printlogo


کد خبر: 210421تاریخ: 1398/3/25 00:00
اخبار

سیب‌زمینی به ۱۰ هزار تومان رسید
سیب زمینی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۵۹۵۰ تومان و در خرده‌فروشی‌ها ۶ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ نرخ مصوب عمده‌فروشی هر کیلو سیب‌زمینی نیز در میدان مرکزی ۴ تا ۶ هزار تومان است. به گزارش تسنیم، قیمت مصوب هر کیلوگرم سیب‌زمینی تازه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر تهران 4 تا 6 هزار  تومان و بر اساس مشاهدات انجام‌شده در سطح شهر 6 تا 9 هزار تومان است. هر کیلوگرم از این محصول در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز 5 هزار و 950 تومان به فروش می‌رسد. هر کیلوگرم سیب‌زمینی در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی 9800 تومان قیمت‌‌گذاری شده که با تخفیف 9300 تومان به فروش می‌رسد. بنا بر این گزارش، رسانه وابسته به دولت چندی پیش قیمت هر کیوگرم سیب‌زمینی را 5 هزار تومان اعلام کرده بود و فروش بیشتر از این نرخ را ادعا دانست. از عمده دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار داخلی صادرات عنوان می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن ادعا کرد
کاهش ۳۰ درصدی قیمت خانه تا پایان تابستان
مدیرعامل بانک مسکن از عملیاتی شدن بازار تعهدی مصالح ساختمانی تا پایان تابستان امسال خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این بازار قیمت‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: یک زنجیره تامین مالی مسکن داریم که در ارتباط با بازار تعهدی مصالح ساختمانی است. وی با بیان اینکه بر این اساس 49 چرخه را شناسایی کرده‌ایم که 80 درصد فعالیت‌های ساختمانی را در بر می‌گیرد، افزود: ما می‌توانیم این 49 زنجیره را به صورت اعتباری تامین مالی کنیم. وی اضافه کرد: به این ترتیب به جای اینکه بخواهیم در این زنجیره یا چرخه برای 10 واحد تسهیلات پرداخت کنیم، با یک واحد تزریق تسهیلات می‌توانیم توان مالی این 10 واحد را از لحاظ امکانات اعتباری و تعهدی ایجاد کنیم. رحیمی‌انارکی بیان کرد:‌ این موضوع باعث کاهش قیمت تمام‌شده مصالح ساختمانی خواهد شد. وی ادعا کرد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم این اقدام 20 تا 30 درصد کاهش قیمت در تامین مصالح ساختمانی را برای سازندگان به همراه داشته باشد. برنامه ما این است تا پایان تابستان هم سامانه و هم چرخه زنجیره تامین مالی مصالح ساختمانی را عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه:
تحریم‌های آمریکا تروریسم اقتصادی است
رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با «آرمیدا آلیسجابانا»، دبیر جدید اجرایی کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا که نماد تروریسم اقتصادی است، اظهار داشت: همکاری‌های ایران با سازمان ملل متحد با قوت هر چه بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد و ایران در این راستا به ایفای نقش قابل ملاحظه منطقه‌ای خود که بیانگر اهمیت و جایگاه ایران در مناسبات بین‌المللی است ادامه خواهد داد. محمدباقر نوبخت با ابراز خرسندی از همکاری‌های میان ایران و اسکاپ در حوزه‌های مختلف بویژه توسعه مدیریت اطلاعات بلایا و تأسیس مرکز اپدیم، از همکاری دبیرخانه اسکاپ در راه‌اندازی و تاسیس این مرکز در ایران به عنوان یک مرکز وابسته به اسکاپ قدردانی کرد.

فروش ۱۲ هزار میلیارد اموال مازاد بانک‌ها
معاون امور بانک وزیر اقتصاد از فروش ۴۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها تا پایان سال 98 در کشور خبر داد و گفت در یک سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها فروخته شد. به گزارش رادیو اقتصاد، عباس معمارنژاد در این‌‌باره اظهار داشت:  بانک‌‌های دولتی و خصوصی‌شده‌ای که هنوز تحت نظارت وزارت اقتصاد هستند بر اساس برآوردهای انجام‌شده بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد در اختیار دارند. وی در پاسخ به اینکه چرا رقم اموال مازاد بانک‌ها به صورت دقیق اعلام نمی‌شود، تصریح کرد: بالاخره برخی بانک‌ها ارزیابی‌‌های جدیدی از اموال خود ندارند یا قیمت سهام شرکت‌ها روز به روز در حال تغییر است بنابراین به دلیل وجود نوسان در ارزش و قیمت دارایی‌ها نمی‌توان ارقام دقیقی را بیان کرد.


Page Generated in 0/0066 sec