printlogo


کد خبر: 210325تاریخ: 1398/3/21 00:00
اخبار

وظیفه دولت، پلیس و دستگاه قضا حمایت از ناهیان از منکر است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به تلاش برخی افراد در جهت رواج بی‌عفتی و ناهنجاری در جامعه تاکید کرد: دولت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مسؤولیت دارند از امنیت روانی و اخلاقی جامعه صیانت کنند و اجازه ندهند کوچک‌ترین بی‌عفتی و ناهنجاری، جامعه را تهدید کند. از طرفی امر به معروف و نهی از منکر به موجب موازین شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی، امری عمومی و وظیفه همه مردم است و دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز به موجب شرع و قانون، موظفند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند. به گزارش میزان، آیت‌الله رئیسی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به راهبرد امروز دشمنان اظهار کرد: چندقطبی کردن جامعه درباره مسائل و سیاست‌های بنیادین نظام مانند پیشبرد توان دفاعی و موشکی و همچنین حضور مقتدرانه ایران در منطقه، ایجاد بحران اجتماعی و در کنار اینها کوبیدن بر طبل مذاکره، 3 راهبرد اساسی دشمن است که باید همه مردم و مسؤولان در این زمینه هوشیار باشند.

«نزار ذکا» آزاد شد
خبر‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که توافق نهایی برای آزادی نزار ذکا حاصل شده و وی بزودی از طریق حزب‌الله به دولت لبنان تحویل می‌شود. در همین رابطه، فارس به نقل از یک منبع آگاه خبر تحویل نزار ذکا، جاسوس آمریکایی - لبنانی به حزب‌الله لبنان را تأیید کرد. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که موافقت ایران با آزادی ذکا در چارچوب روابط حسنه جمهوری اسلامی ایران با دولت لبنان و به درخواست مقامات ارشد لبنانی از جمله شخص رئیس‌جمهور این کشور انجام شده است. بر این اساس، ایران با توجه به روابط نزدیک با بیروت در چارچوب محور مقاومت، با این درخواست موافقت کرده است. نزار ذکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا شهریور ۹۴ در ایران بازداشت و بنا بر اعلام مقام‌های قضایی ایران به اتهام جاسوسی به 10 سال حبس و پرداخت 5/4 میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد.

لایحه سرمایه‌گذاری بین دولت ایران و عراق تصویب شد
مجلس شورای اسلامی لایحه موافقتنامه سرمایه‌گذاری بین ایران و عراق را به تصویب رساند. به گزارش مهر، نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر دیروز با ۱۶۰ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه علنی، لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق را به تصویب رساندند. بر اساس ماده واحده این لایحه، موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق، مشتمل بر یک مقدمه و ۱۶ ماده، تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

سفیر فرانسه اخراج شود
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اظهارات اروپایی‌ها نشان از رقابت‌شان با آمریکا برای نقض برجام دارد، گفت: از وزیر امور خارجه می‌خواهیم سفیر فرانسه را به دلیل مواضع مداخله‌جویانه اخراج کند. به گزارش مهر، اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با اشاره به اظهارات جدید مکرون در کنفرانس مشترک خبری با ترامپ گفت: فرانسه از اول نقش پلیس بد را ایفا می‌کرد و هنوز در این نقش باقی مانده است. هم‌صدایی او با ترامپ در نقض برجام و حتی فراتر از آن نباید برای ما قابل تحمل باشد. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: مکرون گفته تا ۲۰25 ابزاری در اختیار داریم و می‌خواهیم فراتر برویم. می خواهیم فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را مهار کنیم و موشک‌های بالستیک ایران را کاهش دهیم. از این اظهارات معلوم می‌شود اروپایی‌ها در رقابت با آمریکا برای نقض برجام هستند. ما جداً از وزیر امور خارجه کشورمان می‌خواهیم سفیر فرانسه را به دلیل این مواضع مداخله‌جویانه و نقض آشکار برجام از تهران اخراج کند. شکست مکرون در انتخابات اخیر از جبهه ملی فرانسه او را در موقعیتی ضعیف قرار داده است.
 


Page Generated in 0/0085 sec