printlogo


کد خبر: 210350تاریخ: 1398/3/22 00:00
اخبار

وزیر بهداشت:
ترمز بخش‌های هزینه‌ای طرح تحول سلامت را کشیدیم
وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت سازمان غذا و دارو و هیات امنای ارزی چندان مناسب نبود، گفت: ۳ درصد داروی وارداتی به کشور 3/1 میلیارد دلار و ۹۷ درصد داروی تولید داخلی ۵۵۰ میلیون دلار ارزبری داشت! به گزارش ایلنا، سعید نمکی اظهار کرد: از همان روزهای اول مسؤولیتم در وزارت بهداشت، ابلاغ کردم هیچ دارو و تجهیزات پزشکی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود، اجازه واردات ندارد و بشدت روی این موضع ایستادیم و اعلام کردیم هر شرکت داروسازی اقدام به تولید داروهای وارداتی کند، از آن حمایت می‌کنیم. نمکی با اشاره به ارتقای استانداردهای داروهای ایرانی گفت: جفا و ظلم است که بگوییم داروی ایرانی فاقد کیفیت است، چون استانداردها ارتقا یافته است. نمکی درباره طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح اثرات بسیار موفقی به همراه داشت اما چند پیش‌فرض اصلی آن شامل پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده که از تکالیف برنامه‌های پنجم و ششم توسعه نیز بود، بر زمین مانده بود، البته طرح تحول نظام سلامت از نظر اقتصادی برای کشور پرهزینه شد اما ترمز بخش‌های هزینه‌ای این طرح را کشیدیم و 3 بسته اصلی آن یعنی کاهش پرداخت از جیب بیماران، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و ماندگاری پزشکان و تیم پزشکی در مناطق محروم را با قدرت و شدت ادامه می‌دهیم.

بیش از ۳ میلیون ایرانی اربعین امسال به کربلا می‌روند
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده جمعیت زائران اربعین امسال بیش از ۳ میلیون نفر خواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست هم‌اندیشی کمیته اسکان، تغذیه و جذب نذورات مردمی اربعین حسینی برگزار شد. در این نشست حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: ستاد مرکزی اربعین ۱۳ کمیته دارد که ۱۲ مورد از این کمیته‌ها وظیفه آماده‌سازی زائران را برعهده دارند؛ وظیفه کمیته مشارکت‌های مردمی با وظایف ۱۲ کمیته دیگر برابر می‌کند و بر این اساس ستاد عراق ما مسؤولیت مضاعفی دارد. وی افزود: پیش‌بینی  می‌شود جمعیت زائران اربعین امسال به ۳ میلیون نفر و حتی بیشتر از آن برسد و باید بررسی کنیم و ببینیم امکانات موجود تا چه حد پاسخگو است؛ لذا با همکاری‌های انجام شده از پس پذیرایی و ارائه خدمات به این تعداد از زائران برخواهیم آمد. وی با بیان اینکه امسال ظرفیت‌ها را افزایش خواهیم داد، گفت: در سال گذشته ۲۰۰۸ موکب داشتیم که امسال با برداشتن برخی محدودیت‌ها تعداد آنها را افزایش خواهیم داد و با تلاش سایر کمیته‌ها از ۳ میلیون زائر کربلا به بهترین شکل ممکن پذیرایی خواهیم کرد.

انتقال خاک‌ به خارج از کشور ممنوع شد
مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه لایحه حفاظت از خاک توسط شورای نگهبان تایید شده است، گفت: طبق این قانون انتقال خاک‌ به خارج از کشور ممنوع شد. به گزارش فارس، معصومه حسین‌پور با اعلام این خبر گفت: لایحه حفاظت از خاک بعد از 14 سال تلاش تخصصی و مستمر سازمان حفاظت محیط‌زیست در مجلس شورای اسلامی تصویب و همزمان با هفته محیط‌زیست، به تایید شورای نگهبان رسید. وی درباره انتقال خاک به خارج از کشور گفت: در این قانون انتقال خاک‌ به خارج از کشور ممنوع است و فقط خروج مواد معدنی و مقادیر کم خاک به منظور امور پژوهشی پس از رعایت فرآیند قانونی مربوط مستثناست. وی با اشاره به فرسایش و کم بازده شدن خاک ایران به دلیل ادامه این نوع صادرات اظهار داشت: باید امنیت ملی در این‌باره رعایت شود و همان‌گونه که خاک در مرزبندی‌ها و حفظ کیان میهن مهم است و قلمرو و وضعیت جغرافیایی یک کشور را تعیین می‌کند، باید فروش خاک کشاورزی نیز خط قرمز ما باشد.
 


Page Generated in 0/0083 sec