printlogo


کد خبر: 210379تاریخ: 1398/3/23 00:00
اخبار

بازدید سرلشکر باقری  از دستاوردهای پدافندی ارتش
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت‌ها و دستاوردهای نوین پدافندی ارتش بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  به همراه جمعی از معاونان ستاد کل با حضور در ستاد فرماندهی ارتش، از دستاوردهای پیشرفته پدافندی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد. در جریان این بازدید که امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دادرس جانشین فرمانده کل آجا و امیر سرتیپ صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز حضور داشتند، بخشی از توان عملیاتی سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته و بومی نیروی پدافند هوایی ارتش برای مقابله با هواپیماهای بدون‌سرنشین، هواپیماهای رادارگریز و کشف موشک‌‌های کروز و دوربرد دشمن به نمایش درآمد.

عراق و سوریه  مکمل استراتژیک ایران هستند
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه شکل‌گیری ائتلاف منطقه‌ای بین ایران، عراق و سوریه برای ایجاد امنیت پایدار در مقابل تروریست‌ها و تهدیدات خارجی یک تفکر و طرح راهبردی است، گفت: عراق و سوریه مکمل استراتژیک ایران هستند. به گزارش فارس، سردار سیدیحیی صفوی به همراه اساتید و دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی از زیرساخت‌های اقتصادی استان خوزستان و مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس بازدید کرد. وی در جلسه با برخی مسؤولان استان خوزستان و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی حاضر در این برنامه با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان و لزوم رویکرد توسعه‌محوری در روابط اقتصادی گفت: محور ایران، عراق، سوریه و مدیترانه یک محور اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکاست. عراق و سوریه مکمل استراتژیک ایران هستند و بازار ٦٠ میلیون نفری عراق و سوریه می‌تواند برای صادرات ایران هدف باشد و ظرفیت صادراتی ١٠ میلیارد دلاری ایران در سال گذشته می‌تواند به ٢٠ میلیارد دلار فقط برای عراق برسد.

تحریم 2 فرد و یک شرکت عراقی به بهانه ارتباط با ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته اسامی 2 فرد و یک شرکت عراقی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد. به گزارش فارس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد 2 فرد عراقی و یک شرکت مستقر در این کشور را به بهانه ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.  خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای که روی وب‌سایت این شرکت قرار گرفته، نوشته «عبدالحمید الاسدی» و «صالح الحسنی» که هر دو تبعه عراق هستند را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. شرکت «منابع ثروت جنوب» که طبق اطلاعات اولیه خزانه‌داری آمریکا در عراق مستقر است نیز تحریم شده است.

هایکوماس علم حقوق و ماده ۳۶ برجام را با دقت مطالعه کند
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام هستند به تعهدات‌شان پایبند باشند و پیشنهاد می‌کنیم ماده ۳۶ برجام و مقدمات علم حقوق را با دقت مطالعه کنند. به گزارش فارس، سیدعباس موسوی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان در استکهلم گفت: تاکید ایشان مبنی بر اجرای تعهدات یکجانبه توسط ایران در یک توافق چندجانبه را خیلی درک نمی‌کنیم. وی افزود: اگر این توافق چند طرف دارد همه طرف‌های آن به طور یکسان باید به تعهدات‌شان عمل کنند و اگر نمی‌توانند درک کنند ما هم با استفاده از سازوکارهایی که برجام در اختیارمان گذاشته باید نسبت به برجام و تعهدات‌مان بازنگری داشته باشیم.  سیدعباس موسوی تصریح کرد: دوستان اروپایی اگر خیلی نگران حفظ برجام‌اند، باید از همه طرف‌ها بخواهند به آن عمل کنند و بیش از همه خودشان به تعهدات‌شان پایبند باشند. وی گفت: به ایشان و دیگرانی که از تصمیمات اخیر برجامی ایران ابراز نگرانی می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم ماده ۳۶ توافق برجام و مقدمات علم حقوق را یک بار دیگر با دقت مطالعه کنند.
 


Page Generated in 0/0068 sec