printlogo


کد خبر: 210448تاریخ: 1398/3/25 00:00
اخبار

اکران «بیست و سه نفر» در نیمه دوم سال
مجتبی فرآورده، تهیه‌کننده سینما با اشاره به وضعیت اکران فیلم «بیست و سه نفر» از نمایش این فیلم در نیمه دوم سال خبر داد. به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»، این تهیه‌کننده سینما با بیان این نکته که همچنان در حال رایزنی برای اکران فیلم تحسین‌شده «بیست و سه نفر» است، گفت: این فیلم سینمایی نیمه دوم سال اکران خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نیست. گفتنی است سعید آلبوعبادی، رضا نوری، مجید پتکی، حسین پودیده، عبدالحمید تقلبی و بیست و سه نفر نوجوان از جمله بازیگران این فیلم هستند که در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین فیلم با نگاه ملی را از آن خود کرد.


چاپ بیست و سوم «خاطرات عزت شاهی»
کتاب خاطرات عزت‌الله مطهری با عنوان «خاطرات عزت ‌شاهی» نوشته محسن کاظمی بتازگی برای بیست‌وسومین‌بار تجدید چاپ شد. این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات عزت ‌شاهی است که توانست در جریان رویارویی قهرآمیز با رژیم شاه از زیر ضربات مهلک ساواک و شکنجه‌های روحی دوران بازجویی و زندان جان نه چندان سالم «اما زنده» به در برد و خود را به پیروزی انقلاب اسلامی برساند. به گزارش «وطن‌امروز»، تدوین‌کننده کتاب برای مستندسازی کتاب در منابع و مآخذ متنوع از قبیل منابع مکتوب الکترونیکی و منابع شفاهی به تحقیق و جست‌وجو پرداخته و حدود 3 هزار سند، اخبار، گزارش‌های حوادث مربوط به گروه‌ها و مبارزان ضدشاهی قبل از انقلاب و پس از انقلاب، شرح زندگی شخصیت‌های مطرح قبل و پس از انقلاب را واکاویده و با عزت ‌شاهی در میان گذاشته است. حاصل آن است که پیش روی شماست. کاظمی می‌گوید در فرآیند شکل‌گیری کتاب تلاش کرده تا جای ممکن برای شخصیت و نقش‌آفرینان خاطرات عزت ‌شاهی و حوادث و رخداد‌های دوران مبارزات وی سند و مدرک ارائه دهد و حقیقت تاریخی را بازسازی کند تا چیزی پنهان نماند و خواننده با داده‌ها و اطلاعات بیشتری داوری کند.


سقوط آزاد سلبریتی‌ها در گیشه عید فطر
با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و آغاز اکران عید فطر، فیلم‌‌های برجسته‌ای در این دوره از فصل نمایش به سینماها آمدند؛ فیلم‌‌‌هایی که رقابت تنگاتنگی را برای جلب مخاطب رقم زدند و از همین رو گیشه‌ها در هفته دوم نمایش عید فطر همچنان پررونق باقی ماندند. همانطور که پیش‌بینی می‌شد فیلم پرسلبریتی «ما همه با هم هستیم» از موج نخستین فروش فاصله گرفت و برخلاف هزینه بالای تولید فیلم چندان نتوانسته است در گیشه رکوردساز باشد. با این وجود این فیلم با بیش از 3 میلیارد تومان در رده اول فروش قرار گرفته و بعد از آن «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» در رده‌‌های بعدی قرار دارند. نکته قابل توجه شکست شگفت‌آور «دختر شیطان» در گیشه است که نشان داد عبور از خطوط قرمز و هنجارشکنی راه کافی برای پرفروش شدن فیلم‌‌های بدون قصه و جذابیت در سینما نیست. در ادامه جدول فروش فیلم‌‌های سینمایی تا روز جمعه را از نظر می‌گذرانید.


Page Generated in 0/0111 sec