهن میانه- بستان‌آباد از دیگر پروژه‌هایی است که در حال اجراست و تا پایان مرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تورم تولیدکننده ۴۷ درصد شد
شاخص قیمت تولیدکننده در سال ١٣٩٧ با 5/47 درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٦ به عدد 2/347 رسید. به گزارش مهر، این شاخص در سال ١٣٩۶ عدد 4/236 بود که نسبت به سال ١٣٩۵، 9/12 درصد افزایش یافته بود. همچنین این شاخص در تمام فصل‌های سال مورد بررسی (١٣٩۶) نسبت به فصل قبل از خود با افزایش مواجه بوده است. بیشترین افزایش این شاخص در فصل پاییز با 6/18 درصد نسبت به فصل قبل به وقوع پیوسته است. رصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده در همه فصل‌های سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) مثبت بوده و بیشترین آن مربوط به فصل زمستان، 3/66 درصد، است.

منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه دوم تبدیل می‌شود
رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: تعاملات زیادی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است تا منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه ۲ تبدیل شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب‌پور در حاشیه مراسم امضای دومین تفاهمنامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار کرد: منطقه ویژه پارسیان از سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید و کار خود را به طور رسمی آغاز کرد. غریب‌پور افزود: تعاملات زیادی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است تا منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عسلویه ۲ تبدیل شود و بدرخشد. وی تصریح کرد: این دومین مراسم امضای تفاهمنامه با صنایع پتروشیمی است و طبق برنامه قرار است از ۹۸۰۰ هکتار مساحت منطقه ویژه پارسیان حدود ۲۰۰۰ هکتار آن به صنایع پتروشیمی برای انجام فعالیت واگذار شود.


Page Generated in 0/0066 sec