printlogo


کد خبر: 210681تاریخ: 1398/4/1 00:00
اخبار

 ایران رئیس گروه آسیای ILO شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رئیس گروه آسیا و اقیانوسیه سازمان بین‌المللی کار شد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، محمد شریعتمداری در اجلاس گروه آسیا و اقیانوسیه سازمان بین‌المللی کار با اتمام دوره ریاست چین با پیشنهاد 5 کشور و تصویب اعضا به ریاست این گروه برگزیده شد. جلسات اداره اجلاس آسیا و اقیانوسیه را در طول سال نماینده ایران در سازمان بین‌المللی کار (ILO ) اداره خواهد کرد. نشست بعدی این گروه در پاییز برگزار می‌شود.

دپوی ۱۰۱ هزار کانتینر کالا در بنادر
بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد تا اواخر خرداد 98 حدود 101 هزار کانتینر انواع کالا در بنادر پنجگانه مهم کشور و مناطق آزاد و ویژه انبار شده که طبق اعلام مسؤولان این تعداد کانتینر به عنوان میزان رسوب کالا یک رکورد قابل توجه به حساب می‌آید. بر این اساس میزان رسوب کالا در بندر شهید رجایی حدود 78 هزار کانتینر است که با اختلاف قابل توجهی در صدر فهرست گمرکات کشور قرار گرفته است. همچنین در حال حاضر حدود 9 هزار کانتینر در بندر امام خمینی، 5 هزار کانتینر در بندر بوشهر، 5/4 هزار در بندر خرمشهر و 4/2 هزار کانتینر در بندر چابهار انبار شده است. گفتنی است: «نداشتن مجوز ثبت‌سفارش وزارت صمت، مشکلات بانکی و اسنادی از جمله مشکل عدم انتقال مالکیت و پایان مهلت مقرر در مجوز ثبت‌سفارش و عدم تمدید آن» از دلایل رسوب کالا در بنادر قبل از اظهار کالا به گمرک است.

تهیه طرح احیای جهاد سازندگی
طرح احیای جهاد سازندگی تهیه شده و بزودی تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود. به گزارش فارس، سیدرضا تقوی‌دامغانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی روز گذشته در سخنرانی خطبه‌های پیش از نماز جمعه به اهمیت تولید و بویژه تولید بخش کشاورزی پرداخت و تولید را به عنوان مؤلفه‌ای برای قدرت یک کشور دانست. وی افزود: طرح احیای جهاد سازندگی آماده شده که تقدیم مقام معظم رهبری می‌کنیم و ایشان هر رهنمودی فرمودند، طبق آن عمل خواهیم کرد. تقوی با بیان اینکه در عمده محصولات کشاورزی خودکفا شده‌ایم یا در مرز خودکفایی قرار داریم، افزود: کمتر از
10 درصد میزان تولید کل کشاورزی واردات می‌شود که آن هم برای تنظیم بازار و قیمت ‌است.

برنج هندی را کیلویی چند بخریم؟
سال گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز، قاچاق برنج به داخل کشور متوقف و میزان واردات به طور خالص تعیین شد. مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با توجه به نیاز کشور و منتفی بودن قاچاق، حداقل یک میلیون تن برنج باید تا پایان سال وارد شود. وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید به طور کامل نسبت به موضوع آگاهی دارد. کشاورز قیمت هر کیلو برنج هندی در مبادی وارداتی را ۷ هزار و برنج پاکستانی را 7200 تومان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون هر کیلو برنج هندی با نرخ ۸ هزار تومان و پاکستانی با نرخ 8200 تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود که به سبب افزایش قیمت جهانی ممکن است از یک ماه آینده نرخ هر کیلو برنج هندی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش یابد.
 


Page Generated in 0/0050 sec