printlogo


کد خبر: 210687تاریخ: 1398/4/1 00:00
اخبار

بهره‌برداری از شیرخوارگاه شبیر
مدیرکل بهزیستی استان تهران از بهره‌برداری بزرگ‌ترین شیرخوارگاه شبیر در این هفته خبر داد. داریوش بیات‌نژاد در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به تجهیز شیرخوارگاه شبیر اظهار داشت: با تلاش بهزیستی این مجموعه تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است. وی افزود: احداث ساختمان جدید شیرخوارگاه با همکاری خیران از ۲۲ فروردین ۹۶ آغاز شد و تا پایان مهر98 به پایان می‌رسد. این بنا در ۴ طبقه و هر طبقه به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع ساخته شده است. شیرخوارگاه جدید شبیر بر اساس استانداردهای جهانی بنا شده است. وی ادامه داد: پس از افتتاح این مرکز، نوزادانی که پیش از این به دیگر شیرخوارگاه‌های تهران منتقل شده بودند به این مرکز انتقال داده می‌شوند.

مرگ روزانه ۷ کودک در جاده‌ها
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: روزانه ۴۲ نفر در تصادفات کشته می‌شوند که سهم کودکان (10سال به پایین) ۷ تا ۸ کشته است. به گزارش مهر، سیدکمال هادیانفر با اشاره به آمار تصادفات اظهار داشت: سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۳۸ نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست دادند که 2/1 درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش داشت. وی با بیان اینکه سهم کودکان از تصادفات جاده‌ای ۱۳ درصد است، تصریح کرد: تعداد مجروحان نیز در تصادفات جاده‌ای ۳۶۵ هزار نفر در سال ۹۷ بود. هادیانفر ادامه داد: شاید کودکان در استفاده از کمربند خیلی تاب نیاورند، بنابراین استفاده از صندلی کودک جزو موضوع‌های جدی است که باید به آن توجه کنیم.

حمایت پلیس از آمران به معروف
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس با تمام قدرت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند. سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره گلایه‌مندی برخی آمران به معروف و ناهیان از منکر مبنی بر عدم حمایت کافی پلیس از آنها، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر با تمام قدرت و قوت مورد حمایت پلیس قرار می‌گیرند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به جلسه برگزار شده با حضور پلیس در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر، خاطرنشان کرد: پلیس از کار دینی، اسلامی و اخلاقی آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.

افزایش حق بیمه بیمه‌شدگان
سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش حق بیمه پرداختی توسط بیمه‌شدگان توضیحاتی داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرام خود درباره افزایش حق بیمه پرداختی توسط بیمه‌شدگان اظهار کرد: هر سال با شروع سال جدید شورای عالی کار حداقل دستمزد را تامین می‌کند. وی ادامه داد: این تعیین حداقل دستمزد بر پرداخت‌ها تاثیر می‌گذارد. به عنوان مثال سال گذشته حق بیمه ۸۲۰ تا ۹۰۰ هزار تومان بود که هر سال افزایش می‌یابد و به سازمان تامین اجتماعی مربوط نیست. سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: در بخش بیمه اختیاری و مشاغل آزاد حق بیمه ۲۶ درصد بود که طبق قانون یک درصد اعمال و ۲۷ درصد شد. وی اضافه کرد: این افزایش حق پرداختی در حقوق بازنشستگان تاثیر خوبی می‌گذارد.

پیش‌بینی 40 درجه‌ای دمای هوا
کارشناس سازمان هواشناسی برای هفته جاری با آغاز فصل تابستان دمای ۴۰ درجه پیش‌بینی کرد. امیر سرکرده در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل تابستان از امروز و قرار گرفتن خورشید به صورت عمود روی سطح زمین گفت: از هفته جاری شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

رونمایی از پرونده الکترونیک سلامت
وزیر بهداشت گفت: پرونده الکترونیک سلامت این هفته با حضور رئیس‌جمهور رونمایی می‌شود. به گزارش تسنیم، سعید نمکی گفت: خوشبختانه با ایجاد منابع کافی برای اجرای طرح تحول نظام سلامت، توانستیم زیرساخت‌‌های بهداشتی و درمانی را در نقاط کمتر برخوردار به حداکثر برسانیم. در این طرح، پرداخت هزینه‌‌های کمرشکن از جیب بیماران کاهش یافت.


Page Generated in 0/0063 sec