printlogo


کد خبر: 210485تاریخ: 1398/3/26 00:00
اخبار

ترامپ: من بهترین تجربه ملکه انگلیس طی 25 سال گذشته بودم!
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد ملکه انگلیس در زمان دیدار اخیرش با او به حدی حال خوش پیدا کرده که در ۲۵ سال گذشته اتفاقی خوشایندتر از آن را تجربه نکرده است. دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی «فاکس‌‌اند فرندز» گفت: «من رابطه‌ای عالی با او (ملکه انگلیس) دارم و ما به خنده و خوش گذراندن پرداختیم. افراد نزدیک به ملکه گفتند او در ۲۵ سال گذشته تاکنون آنقدر حال خوش پیدا نکرده بود. حتی از من انتقاد شد و گفتند ما بیش از حد با یکدیگر خوش گذراندیم». این اظهارات دونالد ترامپ در حالی مطرح شد که او چند روز پیش سفر رسمی خود به انگلیس را انجام داد و در جریان این سفر به ملاقات ملکه الیزابت دوم که ۹۳ سال سن داشته و تاکنون با ۱۲ رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده، رفت. ترامپ و ملکه انگلیس در این دیدار بر اهمیت روابط آمریکا و بریتانیا تاکید کردند. در مراسم رسمی دیدار رئیس‌جمهور آمریکا و ملکه انگلیس، مقام‌های دولت آمریکا و انگلیس و همچنین اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا و خانواده ترامپ حضور داشتند.

ادامه درگیری‌ها در مرز سومالی و کنیا جان 10 تن را گرفت
در حادثه انفجار در مسیر گشت‌زنی پلیس کنیا در مرز سومالی، دست‌کم ۱۰ افسر پلیس کشته شدند. بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شنبه گشتی پلیس کنیا در تعقیب چند فرد مسلح در مرز سومالی بود که هدف یک بمب دست‌ساز قرار گرفت. این در حالی است که تاکنون اطلاعات بیشتری درباره عوامل این حادثه منتشر نشده است. افزایش درگیری‌ها در مرز‌‌های سومالی و کنیا تاکنون جان دها تن را گرفته است و نیروهای مرزبان قادر به تامین امنیت در این منطقه نیستند.

نخست‌وزیر سابق الجزایر بازداشت شد
قاضی دادگاه عالی الجزایر حکم بازداشت موقت «عبدالمالک السلال» نخست‌وزیر سابق این کشور را صادر کرده است. به گزارش اسکای‌نیوز، حکم بازداشت نخست‌وزیر سابق الجزایر به اتهام فساد صادر شده است. سلال صبح پنجشنبه درباره پرونده‌های فساد در دادگاه حاضر شده بود. وی بین سال‌‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ میلادی نخست‌وزیر الجزایر بود و پیش از آن نیز دارای پست‌‌های وزارتی نظیر وزیر آب و راه بوده است.

برای ترساندن پیونگ‌یانگ به ونزوئلا حمله کنید
سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با مطرح کردن بهانه‌ای جدید تأکید کرد دولت ترامپ باید به ونزوئلا حمله کند تا ایران و کره شمالی را بترساند. «لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه کنگره آمریکا که اخیراً خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران شده است، بهانه جدیدی را برای حمله واشنگتن به ونزوئلا مطرح کرد. بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، گراهام در اظهاراتی مدعی شد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باید برای ترساندن ایران و کره‌شمالی درباره آنچه به آنها گفته شده است، «گزینه نظامی به ونزوئلا (و شاید کوبا) را روی میز قرار دهد». وی در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز»، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه ترامپ چگونه باید نزاع‌های خارجی خود را مدیریت کند، گفت: «به کوبا اولتیماتوم بدهید- بدون کوبا، مادورو یک روز هم دوام نمی‌آورد- به کوبا بگویید از ونزوئلا خارج شود. آنچه ریگان در گرانادا انجام داد را انجام دهید؛ گزینه نظامی را روی میز قرار دهید». این سناتور جمهوری‌خواه از ایالت «کارولینای جنوبی» ادامه داد: «با حیاط خلوت خود شروع کنید... . ونزوئلا و هرآن کس دیگری که می‌دانید درباره آنها جدی هستید را اصلاح کنید». طبق این گزارش، گراهام به طور ضمنی اشاره کرد در صورتی که ونزوئلا تنبیه شود، ایران و کره‌شمالی نیز در مسیر درست قرار خواهند گرفت.


Page Generated in 0/0149 sec