printlogo


کد خبر: 210680تاریخ: 1398/4/1 00:00
اخبار

افزایش 54 دلاری قیمت جهانی طلا
گروه اقتصادی: آخر هفته گذشته قیمت جهانی طلا افزایش 54 دلاری را تجربه کرد به‌طوری که این جهش ناگهانی توانست آرامش نسبی هفته‌های اخیر نرخ طلا در ایران را دستخوش تغییر قرار دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، به‌دنبال این افزایش قیمت انواع سکه طرح جدید، ‌قدیم، نیم و ربع سکه گران شدند. اما این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که بازار ارز از کنترل بیشتری برخوردار بوده و همین موضوع سبب آرامش در بازار طلا و سکه شده است.

تعلل بانک‌ها در کمک به سیل‌زدگان
«برای تامین اعتبارات بازسازی مناطق سیل‌زده پشت در بسته بانک‌ها مانده‌ایم و بانک‌ها فقط با 10 تا 12 هزار نفر- واحد قرارداد بسته‌‌‌اند». به‌گزارش تسنیم، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان این مطلب گفت: همه کارها برای بازسازی مناطق سیل‌زده از جمله پرداخت‌های بلاعوض و در صحنه بودن بنیاد مسکن، سپاه پاسداران، گروه‌های جهادی و خیران جز بانک‌ها سیر خوبی دارد. وی افزود: از بانک‌ها می‌خواهیم جدیت داشته باشند، چه اگر بخواهیم در زمان تعیین شده بازسازی مناطق سیل‌زده انجام شود نیازمند عقد قرارداد فوری بانک‌ها با افراد سیل‌زده هستیم. به‌ گفته تابش، پس از وقوع سیل ارزیابی‌ها نشان داد 156 هزار واحد نیازمند تعمیر یا احداث هستند که از این تعداد حدود 75 هزار واحد شهری و روستایی احداثی و 80 هزار واحد تعمیری و 2 تا 3 هزار واحد مغازه و محل کسب مردم بود. تابش تصریح کرد: تاکنون 70 هزار پرونده به مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد تومان مربوط به 40 هزار واحد احداثی و 30 هزار واحد تعمیری تشکیل و 60 هزار پرونده به بانک‌ها معرفی شده است اما بانک‌ها با آنها قرارداد امضا نکرده‌اند. وی یادآور شد: همه مصوبات از جمله مصوبات هیأت دولت و بانک مرکزی آماده است اما بانک‌ها قرارداد نمی‌بندند.

افزایش هزینه پیامکی از 10 به 12 هزار تومان
گران کردن پیامک بانک‌ها تخلف است
دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی درباره افزایش ۲۰ درصدی کارمزد پیامک‌های بانکی اظهار داشت: به هیچ روی چنین افزایشی در بانک‌های خصوصی دیده نشده و اگر هر یک از مشتریان بانک‌های خصوصی پیامکی مبنی بر افزایش کارمزد دریافت کرده‌اند، به کانون بانک‌های خصوصی گزارش دهند. به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا جمشیدی با تاکید بر اینکه بانک‌های خصوصی مجاز به افزایش کارمزد پیامک‌ها نیستند، افزود: البته کانون بانک‌های خصوصی درخواستی مبنی بر افزایش کارمزد پیامک بانک‌ها داشته‌اند اما از آنجا که طبق قانون تعیین هرگونه کارمزد بر عهده شورای پول و اعتبار است، بانک‌ها مجاز به تغییر این مبلغ پیش از تصمیم شورای پول و اعتبار نیستند. همچنین علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها نیز در این باره اعلام کرد: این شورا هیچ‌گونه مصوبه جدیدی مبنی بر افزایش هزینه سالانه ارسال پیامک‌های بانکی نداشته است و شبکه بانکی کماکان با ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مشتریان را طبق روال انجام می‌دهد. وی تصریح کرد: هیچ گونه افزایشی در هزینه ارسال پیامک نسبت به سال گذشته به عمل نیامده است. گفتنی است در هفته‌های گذشته برخی بانک‌ها با ارسال پیامکی هزینه سالانه ارسال پیامک‌های بانک عامل مشتری را بالغ بر 12 هزار تومان اعلام کرده ‌بودند که بزودی از حساب مشتریان کسر خواهند کرد. هزینه سالانه ارسال پیامک‌های بانکی تاکنون ۱۰ هزار تومان بوده که ۲۰ درصد به آن افزوده شده است. در این پیامک آمده است: «برای برقراری سرویس پیامک بانکی سال ۹۸، از حساب شما مبلغ ۱۲ هزار تومان کسر می‌شود. عدم کفایت موجودی به معنای انصراف است».
 


Page Generated in 0/0053 sec