printlogo


کد خبر: 210828تاریخ: 1398/4/4 00:00
اخبار

تهدید ترامپ؛ چین و ژاپن  مواظب کشتی‌های‌شان باشند
رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک توئیت جنون‌آمیز دیگر، عملا دست به تهدید 2 متحد سیاسی و شریک اقتصادی بزرگ آسیایی واشنگتن زد. دونالد ترامپ نوشت: «آمریکا نیازی ندارد که در منطقه (خلیج فارس) باشد و ما امروز بزرگ‌ترین تولید‌کننده سوخت در جهان هستیم». او همچنین با طرح این پرسش که چرا آمریکا باید از کشتی‌های کشورهای دیگر بدون دریافت حق و حساب محافظت کند، نوشت: «چین، ژاپن و کشورهای دیگر باید از کشتی‌های خود در تنگه هرمز محافظت کنند».

پارلمان انگلیس تخلیه شد
در پی هشدار آتش‌سوزی، پارلمان انگلیس تخلیه شد. خبرگزاری‌ها در همین راستا اعلام کردند نمایندگان پارلمان با شنیدن صدای آژیر هشدار آتش‌سوزی و احتمال تهدید جانی از ساختمان خارج شدند. پیش‌تر و به دنبال آتش‌ گرفتن کلیسای «نوتردام» در پاریس، درباره احتمال آتش‌سوزی در ساختمان پارلمان انگلیس هم هشدار داده شده بود. در پی آتش گرفتن کلیسای نوتردام، سقف این ساختمان فرو ریخت. این حادثه واکنش‌های فراوانی را در سطح جهانی به دنبال داشت. اطلاعات رسمی بیشتری از واقعه هشدار آتش‌سوزی در پارلمان انگلیس منتشر نشده است.

سوسیال دموکرات‌های آلمان  بدون رهبر واحد
سوسیال دموکرات‌های آلمان به عنوان شرکای ائتلاف چپ میانه‌روی متعلق به آنگلا مرکل قرار است تصمیم بگیرند چطور و چه زمانی رهبر جدید خود را انتخاب کنند؛ تصمیمی که می‌تواند مشخص کند دولت مرکل تا چه زمان دوام خواهد آورد. در حال حاضر سوسیال دموکرات‌های آلمان بعد از کناره‌گیری «آندریا نالس» از رهبری این جناح بعد از شکست‌هایی که در انتخابات مربوط به پارلمان اروپا در ماه گذشته میلادی متحمل شدند، درگیر سردرگمی و افول جایگاه‌شان در نظرسنجی‌ها هستند. تاکنون هیچ‌کس کاندیداتوری‌اش را برای کار سخت رهبری این حزب اعلام نکرده و 3 معاون رهبر این حزب که به صورت موقت و مشترکا بعد از استعفای نالس این حزب را اداره کرده‌اند، هیچ‌کدام مایل به اعلام کاندیداتوری‌ نبوده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران این حزب دیروز نشستی درباره فرآیند و رویه انتخاب رهبر جدید خود داشتند. «لارس کلینگبیل» دبیرکل حزب به شبکه تلویزیونی ARD اظهار کرد اعضای این حزب می‌خواهند حق اعلام نظر داشته باشند و او شخصا حامی این است که در آینده این حزب با 2 رهبر به صورت مشترک اداره شود.

پمپئو در ریاض
وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقامات ریاض وارد عربستان سعودی شد. سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه سعودی از مایک پمپئو آمریکا استقبال کرد. به جزئیات دیدار پادشاه سعودی و پمپئو اشاره‌ای نشده است. این در حالی است که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز به مسقط سفر کرده تا با مقامات عمانی گفت‌وگو کند. تحولات منطقه خاورمیانه محور اصلی این گفت‌وگو‌ها محسوب می‌شود.

بازداشت یک شاهزاده دیگر سعودی
منابع معارض عربستانی از بازداشت «نایف بن‌حثلین» از شیوخ قبیله «عجمان» و دوست نزدیک پادشاه سعودی خبر می‌دهند. «بن‌حثلین» در نامه‌ای محرمانه درباره اوضاع کشور و اقدامات محمد بن‌سلمان، پادشاه سعودی را نصیحت کرده بود که همین امر موجب صدور دستور بازداشت وی از سوی بن‌سلمان شده است. «محمد العتیبی» از فعالان حقوق بشری عربستان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت «بن حثلین» از 2 روز قبل عید فطر دیگر دیده نشده و کسی هم نتوانسته با او ارتباط برقرار کند. العتیبی افزود: «بن حثلین فردی خوشنام است و بسیاری از بازداشت وی شوکه شده‌اند. او از نزدیکان پادشاه است و همواره به طور علنی از وی و ولیعهد تعریف و تمجید می‌کرد اما به نظر می‌رسد بن‌سلمان حتی تحمل یک نصیحت آن هم به صورت مخفیانه را هم ندارد؛ حتی اگر او از نزدیکان پادشاه باشد».
 


Page Generated in 0/0081 sec