printlogo


کد خبر: 210354تاریخ: 1398/3/22 00:00
اخبار

روغن نباتی۱۰ درصد گران شد
نرخ جدید انواع روغن نباتی با ۹ تا ۱۰ درصد افزایش بر اساس مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار به کارخانه‌های روغن نباتی ابلاغ شد. به گزارش ستاد تنظیم بازار، در این مصوبه آمده است نرخ‌های اعلامی حداکثر قیمت فروش است اما بازگشت به قیمت‌های مصوب مصداق گران‌فروشی نخواهد بود. قیمت تحویل کالا به مصرف‌کننده باید حداقل 4 درصد زیر قیمت درج‌شده روی محصول باشد. تغییر در قیمت روغن خام، افزایش هزینه‌های انتقال ارز، افزایش قیمت مواد بسته‌بندی و افزایش دستمزد از دلایل بالا رفتن قیمت روغن عنوان شده است.

کاهش 24 درصدی تولید خودرو
بررسی آمار تولید خودرو در 2 ماه نخست سال 98 نشان می‌دهد در این مدت 140هزار و 917 دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 24 درصد کاهش داشته است. در این مدت تولید سواری در کشور به 132 هزار و 343 دستگاه رسید که نسبت به 2 ماهه پارسال کاهش 5/24 درصدی را تجربه کرده است. تولید انواع خودرو در اردیبهشت امسال نیز به 87 هزار و 821 دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت 97 افت 1/16 درصدی را نشان می‌دهد. درباره تولید سواری در اردیبهشت نیز باید به عدد 81 هزار و 418 دستگاه اشاره کنیم که در مقایسه با اردیبهشت پارسال 3/17 درصد
کاهش یافته است.


«عدم پرداخت خسارت بیشتر به خودروهای گران‌قیمت» باطل شد
هیات عمومی دیوان عدالت اداری فرمول بیمه مرکزی در محاسبه پرداخت خسارت به خودروهای گران‌قیمت را که بر اساس آن هر چه خودروی زیان‌دیده گران‌تر باشد، خسارت کمتری پرداخت می‌شود، غیرقانونی دانست و باطل کرد. پرویز فرج‌تبار، کارشناس رسمی دادگستری در امور بیمه که از دستورالعمل شورای عالی بیمه به دیوان عدالت اداری شکایت کرده به تسنیم گفت: این موضوع را ابتدا در بیمه مرکزی مطرح کردیم اما اعتنایی نکردند و گفتند دستورالعمل طبق قانون است. در نهایت در دیوان عدالت مطرح کردیم که پس از انجام بررسی‌های لازم، هیات عمومی با اکثریت آرا، حکم به ابطال دستورالعمل شورای عالی بیمه داد. با این حساب، شرکت‌های بیمه ملزم هستند سقف تعهدات مالی را که هر بیمه‌گذاری خریداری می‌کند هنگام بروز تصادف و ایجاد خسارت پرداخت کنند. بنابراین اکنون فرمول بیمه مرکزی در نسبت‌گیری تعیین خسارت برای خودروهای گران‌قیمت حذف شده و بیمه‌گران موظف هستند سقف تعهدات مالی بیمه‌نامه شخص ثالث را پرداخت کنند.


Page Generated in 0/0058 sec