printlogo


کد خبر: 210691تاریخ: 1398/4/1 00:00
برگزاری مراسم معارفه استراماچونی با حضور اهالی رسانه
خبری از قول جام نبود

زهره فلاح زاده: پنجشنبه مراسم معارفه آندرآ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی و جدید استقلال برگزار شد، البته روز پنجشنبه ابتدا اعلام شد ساعت این نشست ۱۶ است اما بعدا به ساعت ۱۸ تغییر کرد. استراماچونی نیم ساعت پیش از مراسم به هتل آکادمی فوتبال رسید و اصحاب رسانه باید تا سر ساعت مقرر منتظر باز شدن در سالن کنفرانس می‌ماندند. سر ساعت ۱۸ مراسم شروع و یک ساعت و ۱۰ دقیقه به طول انجامید. مربی ایتالیایی استقلال بنا به گفته خودش تا پیش از تماس علی خطیر، معاون باشگاه هیچ اطلاع و‌ شناختی از فوتبال ایران و استقلال نداشته و پس از تماس خطیر به تحقیق از فوتبال ایران پرداخته است.
قرارداد استراماچونی در جمع خبرنگاران به مدت ۲ سال به امضا رسید و پس از آن او شال استقلال را در دست گرفت که با تشویق حضار روبه‌رو شد. استراماچونی با لحنی آرام و صورتی خندان به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد و مشخص بود از حضور در جمع اصحاب رسانه رضایت کامل دارد.
مربی‌ای که قول قهرمانی نمی‌دهد
وقتی خبرنگاران از استراماچونی پرسیدند استقلال چند سالی است قهرمان نشده، آیا شما قول قهرمانی می‌دهید، گفت: هیچ مربی‌ای قول قهرمانی نمی‌دهد و من هم تلاشم را می‌کنم که شرایط استقلال را بهتر کنم اما قول قهرمانی نمی‌دهم.
رحمان رضایی جزو کادر فنی من نیست
استراماچونی در این نشست اعلام کرد که ۲ دستیار تکنیکال خارجی و یک مربی بدنساز با خود به ایران آورده و از باشگاه درخواست کرده که یک مربی تکنیکال، یک مربی دروازه‌بان و یک آنالیزور در اختیارش بگذارد. وی درباره حضور رحمان رضایی که شایعه شده بود دستیار او خواهد شد، گفت: مدیر برنامه من و رحمان رضایی یکی است و به همین دلیل با این مربی در ارتباط بودم. رضایی به من خیلی کمک و من را با فوتبال ایران آشنا کرد اما او در کادر فنی من حضور نخواهد داشت.
سبک تیم استراماچونی
وقتی درباره سبک بازی استراماچونی از او سؤال شد و اینکه آیا مثل فوتبال ایتالیا سبک بازی استقلال هم دفاعی خواهد شد، توضیح داد: در ایتالیا یک اصطلاحی وجود دارد که می‌گوییم فوتبال هجومی مثل بلیت‌های جذاب و پرفروش است اما این دفاع است که بلیت را می‌برد. من با توجه به تجربیاتم، همواره تیمم هجومی بازی کرده اما اینکه بخواهم بگویم با چه ساختاری قرار است در استقلال کار کنم بستگی به ظرفیت و توانایی بازیکنان دارد و از حالا نمی‌توان گفت با چه سبکی بازی خواهیم کرد.
استراماچونی درباره اضافه شدن بازیکنان خارجی گفت: می‌دانم چند بازیکن خارجی از استقلال جدا شده‌اند و قطعاً چند بازیکن خارجی نه اینکه حتماً ایتالیایی باشند به جمع ما اضافه خواهند شد.
هواداران استقلال؛ دلیل قبول تیم
استراماچونی در جمع خبرنگاران با اشاره به هواداران پرشمار استقلال گفت: از هواداران استقلال تشکر می‌کنم؛ آنها یکی از دلایل اصلی بودند که پیشنهاد استقلال را قبول کردم.
با شفر مشورت نکردم
سرمربی استقلال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که آیا با شفر مشورت کرده است، توضیح داد: شفر مربی باتجربه‌ای است اما من مشورتی با او نداشتم.
به هر حال قرار است استقلال بزودی با مربی ایتالیایی خود تمریناتش را آغاز کند و بازیکنان جدید هم پس از گذراندن تست های پزشکی در این تمرینات شرکت کنند. باید دید حضور ایتالیایی‌هایی که برای نخستین بار فوتبال ایران را تجربه می‌کنند به موفقیت منتهی می‌شود؟
استقلال بعد از تمدید با وریا غفوری و حسین حسینی حالا باید روی ماندن پاتوسی تمرکز کند، چرا که هواداران خواهان ماندن ستاره فصل گذشته خود هستند.
به نظر می‌آید استقلالی‌ها در صورت حفظ پاتوسی (مدیران در تلاشند پول رضایتنامه باشگاه کیپ تاون سیتی را پرداخت کنند تا این بازیکن‌‌‌‌‌ در استقلال ماندنی شود)، حضور مربی و تمدید ملی‌پوشان شان
 بتوانند بعد از روزهای پر از استرس نفس راحتی بکشند.
 


Page Generated in 0/0067 sec