printlogo


کد خبر: 210648تاریخ: 1398/3/30 00:00
اخبار

کارمندان دولت چگونه خانه‌دار می‌شوند؟
برای خانه‌دار شدن حقوق‌بگیران پیشنهادی به دولت ارائه شد که دولت آن‌ را به کارکنان دولت تقلیل داد. بر اساس این طرح، حقوق‌بگیران دولتی در بازه زمانی 25 سال با پرداخت 15 درصد از حقوق خود خانه‌دار خواهند شد. سیدامیرحسین قاضی‌زاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس با تشریح جزئیات طرح ارائه شده به دولت برای خانه‌دار کردن کارمندان گفت: این طرح را به وزارت راه‌وشهرسازی دادیم که واکنشی به آن نشان نداد اما پس از مکاتبه با رئیس‌جمهوری وی این طرح را ابلاغ کرده است. وی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: برای منابع مالی مورد نیاز این طرح مدل سه‌گانه‌ای طراحی شده به‌طوری که با تامین مالی، انبوه‌سازان اقدام به ساخت‌وساز در قالب این طرح می‌کنند و کارمندان حقوق‌بگیر دولت
صاحب خانه می‌شوند. قاضی‌زاده اضافه کرد: در این طرح به مدت 5 سال، سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای کارمندان دولت ساخته می‌شود. پس از این مدت نیز با مدل کنونی دیگر افراد در یک بازه 25 تا 36 ساله با توجه شاخص‌هایی از جمله نرخ رشد قیمت، حداقل دستمزد و... می‌توانند خانه‌دار شوند. وی با اشاره به اینکه در این طرح نوع ضمانت متفاوت خواهد بود، یادآور شد: این طرح به صورت منطقه‌ای اجرا خواهد شد. محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی هم در حاشیه جلسه هیأت وزیران اظهار داشت: در این طرح از بدو ورود کارمندان در صندوق پس‌انداز، مسکنی برای آنها ایجاد و در زمان‌بندی مشخص احداث و به آنان واگذار می‌شود و کارمندان  مبلغ آن را در اقساط تعیین‌شده 15 ساله بازپرداخت می‌کنند. وی با بیان اینکه این طرح در مراحل کارشناسی تدوین‌ شده و اکنون در فرآیند بررسی و تصویب قرار دارد، تصریح کرد: باید گزارش کار را به اطلاع رئیس‌جمهوری برسانیم. وی افزود: اولویت این است که از زمین‌های هر دستگاه‌ برای کارمندان آن استفاده کنیم، بویژه در شهرهایی که جمعیت بیشتری دارند.


بانک ملت پیروز دعوای حقوقی با انگلیس
پرونده شکایت بانک ملت ایران از دولت انگلستان بر سر تحریم‌ها و ارتباط آن با برنامه هسته‌ای ایران بسته شد. به گزارش رویترز، دولت انگلستان بر سر خسارت 6/1 میلیارد دلاری بانک ملت ایران به دلیل تحریم‌ها با این بانک به توافق رسید. بانک ملت که 20 درصد آن متعلق به دولت و 80 درصد آن خصوصی است، روز سه‌شنبه اعلام کرد این دعوای قانونی در دادگاه عالی انگلستان پایان یافته است. این اتفاق 6 سال پس از آن افتاد که دادگاه عالی انگلستان حکم داد تحریم‌‌های اعمال شده بر این بانک در سال 2009 غیرقانونی بوده و دولت انگلستان غیرمنطقی عمل کرده است. بانک ملت ادعا داشت این تحریم‌ها اعتبار آن را در انگلستان و کل دنیا خدشه‌دار کرده و باعث خسارت آن شده است.


برای گرانی سیب‌زمینی  پرونده تشکیل شد
بتازگی قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی از ۳۰۰۰ تومان به ۷۰۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره‌بار رسیده که البته این نرخ‌ها کف و سقف نرخ در بازار عمده‌فروشی تهران است و این محصول در بازار خرده‌فروشی و میوه‌فروشی‌ها به کیلویی ۸۰۰۰ تومان و در مناطقی بیش از این قیمت رسیده است. رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این‌باره از بررسی پرونده افزایش قیمت سیب‌زمینی در جلسه آینده ستاد تنظیم بازار خبر داد. حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر سیب‌زمینی جدید به بازار آمده و دلایل افزایش قیمت این محصول در شرایط فعلی باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی پیگیری شود. وی یادآور شد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید گزارش کند که افزایش قیمت سیب‌زمینی به علت افزایش صادرات است، علاوه‌بر اینکه ممکن است بنکداران این محصول را در انبارهای خود نگه داشته باشند تا با ایجاد نوعی کمبود صوری، قیمت‌ها را بالا ببرند.
 


Page Generated in 0/0051 sec