printlogo


کد خبر: 210698تاریخ: 1398/4/1 00:00
اخبار

جانشین یونکر در پارلمان اروپا  رأی نیاورد
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از بی‌نتیجه ماندن رایزنی‌ها برای انتخاب جانشین «ژان کلود یونکر» خبر داد. وی گفت نشست سران اتحادیه اروپایی بدون توافق درباره 3 نامزد اصلی برای ریاست کمیسیون اروپا پایان یافته است. به گفته مکرون، موضوع جانشینی یونکر در نشست سران اروپا از سوی «دونالد توسک» رئیس شورای اروپایی مطرح شده اما هیچ یک از 3 نامزد مطرح‌شده، نتوانسته‌اند حمایت لازم برای تصاحب این کرسی را به‌دست آورند. بر این اساس نامزدی «مانفرد وبر» از حزب سوسیال- مسیحی آلمان که حمایت «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور را با خود دارد، با مخالفت مکرون روبه‌رو شده است. وی در این‌باره گفت نامزدی که محافظه‌کاران برای ریاست کمیسیون اروپا معرفی کرده‌‌اند گزینه مناسبی برای این سمت نیست و انتخاب وی خلاف واقعیت‌‌های دموکراتیک اتحادیه اروپایی است. مکرون علت مخالفت خود را بی‌تجربگی وبر در امور اجرایی عنوان کرده است.

حبس ابد برای کودتاچیان نظامی در ترکیه
در یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های قضایی ترکیه، ۲۲۴ تن از متهمان شرکت در کودتای نافرجام 3 سال پیش این کشور در دادگاه حضور یافتند و ۱۷ تن از نظامیان متهم به شرکت در این کودتا هر یک به ۱۴۱ بار حبس ابد محکوم شدند. تقریباً 3 سال پس از وقوع کودتای نافرجام در ترکیه دادگاهی در آنکارا ۱۷ تن از سران ارشد پیشین ارتش این کشور را به احکام حبس ابد محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، هر یک از این متهمان در دادگاه به اتهام «نقض قانون اساسی» و «سوءقصد به جان رئیس‌جمهور» به ۱۴۱ بار حبس ابد محکوم شدند. در میان محکومان نام آکین اوزترک، فرمانده سابق نیروی هوایی این کشور نیز به چشم می‌خورد. او نیز به همراه ۱۶ تن دیگر از نظامیان ارشد ستاد مشترک ارتش به مجازات ۱۴۱ بار حبس ابد محکوم شد.

نشست محرمانه سنا  درباره بشقاب‌پرنده‌ها
نشریه تحلیلی پولیتیکو فاش کرد اخیرا مقامات نیروی هوایی آمریکا در نشست محرمانه در سنا درباره اشیای پرنده ناشناخته‌ای در آسمان‌ها صحبت کرده‌‌اند که خلبانان آمریکایی را به وحشت انداخته است. دفتر سناتور مارک وارنر که در این نشست حاضر بوده اعلام کرده کنگره نسبت به این مسأله جدی برخورد می‌کند چون به امنیت خلبانان آمریکایی مربوط می‌شود و فرقی نمی‌کند که این اشیای پرنده ناشناس بالن‌‌های هواشناسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، موجودات سبزرنگ فضایی یا چیز دیگری باشند. نخستین‌بار که بحث بشقاب‌پرنده‌ها به طور جدی در عرصه سیاسی مطرح شد، در بحبوحه جنگ دوم جهانی و اواخر سال 1940 بود که نیروی مرزبانی سوئد و سپس یک خلبان آمریکایی به نام کنت آرنولد از مشاهده چندین شیء ناشناس در آسمان سخن گفتند که هیچ شباهتی به هواپیما نداشته و بیشتر شبیه نعلبکی بود و به همین دلیل آنها آن را بشقاب‌پرنده نامیدند. امروزه مشخص شده که ایده بشقاب‌پرنده ناشی از هراس غربی‌ها از شوروی بوده، چرا که سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده و متحدانش از ترس جاسوسان شرقی، هواپیماهای شناسایی و بالن‌ها مردم عادی را تشویق می‌کردند که آنها را از وجود تمام پدیده‌ها و اشیای غیرمعمولی در آسمان مطلع کنند و بدین ترتیب ظرف چند سال اپیدمی گزارش مشاهده اجسام فضایی عجیب و غریب در جامعه به‌وجود آمد.
 


Page Generated in 0/0048 sec