printlogo


کد خبر: 210514تاریخ: 1398/3/27 00:00
اخبار

تذکر شورای شهر به شهرداری
چرا مصوبه ساماندهی مشاغل اجرایی نمی‌شود؟
عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون که طرح آن پس از ساعت‌ها کار کارشناسی از سوی بنده و جمعی از همکاران ارائه شد و ۲۳ بهمن سال گذشته به تصویب رسید، شهرداری تهران را ملزم به اجرای آن می‌کند اما متأسفانه در حال حاضر که حدود 4 ماه از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه می‌گذرد، شهرداری تهران و معاونت خدمات شهری شهرداری اقدام خاصی برای اجرای مصوبه شورای شهر نکرده‌اند. حجت نظری ادامه داد: این تعلل شهرداری در حالی رخ داده که عدم ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار مشکلات زیادی را برای شهروندان ایجاد کرده که از جمله مهم‌ترین مثال‌های آن وضعیتی است که چهارراه ولیعصر به آن دچار شده است. در همین راستا از شهرداری تهران می‌خواهم هرچه زودتر مصوبه شورای شهر تهران با عنوان ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون را اجرایی کرده و تا آن زمان از هرگونه برخورد احساسی، سلیقه‌ای و کوتاه‌مدت که برخلاف مصوبه شورای شهر تهران باشد، خودداری کند. نظری در تذکر دیگری به معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: حتماً مطلع هستید که بر اساس مصوبه شورای شهر، کارت بلیت مترو و اتوبوس برای خبرنگاران باید رایگان و بدون سقف مبلغ باشد که به مدت یک سال در اختیار آنان قرار می‌گیرد اما متأسفانه در تخلفی آشکار از مصوبه شورای شهر تهران، ری و تجریش، در سال گذشته کارت بلیت یک‌ساله با مبلغ ۳۵۰ هزار تومان در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و گویا امسال نیز بناست برخلاف مصوبه شورا عمل کرده و کارت بلیت خبرنگاران را با مبلغی مشخص در اختیارشان قرار دهند.

شهرداری املاک واگذار شده را پس بگیرد
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری مبنی بر تأخیر در ارسال گزارش ساماندهی واگذاری املاک به اشخاص و مؤسسات به صحن علنی، گفت: در راستای افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و نیز شفافیت در فرآیند واگذاری حق بهره‌برداری املاک متعلق به شهرداری تهران که منجر به ارتقای نظارت مستقیم و سازمان‌یافته مردمی بر این فرآیند می‌شود، مصوبه شماره ۲۳۶۶ با عنوان «الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و مؤسسات عمومی غیردولتی» در تاریخ ۲۳ مهرماه سال ۹۶ به تصویب رسیده است. افشین حبیب‌زاده ادامه داد: در تبصره دوم مصوبه یادشده شهرداری تهران مکلف به ارائه فهرست تمام واگذاری‌های مغایر با آن از سال ۱۳۷۸ به انضمام مستندات مربوطه حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب بوده ولی تاکنون چنین گزارشی به صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران ارائه نشده است. رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه در بازپس‌گیری املاک از سوی سازمان املاک و مستغلات بشدت مصلحت‌اندیشی می‌شود که این عملکرد در شأن شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری نیست، تصریح کرد: حتی در مواردی که واجد حکم قضایی تخلیه است، اقدام عملی انجام نمی‌شود و بعضاً مأموران شهرداری پس از حضور در ملک مذکور فراخوانده می‌شوند. حبیب‌زاده در پایان از شهردار خواست این موضوع را بررسی و نتیجه آن را به شورای شهر ارائه کند.

انتقاد از بودجه غیرشفاف شهرداری
رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود  با بیان اینکه بودجه به عنوان یک سند مدیریت مالی است و عملکرد یک‌ساله مدیریت شهرداری، مهم‌ترین ابزار برای تعیین جهت‌گیری‌ها، خدمات و اقدامات و غیره آن مجموعه است، گفت: بودجه باید جامع، دقیق و متعادل تنظیم شود و پس از تصویب شورای شهر نیز لازم‌الاجراست. مجید فراهانی با بیان اینکه نظارت بر اجرای بودجه و ارائه گزارش‌های شفاف و بموقع از نحوه اجرای بودجه نیز لازم است، گفت: شهرداری تهران بر اساس یکی از تبصره‌های بودجه سال ۹۸ موظف است جلسات کمیته تخصصی منابع نقد و غیرنقد را حداقل یک بار در ماه برگزار کند اما 50 روز از آغاز سال گذشته و هنوز گزارشی درباره‌ برگزاری این جلسات، اولویت‌بندی مصارف و تخصیص اعتبارات از سوی شهرداری به شورا ارائه نشده است و این در حالی است که باید این گزارشات بموقع ارسال می‌شد.


Page Generated in 0/0116 sec