printlogo


کد خبر: 210898تاریخ: 1398/4/6 00:00
اخبار

مقاومت دلار در کانال 12 هزار تومان
دیروز قیمت دلار با تغییراتی اندک باز هم در کانال 12 هزار تومان ماند. بر این اساس هر دلار آمریکا در بازار آزاد 12900 تومان فروخته شد و یورو هم بدون تغییر نسبت به روز قبل خود 15000 تومان معامله ‌شد.  تمام این اتفاقات در حالی رخ داد که نرخ ارز نیمایی هم یکی از نزدیک‌ترین حالات خود را با ارز بازار آزاد تجربه کرد؛ دلار در سامانه نیما با قیمتی حدود 12000 تومان بین متقاضیان واقعی معامله شد. دلار در صرافی‌های بانکی هم یک پله کاهش را تجربه کرد؛ بر این اساس قیمت هر دلار آمریکا برای خرید 12800 تومان و برای فروش 12900 تومان بود. همچنین نرخ خرید هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی 14800 تومان و برای فروش 14900 تومان بود. در کنار کاهش قیمت ارز اما طلا هیچ تفاوتی نسبت به روز قبل خود نداشت. قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید در معاملات بازار آزاد تهران ۴ میلیون و 700 هزار تومان بود. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و 5۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و 40۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵9۰ هزار تومان و سکه گرمی
۹9۰ تومان بود. همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۴۰۷ دلار و ۳۸ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴5۴ هزار تومان بود.


افزایش ۳۷درصدی قیمت سیمان
طبق تصمیم اعضای انجمن صنفی کارفرمایان سیمان، قیمت انواع سیمان خاکستری و سفید از دیروز گران شد. به گزارش تسنیم، انجمن صنفی کارفرمایان سیمان به منظور بررسی مشکلات و مسائل صنعت سیمان و ارائه راه‌حل‌های مناسب و عملیاتی برای برون‌رفت از وضع کنونی و جلوگیری از توقف کار کارخانجات و بروز تنش‌های کارگری، جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده سیمان و کارشناسان این بخش برگزار کرد و در نهایت با افزایش 37 درصدی قیمت سیمان موافقت شد.


با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام و سندیکای داروسازی
طرح کاهش واردات مواد اولیه دارو آغاز شد
در مراسمی با حضور مدیران ستاد اجرایی فرمان امام و سندیکای داروسازی از طرح این ستاد برای کاهش ۵۵ درصدی نیاز ارزی کشور به واردات مواد اولیه رونمایی شد. به گزارش تسنیم، محمد مخبر در این‌باره اظهار داشت: دشمن با شیطنت و فریب، داروهای مختلف را تحریم کرده اما طبق آمار دولت هم‌اکنون 97درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود و هزینه‌ تامین مواد اولیه این داروها 700 میلیون دلار است که اگر امروز تصمیم بگیریم در یک برنامه 2ساله می‌توانیم در این حوزه نیاز ارزی کشور به واردات مواد اولیه دارو را 55 درصد کاهش دهیم. وی تصریح کرد: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به فکر سودآوری و انتفاع در صنعت دارویی نیستیم. مخبر با مهم خواندن بسترسازی فعالیت بخش خصوصی در زمینه تولید دارو یادآور شد: باید با همفکری یکدیگر تیمی تشکیل شود و پس از آسیب‌شناسی و تامین انتظار، فعالیت‌ها را آغاز کنیم؛ اساسی‌ترین سخن ما این است که از همه ظرفیت‌ها و دارایی‌های ملی برای جلوگیری از واردات استفاده شود. با اجرای طرح اخیر از خارج شدن 350 تا 400 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد. وی پیشنهاد کرد شورایی 5 نفره متشکل از یک نفر از وزارت بهداشت، یک نفر از ستاد اجرایی و 3 نفر از سندیکای داروسازان برای تدوین برنامه‌های عملیاتی کاهش نیاز ارزی کشور در حوزه مواد اولیه صنعت داروسازی تشکیل شود؛ این شورا باید با مشورت صاحبنظران، در یک ماه برنامه را با زمان‌بندی و وظیفه مشخص تدوین کند.


Page Generated in 0/0052 sec