printlogo


کد خبر: 210463تاریخ: 1398/3/26 00:00
اخبار

تمجید معاون دبیرکل حزب‌الله  از موضع اخیر رهبری
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد موضع مقام معظم رهبری مبنی بر مخالفت با دریافت پیام دونالد ترامپ موضعی تاریخی و عظیم است. به گزارش ایسنا، شیخ نعیم قاسم گفت: موضع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری مبنی بر مخالفت با دریافت پیام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا موضعی تاریخی و عظیم است. رهبر عالی ایران با قاطعیت اعلام کرد گفت‌وگو تحت فشار مردود است و ترامپ شایسته طرح پیشنهاد نیست زیرا به تعهدات و پیشنهاداتش خیانت می‌کند. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: آمریکا همواره عناوینی به ظاهر خوب اما بی‌محتوا انتخاب می‌کند و از این رو باید پرسید در پرتو ادامه فشار اقتصادی و سیاسی و عدم پایبندی به پیمان‌ها چگونه گفت‌وگو امکان‌پذیر است؟ همانطور که درباره قضیه فلسطین نیز همواره اعلام می‌کند باید پای میز مذاکره نشست اما تمام مذاکراتی که از زمان اشغال فلسطین از سوی اسرائیل تاکنون صورت گرفته است، مذاکرات امتیازگیری‌های پی‌درپی و گفت‌وگوی یک جانبه و دیکته‌های اسرائیل بر طرف مقابل بوده است. سلطه‌جویی آمریکا عامل بحران در جهان است؛ بحران‌هایی که فقط به مسلمانان و مقاومت محدود نمانده بلکه دامن بسیاری از کشورها را گرفته است.

جلسه محاکمه ۱۴ متهم ارزی برگزار شد
دادگاه رسیدگی به اتهامات چند متهم ارزی به ریاست قاضی موحد در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرائم اقتصادی برگزار شد. به گزارش میزان، صبح روز شنبه جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۴ متهم پرونده ارزی در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی برگزار شد. قاضی موحد در این جلسه گفت: متهمان با پیش‌فاکتور‌های جعلی در سامانه جامع تجارت ثبت کالا می‌کردند و متعاقب آن از بانک‌ها ارز و یورو می‌گرفتند و متاسفانه سیستم کنترلی بانک مرکزی هیچ نظارتی بر آن نداشته است. حمیدرضا رنود تقریبا از سال ۹۳ در کار مسائل بانکی و ارزی بوده است و نزدیک به ۱۵ میلیون ارز از بانک گرفته است. وی افزود: اقدامات و فرآیند مجرمانه در این پرونده در 2 گروه سازمان یافته است. جلسه بعدی ساعت ۱۴ امروز به صورت رسانه‌ای و با قرائت ادامه کیفرخواست برگزار خواهد شد.

حضور هیأت تجاری 200 نفره روسیه در ایران
سفیر ایران در مسکو روابط ایران و روسیه را در شرایط فشارها همچنان پویا و پرتحرک خواند و از برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه و همایش همکاری ایران و قفقاز شمالی در هفته جاری با حضور هیأت تجاری 200 نفره روس خبر داد. به گزارش فارس، «مهدی سنایی» در توئیتی نوشت: «در شرایط فشارها و تهدیدها روابط ایران و روسیه همچنان پویا و پرتحرک است». وی افزود: «این هفته همایش بزرگ همکاری ایران و قفقاز شمالی و اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با حضور 2 وزیر روس و هیأت تجاری بیش از ۲۰۰ نفره به میزبانی وزیر‌ نیرو به عنوان رئیس این کمیسیون در تهران و اصفهان برگزار می‌شود». «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه و «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی 2 کشور هستند. پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه و دومین همایش تجاری ایران و منطقه قفقاز شمالی از صبح امروز یکشنبه ( ۲۶ خرداد) به مدت 3 روز با حضور مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی 2 کشور در شهرهای تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

دیدار معاون موگرینی با عراقچی
دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی با معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی پیش از ظهر دیروز با «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. گفتنی است در این دیدار، اشمید و عراقچی در رابطه با آخرین تحولات مربوط به برجام، اعمال تحریم‌های آمریکا و توقف برخی تعهدات ایران براساس توافق هسته‌ای با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.
 


Page Generated in 0/0065 sec