printlogo


کد خبر: 210851تاریخ: 1398/4/5 00:00
اخبار

اعتبار حذف بخاری‌های نفتی مدارس تا اول مهر تأمین شد
سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش از تأمین اعتبار «جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس تا اول مهر امسال» خبر داد. سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با فارس، درباره جمع‌‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس تا اول مهر و اینکه آیا اعتبار این اقدام تأمین شده است، اظهار کرد: اعتبار حذف بخاری‌های نفتی مدارس تأمین شده است. وی در واکنش به این جمله که «طبق گفته‌های‌تان اول مهر نباید در مدارس شاهد وجود بخاری نفتی باشیم»، ادامه داد: اگر امکان حذف بخاری‌های نفتی را نداشتیم، بیان نمی‌کردیم. ۲۰ خردادماه امسال سیدجواد حسینی، سرپرست آموزش‌و‌پرورش در مراسم نکوداشت مرحوم محمدرضا حافظی، رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: تمام مدارس خشت و گلی تا اول مهر به جز سیستان‌وبلوچستان برچیده می‌شود و تمام بخاری‌های نفتی مدارس تا اول مهر جمع‌آوری خواهد شد.


نارضایتی مردم از اجناس بی‌قیمت
بی‌توجهی مسؤولان نسبت به موضوع درج نشدن قیمت‌ روی کالاها در بازار موجب نارضایتی شهروندان شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مخدوش شدن قیمت درج شده روی اجناس در برخی فروشگاه‌های خرد و عمده‌فروش محصولات غذایی، بهداشتی و... و همچنین فروش این اقلام بدون در نظر گرفتن قیمت کارخانه از سوی فروشندگان باعث نارضایتی مردم نسبت به این وضعیت شده است. برخی کالا‌های اساسی و مصرفی خانوار‌ها یا قیمت ندارند یا قیمت‌شان به واسطه افراد دیگری دستکاری و به نوعی مخدوش شده است و هیچ‌گونه درج قیمتی روی محصول وجود ندارد. حسین ایزدی، رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران، درباره مخدوش شدن اقلام قابل فروش در فروشگاه‎ها اظهار کرد: درج قیمت فروش روی تمام محصولات الزامی است. وی تصریح کرد: در صورت اعلام گزارش از سوی شهروندان مبنی بر درج نشدن قیمت روی کالاها و اجناس خریداری شده، سازمان گشت تعزیرات طبق قانون با متخلفان برخورد می‌کند.


دولت کولبران را ساماندهی نمی‌کند
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سامان‌دهى کولبران نیازمند ترسیم فرماندهى واحد است، گفت: تعداد کولبران به بیش از 100 هزار نفر در استان کردستان رسید. سیداحسن علوى در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت کولبران در کشور گفت: کولبران در تنگناهای اقتصادى به سر می‌برند اما متاسفانه دولت اقدامات کارآمدى براى بهبود شرایط اقتصادى آنها در دستور کار قرار نمی‌دهد. نماینده مردم سنندج در مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه روز به روز به تعداد کولبران افزوده می‌شود اما متاسفانه وضعیت اشتغال آنها تغییری نمی‌کند، تصریح کرد: ما از دولت انتظار داریم وضعیت کولبران را سامان‌دهى و ضابطه‌مند کند. وى ادامه داد: چارچوبى براى امرار معاش کولبران در نظر گرفته نشده است، بنابراین ما شاهد هستیم حتى کولبران با مدرک تحصیلى دکترا نیز به کولبرى می‌پردازند. علوى افزود: سلامت‌ کولبران در مسیرهاى پر پیچ و خم در خطر است و این در حالی است که  یکى از دلایل عدم سامان‌دهى آنها این است که کولبران جهت سامان‌دهى فاقد یک نهاد و سازمان حمایتى خاص هستند. وی با بیان اینکه سامان‌دهى کولبران نیازمند یک فرماندهى واحد است، یادآور شد: تعداد کولبران به بیش از 100 هزار نفر در استان کردستان رسید.


معرفی مدیرعامل تأمین اجتماعی
هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری را به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب کرد. اکبر شوکت، عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در جلسه دیروز هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری به عنوان مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی منصوب شد.
 


Page Generated in 0/0061 sec