printlogo


کد خبر: 210722تاریخ: 1398/4/2 00:00
اخبار

رویترز:  پیمانکاران نظامی آمریکا آماده خروج از عراق هستند
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی عراقی فاش کرد پیمانکاران نظامی آمریکایی برای ترک برخی پایگاه‌های‌شان در این کشور آماده می‌شوند. بر اساس این گزارش، به دنبال تهدیدات امنیتی بالقوه علیه نظامیان تروریست آمریکایی، حدود 400 پیمانکار نظامی از شرکت‌هایی نظیر «لاکهید مارتین» و «سالیپورت گلوبال» که در پایگاه هوایی البلد در شمال بغداد مستقر هستند، در 2 مرحله این پایگاه را ترک می‌کنند. پیمانکاران در این پایگاه هوایی در زمینه آموزش و پشتیبانی خدمات نظامی فعالیت دارند. آنها همچنین به نیروهای نظامی عراقی در زمینه نگهداری از جنگنده‌های فالکون اف-16 کمک می‌کنند. جمعه 2 هفته پیش چندین خمپاره به این پایگاه هوایی اصابت کرد که با وجود وقوع آتش‌سوزی کسی آسیب ندید. بعد از آن دوشنبه گذشته نیز 3 راکت به پایگاه التاجی در شمال غرب بغداد، جایی که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند شلیک شد. همچنین چهارشنبه هفته پیش نیز یک راکت از نوع گراد (کاتیوشا) در فاصله 100 متری مرکز شرکت نفتی آمریکایی اکسون موبیل در شهر بصره در جنوب عراق فرود آمد. وزارت خارجه آمریکا ماه میلادی گذشته نیز به دنبال قرار گرفتن نام ستاد فرماندهی تروریستی نظامیان پنتاگون در خاورمیانه موسوم به سنتکام در فهرست تروریستی جمهوری اسلامی ایران، صدها نفر از دیپلمات‌های خود را از ماموریت‌های غیرضروری در سفارتخانه و کنسولگری‌اش در بغداد و اربیل فرا خواند.

مشاور سابق ولیعهد ابوظبی:
ترامپ هم مثل اوباما جا زد!
یک نظریه‌پرداز سیاسی و استاد دانشگاه اماراتی که پیش‌تر مشاور ولیعهد این شیخ‌نشین بوده، از پا پس کشیدن رئیس‌جمهور آمریکا از تحولات اخیر منطقه ابراز تعجب و انزجار کرد. «عبدالخالق عبدالله» در چند توئیت متوالی خطاب به ترامپ نوشت: «راستی چرا ترامپ حمله [به ایران] را لغو و تصمیمش را در آخرین لحظه تغییر داد؟... آیا این اقدام «حباب صوتی» است که ترامپ با آن تهدید می‌کند و می‌ترساند و پس از آن عقب‌نشینی می‌کند یا اینکه او هم نسخه ویرایش‌شده‌ اوباما، همان رئیس‌جمهور مردد و کم‌مهارت است؟... یا اینکه به این دلیل است که آمریکا توانایی خود برای حفظ هیبتش در برابر دشمن خود (ایران) و اعتبار خود در بین دوستانش را از دست داده و یا این همان واشنگتن سردرگم در تصمیماتش است؟» او در حالی اینچنین از جا زدن رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه خشمگین شده که از 3 سال پیش همزمان با آغاز کارزار انتخاباتی ترامپ برای ریاست‌جمهوری به‌عنوان مشاور ولیعهد همه‌کاره امارات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، محمد بن‌زاید را به تشویق تاجر نیویورکی به اتخاذ مواضع ضدایرانی ترغیب می‌کرد.

هلی‌برن آمریکایی‌ها برای نجات داعشی‌‌های افغانستان
سخنگوی گروه طالبان فاش کرد نظامیان اشغالگر آمریکایی در افغانستان اخیرا برای نجات تروریست‌‌های داعش از محاصره، یک عملیات هلی‌برن انجام داده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه‌ای که روز جمعه به نقل از ذبیح‌الله مجاهد منتشر شد آمده که پنجشنبه‌شب گذشته زمانی که یک گروه از تکفیری‌‌های داعش در ولسوالی نورگل از ولایت کنر تحت محاصره شبه‌نظامیان طالبان قرار داشتند، توسط بالگردهای ارتش آمریکا از مهلکه نجات یافته و به مکان امن منتقل شدند. در این گزارش آمده است: «طالبان در چارچوب عملیات پاکسازی ولایت کنر از داعش، گروهی از جنگجویان داعش را در ولسوالی نورگل تحت محاصره قرار دادند اما چندین هلیکوپتر آمریکایی به محل رسیدند و رهبران، جنگجویان داعش و خانواده‌های‌شان را به مکان امن منتقل کردند». طبق ادعای سخنگوی طالبان، این بار اول نیست که رهبران داعش با مداخله مستقیم نظامیان آمریکایی نجات داده می‌شوند. مجاهد همچنین می‌گوید که نیروهای نظامی وابسته به حکومت کابل از زمین عملیات هلی‌برن آمریکایی‌ها را حمایت می‌کردند. به گفته او، نظامیان تروریست سنتکام آمریکا با بمباران خطوط طالبان از ریشه کردن داعش در فلات پامیر جلوگیری می‌کنند.

سقوط مرگبار هواپیما در هاوایی
در جریان سقوط یک هواپیمای مسافری کوچک در جزایر هاوایی آمریکا، هر 9 سرنشین آن کشته شدند. وزارت حمل‌ونقل منطقه هاوایی از سقوط مرگبار یک هواپیمای 2 موتوره شرکت «کینگ‌ایر» در شامگاه جمعه در جزیره اوآهو در اقیانوس آرام خبر داد. در پی این حادثه، جاده واقع در محدوده فرودگاه این جزیره که یکی از جزایر هشتگانه هاوایی است به صورت دوطرفه مسدود شد.
 


Page Generated in 0/0050 sec