printlogo


کد خبر: 210692تاریخ: 1398/4/1 00:00
استراماچونی جوان، پخته‌‎تر از پیرمرد آلمانی
در کمال خونسردی

گروه ورزشی: مسلما خیلی زود است بخواهیم درباره آندر‌آ استراماچونی نظر بدهیم و او را مورد بررسی قرار بدهیم ولی باید گفت در همین چند ساعتی که از حضور او در ایران می‌گذرد، می‌توان نکات مثبتی را مشاهده کرد. استراماچونی جوان در مصاحبه‌های خود نشان داد کاملا خونسرد و منطقی است و با آرامش کامل به سوالات جواب می‌دهد و برعکس وینفرد شفر اسیر جو و فضای احساسی پیرامون خود نمی‌شود.
مطمئنا مربی‌ای که در سری آ کار کرده کاملا باهوش و حرفه‌ای است. این آرامش و خونسردی برای سرمربی یک امتیاز ویژه می‌تواند باشد بویژه در تیم‌های پرهیاهو و حاشیه‌داری مثل استقلال و پرسپولیس؛ درست برعکس
پیرمرد آلمانی که بیش از حد هیجانی بود و خیلی مواقع این هیجان کاذب به تیم و سکوها منتقل می‌شد. بی‌شک اگر این آرامش و خونسردی در جریان مسابقه هم از سوی استراماچونی حفظ شود، می‌تواند در روند تیم تاثیر مثبت داشته باشد، چیزی شبیه برانکو که با آرامش خود، تیم و سکوها را آرام می‌کرد و عامل التهاب سکوها و درون تیم نبود.
ستایش فرهنگ ملت ایران و تمجید از مدیریت و هواداران پرشمار استقلال و مهم‌تر از آن ندادن قول قهرمانی با توجه به عدم شناخت کافی از بازیکنان و فوتبال ایران و در نهایت اشاره به راه سختی که پیش روی او و همکارانش است، از دیگر نکات مثبت آندر‌آ بود. هواداران استقلال می‌توانند امیدوار باشند بعد از چند فصل ناکامی، در فصل پیش رو با داشتن یک مربی باانگیزه و آرام، دوباره مدعی قهرمانی باشند و به روزهای اوج بازگردند، البته به شرطی که کمی صبور باشند و به کادر فنی جدید وقت کافی بدهند.
بدون شک حضور مربیان بین‌المللی و شناخته شده در فوتبال ایران به جذابیت لیگ برتر و همچنین اعتبار آن کمک فراوانی خواهد کرد و موجب پویایی و پیشرفت فوتبال ایران خواهد شد. مانند پنج‌ضلعی قهرمانی فصل گذشته که 3 ضلع آن مربیان خارجی بودند. نقش مدیران استقلال هم در این راه بسیار حیاتی و تعیین‌کننده است. آنها باید حواشی تیم را به حداقل برسانند و امکانات و ابزار لازم را برای سرمربی فراهم کنند.
در پایان باید به مدیران استقلال بابت برگزاری مراسم معارفه آندر‌آ استراماچونی تبریک گفت و آن را یک حرکت رو به جلو در راستای حرفه‌ای شدن دانست. امیدواریم فوتبال ایران هرچه سریع‌تر به معنای واقعی کلمه مسیر حرفه‌ای شدن را طی کند.


Page Generated in 0/0056 sec