printlogo


کد خبر: 210462تاریخ: 1398/3/26 00:00
اخبار

اروپا به اولتیماتوم ایران پاسخ ندهد اقدامات بیشتری انجام می‌دهیم
رئیس‌‌جمهور روز شنبه در پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در
آسیا (سیکا) گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر همکاری، هم‌افزایی و یافتن راه‌های دستیابی به منافع مشترک، سود متقابل و در یک کلمه، سیاست برد- برد است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌ جمهوری، حسن روحانی در بخشی از سخنانش گفت:  اکنون که نهایت حسن‌نیت و شکیبایی استراتژیک ما از یک‌سو و قانون‌شکنی آمریکا از سوی دیگر بر همگان ثابت شده است، جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه تعامل، تصمیم گرفته است طبق بندهای 26 و 36 برجام اجرای تعهداتش را برای بازگرداندن توازن در توافق مزبور کاهش دهد. در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب، به ناچار اقدامات بیشتری انجام خواهیم داد.

مکانیزم اینستکس  روی کاغذ مانده است
رئیس مجلس با انتقاد از عملکرد فرانسه در حفظ برجام‌ گفت: مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی دیروز در دیدار دوسارنز، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس فرانسه با تاکید بر اهمیت روابط اقتصادی با کشور فرانسه گفت: فرانسه بخوبی می‌تواند در منطقه نقش‌آفرینی کند. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود مذاکرات متعددی که وجود داشت اما وعده رئیس‌جمهور فرانسه به رئیس‌جمهور ایران برای حفظ برجام محقق نشد، در واقع باید گفت مکانیزم اینستکس روی کاغذ مانده است. وی با اشاره به همکاری فرانسوی‌ها در کاشان بیان داشت: در شرایطی که روابط بین بانکی فراهم نیست چگونه می‌توان فعالیت اقتصادی بین شرکت‌های 2 کشور ایجاد کرد. شرکت توتال نخستین شرکت فرانسوی بود که بعد از خروج ترامپ از برجام ایران را ترک کرد.

عدالت‌خواهی مبتنی بر دانش دچار سرخوردگی نمی‌شود
نماینده سابق مجلس گفت: اگر مسیر تحقق عدالت مبتنی بر علم و دانش دقیق باشد هرگز دچار سرخوردگی نخواهد شد و این مسیر انتها نخواهد داشت. به گزارش فارس، علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس در برنامه «نسل امروز» درباره تفاوت فضای دانشگاهی امروز نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد: اگر به موضوع عدالت دقت نشود و در مسیر تحقق آن تعریف درستی نداشته باشیم محصول آن بی‌عدالتی می‌شود اما به اسم عدالت از آن یاد می‌کنیم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اجرای عدالت تا کجا باید دنبال شود که مسیر دچار انحراف نشود؟ گفت: اگر مسیر تحقق عدالت مبتنی بر علم و دانش دقیق باشد و دچار خشکی و ظاهرنگری صرف نشود، هرگز دچار سرخوردگی نخواهد شد و این مسیر انتها نخواهد داشت. عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: برخی‌ حس ماجراجویی دارند و به اسم عدالت‌خواهی کار‌های‌شان را تمام می‌کنند و این بسیار مذموم است.

صادقی درباره شورای نگهبان دروغ گفت
 سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد افترا و دروغگویی توسط نمایندگان مجلس بر بررسی صلاحیت آنها تاثیرگذار است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری دیروز خود  درباره شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی، نماینده مردم تهران و تأثیر آن در بررسی صلاحیت نامبرده در انتخابات آینده مجلس اظهار کرد:‌ ایشان به شورای نگهبان افترایی زده‌ است و ما درخواست کردیم در مجلس پاسخ دهد، چرا که این موضوع مغایر با اصل ۸۶ نیست و نماینده نمی‌تواند مرتکب جرم شود پس اگر آقای صادقی نتواند افترا را ثابت کند در بررسی صلاحیت او تأثیر دارد، چون دروغ گفته است. سخنگوی شورای نگهبان درباره اجرای قانون رسیدگی به اموال مسؤولان بیان کرد: این قانون راه خوبی در راستای شفاف‌سازی بوده و اگر شورای نگهبان هم مسؤولیتی در این راه داشته باشد ما کاملا آماده انجام آ‌ن هستیم.
 


Page Generated in 0/0066 sec