printlogo


کد خبر: 210855تاریخ: 1398/4/5 00:00
اخبار

موانع عدم تصویب لایحه اخراج نظامیان آمریکایی در پارلمان عراق
آیا حلبوسی و عبادی خائن هستند؟
یک مقام امنیتی عراق از کارشکنی برخی فراکسیون‌های سیاسی پارلمان این کشور در تصویب لایحه اخراج نظامیان تروریست آمریکایی پرده برداشت. این عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق که نخواست نامش فاش شود، به تارنمای «المعلومه» گفت: «پارلمان واقعا قصد ندارد لایحه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کند».او فاش کرد که فشار زیادی از سوی سفارت آمریکا در بغداد به رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق و همین‌طور کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان وارد می‌شود تا این لایحه تصویب نشود. این منبع همچنین از عزم نه‌چندان جدی برخی گروه‌‌های سیاسی نزدیک به اکثریت پارلمان برای اخراج نیروهای سنتکام پنتاگون از عراق خبر داد، در حالی که طیف‌‌های اپوزیسیون به طور مشهودی برای  باقی ماندن نیروهای اشغالگر در کشور تلاش می‌کردند. او گفت: «پس از «فشارهای فراکسیون‌های [محور] مقاومت، این قانون در زمان خود در دستور کار [پارلمان عراق] قرار گرفت ولی به‌خاطر فشار سفیر، بند حمله نیروهای آمریکایی به نیروهای عراقی حذف و در نتیجه بررسی آن به جلسات بعدی موکول شد». بدین ترتیب او پیش‌بینی کرد تا وقتی محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به حضور نظامیان آمریکایی تن دهد، قانون اخراج نظامیان بیگانه تصویب نخواهد شد. همزمان کارشکنی طیفی سیاسی که پیش از این مدعی همراهی با مقاومت عراق بود نیز قابل تامل است.  در حالی که ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری»، وزیر سابق حمل‌ونقل عراق و فرمانده سازمان بدر برای تصویب لایحه اخراج نظامیان بیگانه در مجلس تلاش می‌کند، متحدان سابق‌شان در ائتلاف «النصر» به رهبری «حیدر العبادی» نخست‌وزیر پیشین در حال حمایت از ادامه اشغال آمریکایی‌ها هستند. در همین راستا، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف الفتح اعلام کرد:« حیدر العبادی «همان کسی است که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پایان سال 2011، آنان را به این کشور بازگرداند». «عدی عواد» دیگر نماینده الفتح هم با تاختن به خیانتکاران فراکسیون اکثریت اعلام کرد: «در حال حاضر نیازی به نیروهای آمریکایی نداریم و هر شخص یا طرفی که حضور نیروهای آمریکا را بپذیرد یا خواهان آن باشد، مزدور است». در حالی که نظامیان آمریکایی طبق برنامه اعلامی باراک اوباما، دست‌کم به شکل نمایشی در حال ترک بین‌النهرین بودند، پس از وقایع اوایل تابستان 2014 که تروریست‌‌های داعش با توطئه‌ای غربی- عربی مساحت گسترده‌ای از شمال و غرب عراق را اشغال کردند، پنتاگون در لوای ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدتروریسم بار دیگر نیروهایش را به عراق بازگرداند. طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا تا بهار پارسال (ماه مه)  نظامیان تروریست آمریکایی حاضر در عراق و سوریه به 5 هزار نفر می‌رسید ولی منابع غیررسمی تأکید دارند که شمار واقعی آنها بسیار بیشتر است.


اعلام وضعیت امنیتی در کاخ سفید
در پی کشف بسته مشکوک در خیابان مجاور کاخ‌سفید در مرکز واشنگتن دی‌سی وضعیت امنیتی اعلام شد. به گزارش شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی، به دنبال کشف این بسته مشکوک در ساعات بامداد سه‌شنبه، تیم حفاظت ریاست‌جمهوری آمریکا وارد عمل شد و طی بیانیه‌ای در خیابان‌های منتهی به کاخ سفید وضعیت امنیتی اعلام کرد. به دنبال این شرایط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تردد در محوطه کاخ سفید و خیابان‌های پنسیلوانیا و میدان لافایت که پیرامون آن قرار دارند ممنوع شد.

نماینده دموکرات: ترامپ کم‌عقل است!
یک نماینده دموکرات کنگره آمریکا، رئیس‌جمهور ایالات متحده را به‌خاطر نحوه برخورد با مسائل مربوط به ایران، یک آدم کم‌عقل و نادان توصیف کرد. به گزارش تارنمای هیل، ارگان کنگره، جان یارموث روز دوشنبه چند ساعت پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد هدف نهایی آمریکا جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است، توئیتی بدین مضمون منتشر کرد: «ترامپ باید خصوصیات و ویژگی‌های توافق هسته‌ای دوره اوباما با ایران را در نظر می‌گرفت، قبل از آنکه تصمیم به خروج از این توافق بگیرد». سپس در ادامه خطاب به ترامپ نوشت: «آدم کم‌عقل و نادان، خط سوم توافق هسته‌ای ایران این مسأله را تضمین کرده است».


Page Generated in 0/0067 sec