printlogo


کد خبر: 210840تاریخ: 1398/4/5 00:00
اخبار

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه از سردار حاجی‌زاده
در پی ساقط کردن پهپاد فوق‌پیشرفته متجاوز گلوبال‌هاوک آمریکا توسط رزمندگان پدافند نیروی هوافضای سپاه، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این اقدام شجاعانه و تحسین‌برانگیز را به فرمانده و آحاد کارکنان این نیرو تبریک گفت. به گزارش سپاه‌نیوز، در بخشی از پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی آمده است: انجام موفقیت‌آمیز سرنگونی پهپاد جاسوسی فوق‌پیشرفته و مدرن آمریکا به دست پرتوان رزمندگان غیور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تنها گوشه‌ای از توان و پیشرفت صنعت دفاعی و پدافندی نیروهای مسلح است، نماد عزت و اقتدار جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که بر خود لازم می‌دانم موفقیت جنابعالی را در این اقدام شجاعانه و تحسین‌برانگیز با وجود چنین همکاران مومن، مصمم، توانمند علمی و عملی و ولایتمدار صمیمانه تبریک عرض نمایم.

نگران 150 نفر بودید؟ چند نفر را  با سلاح هسته‌ای کشتید؟!
وزیر امور خارجه درباره ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه به‌خاطر جان 150 نفر به ایران حمله نکرده، پرسید: با ما راجع به 150 نفر صحبت می‌‌کنید؟ نگران 150 نفر بودید؟ چند نفر را با سلاح هسته‌ای کشتید؟ چند نسل را با این سلاح‌ها نابود کردید؟  به گزارش فارس، ظریف افزود: این ما هستیم که سردمدار مقابله با این سلاح‌ها هستیم. ما هستیم که براساس دیدگاه شرعی و استراتژیک خود هیچگاه دنبال سلاح هسته‌ای نخواهیم رفت، به خاطر اینکه آن را مخل امنیت و انسانیت می‌دانیم. وی در ادامه گفت: امروز بیش از 14 سال از تصویب کنوانسیون شیمیایی می‌گذرد و هنوز آمریکا سلاح‌های شیمیایی خود را از بین نبرده است. آن وقت اینها می‌توانند ادعا کنند مخالف سلاح کشتار جمعی هستند؟

جرمی هانت: حتی تصور ورود به جنگ با ایران را هم نداریم
وزیر خارجه انگلیس می‌گوید: انتظار نداریم آمریکا از ما برای ورود به یک اقدام نظامی علیه کشور دیگر درخواستی داشته باشد. به گزارش فارس، جرمی هانت در اظهارنظر جدید خود درباره ایران گفت: لندن انتظار ندارد واشنگتن از این کشور برای پیوستن به جنگ با ایران تقاضا کند و انگلیس نیز بعید است با پیوستن به این کشمکش موافقت کند.  هانت که در پارلمان این کشور صحبت می‌کرد، افزود: «آمریکا نزدیک‌ترین متحد ما است، ما با آنها همیشه صحبت می‌کنیم و هر درخواستی که آنها می‌گویند را با دقت بررسی می‌کنیم اما من نمی‌توانم تصور کنم شرایطی که آنها از ما بخواهند یا اینکه ما با آنها موافقت کنیم وارد یک جنگ شویم». اظهارات هانت در حالی مطرح می‌شود که وی چند روز پیش گفته بود در کنار آمریکا ایستاده‌ایم و هر درخواستی که واشنگتن مطرح کند آن را بررسی خواهیم کرد.

پهپاد آمریکایی ۷ کیلومتر درون آب‌های سرزمینی ایران بود
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد پهپاد جاسوسی آمریکایی که توسط نیروهای نظامی کشور مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرد به طور قطع در آب‌های سرزمینی ایران بوده است. به گزارش ایسنا، سرتیپ دوم مجید فخری در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا پهپاد جاسوسی آمریکایی که توسط نیروهای نظامی ایران مورد هدف و سقوط قرار گرفت در آب‌های سرزمینی کشور بوده است یا خیر؟ اعلام کرد: درباره پهپاد جاسوسی آمریکایی که در خلیج‌فارس سقوط کرد، اقدامات اولیه و موقعیت سقوط توسط یگان‌های دریایی به طور کامل مشخص شد و باید اعلام کرد این پهپاد به طور قطع در آب‌های سرزمینی ایران بوده و 4 مایل یا 7 کیلومتر درون آب‌های سرزمینی ایران قرار داشته و موقعیت آن کاملاً واضح است. وی بیان کرد: موقعیت پروازی پهپاد جاسوسی آمریکایی پس از اینکه مورد هدف قرار گرفت، مقداری انحراف داشته در نتیجه به طور قطع در آب‌های سرزمینی ایران بوده و تلاش استکبار جهانی برای مبرا شدن از این واقعیت بی‌نتیجه است. سردار فخری با اشاره به اینکه مرز سرزمینی جمهوری اسلامی ایران ۱۲ مایل از خط مبدا لب ساحل فاصله دارد و مرز هوایی و دریایی به یک صورت است، اظهار کرد: وقتی پهپاد داخل آب‌های سرزمینی ایرانی سقوط کرده، در حال تجاوز به حریم سرزمینی ایران بوده است و کشور ما حق دارد از منافع خود دفاع کند.
 


Page Generated in 0/0057 sec