printlogo


کد خبر: 210676تاریخ: 1398/4/1 00:00
اخبار

آمریکایی‌ها می‌خواستند ما را  در عرصه نظامی امتحان کنند
خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های متعدد در عرصه دیپلماسی و سیاسی پس از سفر نخست‌وزیر ژاپن، خواستند ما را در عرصه نظامی امتحان کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی تصریح کرد: یک پهپاد جاسوسی پیشرفته آمریکایی که تجهیزات خود را خاموش کرده بود، در محدوده تنگه هرمز وارد سرزمین هوایی ما شد. نیروی هوافضای سپاه با سامانه بومی سوم خرداد آن پهپاد را سرنگون کرد. امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ظاهراً دشمنان خواستند توانایی‌های ما را امتحان کنند. آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های متعددی که در عرصه دیپلماسی و سیاسی داشتند و بعد از اینکه از سفر نخست‌وزیر ژاپن ناامید شدند، خواستند ما را در عرصه نظامی امتحان کنند که امتحان کردند. وی خاطرنشان کرد: پیام‌ سرنگونی پهپاد آمریکایی این است که قدرت ما اثبات شده است. آمریکایی‌ها بدانند ما هیچ‌گاه شروع‌کننده جنگی نبوده‌ایم، بلکه ما اهل مقاومت و بازدارندگی فعال هستیم. همچنین دشمنان بدانند اگر جنگی را شروع کردند، آنان تمام‌کننده آن جنگ نخواهند بود. وی خطاب به آمریکا گفت: باید توجه کنید تنگه هرمز بخش ویژه متعلق به سرزمین ما است و در صورت تجاوز به حریم ایران گورستان متجاوزان خواهد بود. خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به آمریکایی‌ها تاکید کرد: مواظب رفتارهای‌تان باشید. ما اهل منطق و عقلانیت هستیم. هم قدرت منطق داریم و هم منطق قدرت را می‌شناسیم و جنگی را شروع نمی‌کنیم اما اگر جنگی را شروع کنید، تمام‌کننده آن نخواهید بود. ملت ما و نیروهای مسلح ما اهل پنهان‌کاری نیستند، بر خلاف شما که اخیراً هم نفتکش‌ها را زدید و خودتان را مخفی کردید اما ما این‌طور نیستیم؛ اگر قرار باشد بزنیم بموقع می‌زنیم و بموقع هم اعلام می‌کنیم.

آمریکا باید پاسخگوی  تجاوز به حریم ایران باشد
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه دفاع مشروع، حقی شناخته‌شده در حقوق بین‌الملل در مقابل تجاوز به حریم یک کشور است، تصریح کرد: آمریکا باید پاسخگوی تجاوز به حریم ایران باشد. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پی سرنگون کردن پهپاد پیشرفته جاسوسی گلوبال هاوک نیروهای آمریکایی توسط پدافند سپاه پاسداران مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام  منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: «دفاع مشروع حقی است شناخته‌شده در حقوق بین‌الملل در مقابل تجاوز به حریم یک کشور. آمریکا باید پاسخگوی تجاوز به حریم ایران باشد».

شیرها دندان‌های خود را  برای لبخند به نمایش نمی‌گذارند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود نسبت به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکایی واکنش نشان داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود نسبت به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکایی گلوبال هاوک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد. رضایی در توئیتر نوشت: «امروز ناظران و تحلیلگران متوجه شدند که ما عراق صدام نیستیم. آمریکایی‌ها و متحدان آنها بدانند که شیرها دندان‌های خود را برای لبخند به نمایش نمی‌گذارند».

اگر خطا کنید، پایان کار را  ایران مقتدرانه رقم خواهد زد
دستیار ویژه رئیس مجلس در واکنش به تجاوز پهپاد آمریکایی به فضای سرزمینی ایران نوشت: هشدار به ترامپ! اگر خطا کنید پایان کار را ایران مقتدرانه رقم خواهد زد. حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به تجاوز پهپاد آمریکایی به ایران واکنش نشان داد و نوشت: «هشدار به ترامپ! اگر خطا کنید پایان کار را جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه رقم خواهد زد. امروز ترامپ و تندرو‌های کاخ سفید پیام محکمی را فقط از بخش بسیار کوچکی از توان عظیم دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سرنگونی پهپاد متجاوز پیشرفته آمریکا دریافت کردند».


Page Generated in 0/0068 sec