printlogo


کد خبر: 210672تاریخ: 1398/3/30 00:00
اخبار

راه‌اندازی «باشگاه طنز مرکز موسیقی حوزه هنری»
مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به تولید و انتشار قطعه «الو ترامپ» از راه‌اندازی باشگاه طنز دفتر موسیقی حوزه هنری با اهدافی متفاوت خبر داد. به گزارش مهر، میلاد عرفان‌پور درباره تازه‌ترین فعالیت‌های این مرکز گفت: باشگاه طنز مرکز موسیقی حوزه هنری گروهی از هنرمندان خلاق و پویای اهل موسیقی هستند که پیش از این تجربه‌های قابل توجهی را در عرصه موسیقی طنز انجام داده و دغدغه‌هایی در عرصه‌های مختلف دارند که می‌خواهند آنها را با زبان موسیقی بیان کنند. مقوله طنز یکی از فضاهای مؤثری است که می‌توان با شیوه‌ها و روش‌هایی که نمی‌توان به دلایلی آنها را در فضای جدی مطرح کرد، سراغ آن رفته و نابهنجاری‌ها، رفتارهای بد اجتماعی، اتفاقات سیاسی و حتی سیاست خارجی را با این زبان مطرح کرد. اتفاقاً بر همین اساس بود که ما تصمیم گرفتیم با بهره‌مندی از فضای کاری یک گروه جوانی که در حوزه موسیقی طنز فعالیت می‌کنند، به این خط تولید موسیقی نگاه جدی‌تری کرده و باشگاه طنز مرکز موسیقی حوزه هنری را راه‌اندازی کنیم. عرفان‌پور به انتشار قطعه «الو ترامپ» به‌عنوان اولین اثر منتشر شده از سوی باشگاه طنز دفتر موسیقی حوزه هنری اشاره کرد و توضیح داد: همان‌طور که این موضوع جزو وظایف ما است تا از شخصیت‌های خوب قدردانی کنیم، از سوی دیگر لازم است رفتار شخصیت‌های بد را هم هجو کنیم. این شاعر و ترانه‌سرا در پایان گفت: چنین رویکردی به هجو، از هنرهای ما است که متأسفانه در سال‌های اخیر کمتر به آن پرداخته شده و ماجرای رقص شمشیر ترامپ در میان اعراب طی سفر خود به عربستان بهانه بسیار مناسبی شد تا قطعه اول باشگاه طنز را با این اتفاق تولید کنیم.


«زنگ شعر» در شهرستان ادب به صدا درآمد
دوره‌های آموزشی آزاد «زنگ شعر» در مؤسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره تا ۱۵ تیرماه اعلام شده است. به گزارش تسنیم، دوره‌های آموزشی آزاد «زنگ شعر» ویژه تابستان سال جاری به کوشش مؤسسه شهرستان ادب برگزار می‌شود. این دوره با حضور شاعرانی چون علی‌محمد مؤدب، اسماعیل امینی، بابک نیک‌طلب، قربان ولیئی، مبین اردستانی، سیدوحید سمنانی، زهیر توکلی و ایمان طرف برگزار می‌شود. کارگاه‌های خلاقیت ادبی، کارگاه روش تحلیل شعر، شعر کودک، مولوی‌شناسی، سیر غزل معاصر، عروض و قافیه، نقد نویسی و بلاغت ادبی و شعر جهان عرب از جمله موضوعاتی است که در کارگاه‌های این دوره مورد توجه قرار می‌گیرد. شروع کلاس‌های این دوره از 20 تیرماه اعلام شده است. آخرین مهلت ثبت‌نام نیز تا 15 تیرماه سال جاری اعلام شده است. هزینه ثبت‌نام در هر موضوع 100 هزار تومان در نظر گرفته شده و علاقه‌مندان می‌توانند در چند موضوع به صورت دلخواه نیز ثبت‌نام کنند؛ البته شهرستان ادب برای هنرجویان ادوار گذشته تخفیف نیز در نظر گرفته است.


سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران سوژه «360 درجه» شد
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به بررسی سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران و دیدار او با مقام معظم رهبری می‌پردازد. به گزارش «وطن‌امروز»، هفته گذشته آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن به کشورمان سفر کرد. او حامل پیام دونالد ترامپ بود و هدفش از سفر به ایران را کاستن تنش میان ایران و آمریکا و میانجیگری برای آغاز دور جدید مذاکرات اعلام کرده بود. این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد مختلف سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران پرداخته و ناگفته‌هایی از دیدار او با رهبر انقلاب را بیان می‌کند. «۳۶۰ درجه» مجموعه مستند‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec