printlogo


کد خبر: 210515تاریخ: 1398/3/27 00:00
اخبار

10 تیرماه اولین جلسه دادگاه نجفی
دهم تیرماه اولین جلسه محاکمه محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران که به قتل عمد همسر خود میترا استاد متهم است، در دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران:
مخالف حضور فرزندانم  در زیست شبانه هستم!
گروه اجتماعی: در ادامه مخالفت‌ها با طرح «حیات شبانه پایتخت»، رئیس شورای شهر تهران نیز شدیدا با آن مخالفت کرد! به گزارش «وطن‌امروز» اعضای شورای شهر قصد دارند طرحی را تصویب کنند که در آن صنوف در مناطق مشخص شده تا ساعت 3 نیمه شب فعالیت داشته باشد اما پلیس با آن مخالفت کرده است. در کنار برخی مخالفت‌های مردم و پلیس با طرح زیست شبانه، رئیس شورای شهر نیز بشدت با آن مخالفت و اعلام کرد حاضر نیست فرزندانش در زیست شبانه حضور یابند. محسن هاشمی در گفت‌وگو با فارس، گفت: مخالف حضور فرزندانم در زیست شبانه هستم. خودم نیز شب‌ها ساعت 10 می‌خوابم و 5 صبح بیدار می‌شوم، بنابراین تمایلی به این طرح ندارم. در صورتی که فرزندان جداگانه برنامه‌هایی برای زیست شبانه داشته باشند نگران می‌شوم و به نظرم این مسأله در صورتی که در چارچوب خانواده باشد، مشکل‌زا نیست. هاشمی بیان کرد: در صورتی که در یک خانواده نیز پدر به تنهایی در زیست شبانه باشد، قطعا نگرانی‌هایی برای زنان ایجاد می‌کند. زمستان سال گذشته و در صد و بیست و دومین جلسه شورای شهر زیست شبانه در تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و کلیات لایحه «الزام شهرداری به برنامه‌ریزی و بسترسازی و احیای زیست شبانه» با ۱۴ رأی موافق در شورای شهر تصویب شد. امروز اجرای این طرح با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شده و بسیاری از کارشناسان آن را نوعی فرهنگ غربی عنوان کرده و معتقدند با اجرای آن بنیان‌ خانواده متزلزل می‌شود.  سردار حسین رحیمی، فرمانده پلیس پایتخت نیز درباره اجرای این طرح  اعلام کرد: از طریق معاونت نظارت بر اماکن عمومی به همه صنوف اعلام کرده‌ایم زیست شبانه نداریم و صرفاً صنوف تا یک بامداد مجاز به فعالیت هستند.

هشدار آتش‌نشانی
پوشش‌های گیاهی ارتفاعات تهران مستعد آتش‌سوزی است
سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به شدت بارش‌های بهاری در پایتخت و رشد حجم انبوهی از گیاهان خودرسته بویژه در مناطق اطراف شهر تهران، گفت: تپه‌ها و ارتفاعاتی که در سال‌های گذشته تلی از خاک بود امسال پوشش گیاهی انبوهی در خود جای داده و حتی تا بالاترین نقطه نیز گیاه و علوفه روییده است اما با پایان یافتن فصل بارش‌ها و افزایش گرمای هوا، این علف‌ها کاملاً خشک شده و بسیار مستعد آتش‌سوزی است. به گفته سیدجلال ملکی، این مسأله باعث شده در روزهای اخیر آمار آتش‌سوزی در این نقاط بالاتر از میانگین سال‌های قبل شود، آتش‌سوزی‌هایی که در واقع به آنها حریق فضای سبز یا حریق علوفه می‌گویند.  وی از شهروندان خواست در طبیعت، از روشن کردن آتش در علفزارها و بوته‌های خشک و کنار درختان بویژه در زمان وزش باد خودداری کنند و تصریح کرد: شهروندان برای روشن کردن آتش از منقل‌های فلزی استفاده کنند، در صورت نبود منقل، با کنار زدن علوفه‌ها و بوته‌های خشک و پاکسازی اطراف از وجود این مواد قابل اشتعال، روی زمین غیرقابل اشتعال آتش روشن کنند.

افزایش مراجعات به داروخانه بدون نسخه پزشک
مردم از بی‌پولی، دکتر نمی‌روند
«حدود ۳۰ درصد مراجعات مردم به داروخانه‌ها بدون داشتن نسخه و بدون مراجعه دوباره به پزشک است تا از این طریق بتوانند هزینه‌های خود را کاهش داده و پول ویزیت را پرداخت نکنند؛ اینها نشانه‌های نگران‌کننده‌ای است». به گزارش ایسنا، معاون کل وزارت بهداشت افزود: با توجه به رشد جمعیت، مراجعه به حوزه درمان باید سالانه بین 3 تا 7 درصد افزایش می‌یافت اما به‌دلیل مشکلات موجود تا حدود 5 درصد کاهش یافته است. ایرج حریرچی اضافه کرد: در سال 97 نیز نشانه‌های اولیه کاهش مراجعه مردم دیده شد تا بتوانند هزینه‌های خود را کاهش داده و پول ویزیت را پرداخت نکنند. وی ادامه داد: از آنجا که یکی از ملاک‌های مهاجرت افراد، استحکام حوزه سلامت کشورهاست، از مهم‌ترین تاکیدات ما حفظ سلامت و رسیدگی به بیماران در مناطق محروم و مرزی بدون توجه به مسائل سیاسی است.
 


Page Generated in 0/0062 sec