printlogo


کد خبر: 210416تاریخ: 1398/3/25 00:00
اخبار

اموال مسؤولان  در ویترین شیشه‌ای باشد
امام جمعه موقت تهران گفت: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نخست‌وزیر ژاپن، اظهارات یک رهبر خردورز، زیرک و هوشیار بود و ما به چنین رهبر بزرگی می‌بالیم. آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران روز گذشته در خطبه‌‌های نماز جمعه تهران با اشاره به قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی گفت: ‌این قانون به تصویب رسیده بود که آیین‌نامه اجرایی آن اخیرا ابلاغ شد. از جمله راه‌‌های مؤثر جلوگیری از مفاسد، نظارت مردم است. وی ادامه داد:‌ باید رفتار مسؤولان و اموال‌شان در ویترین شیشه‌ای باشد تا همه ببینند که اگر دست از پا خطا کردند، قبل از اینکه قانون سراغ‌شان بیاید، وجدان‌‌های عمومی یقه‌شان را بگیرد. این وضع و این راه سالم‌‌سازی نظام اداری بوده و برگرفته از کلام امیرالمؤمنین(ع) است. آیت‌الله خاتمی با اشاره به برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی گفت:‌ بعضی‌ها هنجارشکنی‌های‌شان حد و مرز ندارد؛ آنهایی که هنجارشکنی‌شان حد و مرز ندارد، باید قانون به سراغ‌شان برود. قانون اینها را سرجای‌شان می‌نشاند.

دیدار روحانی و پوتین  در حاشیه اجلاس شانگهای
در حاشیه اجلاس شانگهای روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. روحانی همچنین در سخنان خود در این اجلاس  گفت: دولت آمریکا طی 2 سال گذشته همه ساختارها و قواعد بین‌المللی را بر هم زده و به تهدیدی جدی برای ثبات منطقه و جهان تبدیل شده است.


عجز آمریکا از نسبت دادن حمله به 2 نفتکش در دریای عمان
منابع محلی عمان صبح پنجشنبه 23 خرداد از وقوع 2 انفجار مهیب و پیاپی ناشی از مورد حمله قرار گرفتن 2 نفتکش بزرگ حامل نفت‌خام در دریای عمان خبر دادند. نفتکش «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر اتانول بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما از الجبیل عربستان به مقصد سنگاپور، محموله متانول بارگیری کرده بود؛ نفتکش‌‌‌هایی که مشخص شد محموله‌‌های متعلق به ژاپن را حمل می‌کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، بعد از انتشار این خبر، مقام‌‌های آمریکایی از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه و پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع بدون ارائه هیچ سند و مدرکی، ایران را به دست داشتن در انفجار 2 نفتکش در دریای عمان متهم کردند. مقامات آمریکا در این رابطه ویدئویی منتشر کردند و مدعی شدند این ویدئو نشان می‌دهد سرنشینان یک قایق ایرانی در حال برداشتن یک مین عمل نکرده چسبیده به نفتکش «کوکوکا کوریجس» متعلق به شرکت کوکوکا سانگیو هستند اما یوتاکا کاتادا، رئیس ژاپنی این شرکت با اعلام اینکه کارکنان کشتی ما شاهد این بوده‌اند که کشتی با یک شیء پرنده مورد حمله قرار گرفته است، تاکید کرد: تصور نمی‌کنم یک بمب ساعتی یا یک شیء چسبیده به کنار نفتکش،‌ در کار بوده باشد. از سوی دیگر ارتفاع محل انفجار در کشتی‌ها بالاتر از سطح دریا بوده و همین موضوع فرضیه برخورد کشتی‌ها با مین را از بین می‌برد. در آخرین مورد هم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز، مدعی شد: ایران در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان دست داشته است. این اتهامات در شرایطی مطرح شد که مقام‌های ایرانی ضمن محکوم کردن حمله به این دو نفتکش در دریای عمان، از ماموریت امدادی نیروهای دریایی ایران به اعضای این دو نفتکش حادثه‌دیده و نجات آنها خبر دادند و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم در واکنش به این موضوع توئیت زد: اینکه ایالات متحده فورا و بدون ذره‌ای شواهد عینی یا هر اماره‌‌‌ای، به اتهام‌پراکنی علیه ایران دست می‌زند، تنها این را کاملاً آشکار می‌کند که تیم B ‌در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است؛ خرابکاری در دیپلماسی (از جمله در اقدامات آبه شینزو) و سرپوش گذاشتن بر تروریسم اقتصادی علیه ایران. با این حال، در حالی که اتهام‌های بی‌سند آمریکایی‌ها علیه ایران ادامه دارد، جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره این موضوع برگزار شد و بدون حصول نتیجه پایان یافت.  گفتنی است در نشست شورای امنیت نماینده آمریکا در این جلسه ایران را در حمله به نفتکش‌ها متهم کرد اما سایر کشور‌ها نامی از ایران نبرده و خواهان تحقیقات شدند.


Page Generated in 0/0073 sec