printlogo


کد خبر: 210895تاریخ: 1398/4/6 00:00
اخبار

کفگیر تحریم‌های آمریکا به ته‌ دیگ خورده است
رئیس‌جمهور با اشاره به انجام تعهدات برجامی ایران و عهدشکنی‌های مختلف آمریکا و اروپا نسبت به برجام به آنها هشدار داد هرچه زودتر به قوانین و مفاد برجام متعهد شوند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت به سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها کاخ سفید را در سردرگمی می‌بینیم و سخنان و حرف‌های ناروا، مضحک و انتخاب سیاست رسوایی را شاهد هستیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه معلوم شده کفگیر تحریم به ته‌ دیگ خورده و دیگر چیزی نمانده است، گفت: دستگاه سیاسی آمریکا با تحریم‌های اخیر ثابت کرد مسائل دینی را نمی‌تواند درک کند و فهم‌ آن را ندارد. رئیس‌جمهور ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا با اعتقاد مسلمان‌ها، مسأله مرجعیت و ولایت و رهبری که رهبر معنوی، فقهی و فتوایی مردم است، آشنا نیست و جایگاه‌ها و حد خود را نمی‌شناسد؛ کما اینکه ادعاهایش، ادعاهای بی‌اساس است. اما این حرکت او، واقعیت را برای مردم ما بخوبی روشن کرد. روحانی تصریح کرد: در حالی که نخست‌وزیر ژاپن در ایران در حال مذاکره بود، آمریکا یک تحریم جدید انجام داد و این بهترین راه برای این بود که نشان دهد راست نمی‌گوید و بازی می‌کند.

توضیح سخنگوی دولت درباره نفوذ یک زن در وزارت نفت
سخنگوی دولت دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره دستگیری جاسوس زن در وزارت نفت گفت: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است. معمولاً شرکت‌های اروپایی و شرکت‌های خارجی در رقابت شرکتی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند. قضاوت درباره اینکه این کار جاسوسی است یا نه باید توسط وزارت اطلاعات و قوه‌قضائیه انجام شود. به گزارش مهر، علی ربیعی ادامه داد: برای من جالب است که نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح می‌کنند. بیان این مطالب باید از سوی وزارت اطلاعات یا قوه قضائیه انجام شود. انعکاس خبر به نحوی بود که یک زن جاسوس با ۱۶ نفر ارتباط داشته است. کیفیت ارتباط را هم به خواننده واگذار کرده بودند. این نوع بیان، بیان اسلامی نیست و با اخلاق شهید بهشتی سازگار نیست. سخنگوی دولت اظهار داشت: برای بررسی این موضوع باید وزارت اطلاعات تحقیقات بیشتری انجام دهد. قوه‌قضائیه پرونده را بررسی می‌کند. شواهدی که بنده ملاحظه کرده و شنیده‌ام نشان می‌دهد کارمند یک شرکتی جمع‌آوری اطلاعات صنعتی از سیستم نفتی انجام داده است.

کشورمان نباید پایگاهی برای اقدام علیه ایران باشد
رئیس‌جمهور عراق در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» ضمن ابراز ناخرسندی از تحریم‌های اعمال‌شده علیه مردم ایران، گفت بغداد نمی‌خواهد اراضی عراق برای اقدام علیه همسایگان عراق از جمله ایران مورد استفاده قرار گیرد. به گزارش فارس، برهم صالح روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان، تأکید کرد عراق با استفاده از اراضی این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران مخالف است. وی در ادامه مصاحبه، درباره بخشی از اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود حضور نیروهای این کشور در عراق تا حدی برای نظارت بر ایران است، گفت: «ما همان زمان به صراحت واکنش نشان دادیم و در بیانیه دولت عراق عنوان شد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی و نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق برای مأموریت اختصاصی و مشخص مبارزه با داعش در عراق حضور دارند. ما نمی‌خواهیم اراضی‌مان سکویی برای هرگونه اقدام خصمانه‌ای علیه هریک از همسایگان ما از جمله ایران باشد. قطعا، این جزو توافق میان دولت عراق و ایالات‌متحده نیست».

تحریم‌های آمریکا برای جلوگیری از رشد قدرت ایران است
مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران یک قدرت میان‌جهانی است، گفت: اعمال فشارها و تحریم‌های آمریکا برای جلوگیری از رشد قدرت کشور ما در جهان است. به گزارش رسا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست سیاسی مجمع مجالس آسیایی در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: آمریکا همه استانداردها و اصول بین‌المللی را زیر پا گذاشته و در تلاش است با اقدامات خود شیوه جدیدی در جهان ایجاد کند. جوهره و اصل اقدامات آمریکا بر مبنای یکجانبه‌گرایی است.


Page Generated in 0/0057 sec