printlogo


کد خبر: 210899تاریخ: 1398/4/6 00:00
اخبار

شیوه دریافت عوارض آزادراه‌ها تغییر کرد
جایگزینی «دیرکرد» به جای «جریمه»
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت:‌ با موافقت وزیر راه، روش جریمه عدم پرداخت عوارض عبور از آزادراه‌ها تغییر می‌کند و به محض ابلاغ اگر فردی عوارض عبور را پرداخت نکرد به جای جریمه 30 هزار تومانی، فقط هزینه تأخیر را پرداخت خواهد کرد. ‌به گزارش فارس، در مدل دریافت عوارض آزادراهی به صورت الکترونیک که چند ماهی است اجرا شده‌ و قرار است تا پایان امسال در همه آزادراه‌های کشور عملیاتی شود، گرفتن عوارض آزادراهی به صورت الکترونیک‌ انجام می‌شود، پلاک‌ها با دوربین‌های مربوطه خوانده می‌شود و کاربر نیازی به توقف ندارد و به هیچ‌وجه دریافت نقدی هم وجود ندارد. اکنون رویه این  است که در صورت عبور خودرو از آزادراه و ثبت شماره پلاک، پیامکی به شماره تلفن مالک خودرو که در زمان شماره‌گذاری در سامانه پلیس ثبت شده است، ارسال می‌شود و کاربر مهلت دارد 48 ساعت پس از عبور از عوارضی،‌ پرداخت رقم عوارضی را به چند روش انجام دهد‌ و پس از 48 ساعت، مالک خودرو در صورت دریافت پیامک و عدم پرداخت، 30 هزار تومان جریمه می‌شود. اما در روشی که بزودی به پیشنهاد وزیر راه‌وشهرسازی در این سیستم پیاده می‌شود، کاربر در صورت عدم پرداخت عوارض آزادراهی، مبلغ 30 هزار تومان جریمه نمی‌شود بلکه‌ علاوه بر رقم عوارضی، فقط باید درصدی هم بابت دیرکرد‌ پرداخت کند. ‌سیدحسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در این‌باره می‌گوید‌: با موافقت وزیر راه‌وشهرسازی شکل جریمه عدم پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهی تغییر خواهد کرد و به محض ابلاغ عملیاتی خواهد شد. گفتنی است سامانه اخذ عوارض آزادراهی در 4 آزادراه تهران- ساوه، تهران- قم، کرج- قزوین و قزوین-زنجان در حال پیاده‌‌سازی است. همچنین آزادراه‌‌های مشهد- باغچه، کنارگذر مشهد، زنجان- تبریز، تبریز- ارومیه، تهران- پردیس، قزوین- رشت، ساوه- سلفچگان، قم- کاشان، کاشان- اصفهان و آزادراه بندرعباس- بندر شهید رجایی تا پایان تیر به این سیستم مجهز خواهند شد‌.

بورس در قله 248 هزار واحدی نشست
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با 3479 واحد افزایش همراه شد. به گزارش سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه به رقم 248 هزار و 577 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم 367 واحد افزایش یافته و به رقم 58 هزار و 363 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 943 هزار میلیارد تومان رسید و معامله‌گران بورس بیش از 9/3 میلیارد سهام،‌ حق تقدم و اوراق مالی در قالب 377 هزار فقره معامله و به ارزش 1497 میلیارد تومان داد و ستد کردند. شاخص بازار اول بورس 2423 واحد رشد کرده و به رقم 185 هزار و 738 واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود 7560 واحد افزایش یافته و به رقم 482 هزار و 784 واحد رسید.

مدیر اجرایی مسکن‌مهر پردیس:
دلالان 5000 مسکن‌مهر را احتکار کرده‌اند
مدیر اجرایی مسکن‌مهر پردیس با هشدار به دلالان محتکر ۵۰۰۰ مسکن‌مهر این شهر گفت: اگر مالکان این واحدها برای تعیین تکلیف آنها مراجعه نکنند، در راستای جلوگیری از تضییع حقوق ساکنان بلوک‌ها، این واحدها را با واحدهای با پیشرفت پایین‌تر جابه‌جا خواهیم کرد. علی‌اصغر جاودان‌فر افزود: 5000 واحد مسکونی به دلیل سودجویی دلالان مسکن‌مهر در فازهای 8 و 11 از سال 95 خالی مانده است. وی تصریح کرد: به مالکان هشدار می‌دهیم فقط تا پایان تیرماه امسال فرصت دارند با مراجعه به بانک مسکن نسبت به تعیین تکلیف این واحدها اقدام کنند، در غیر این‌صورت شرکت عمران پردیس در راستای جلوگیری از تضییع حقوق ساکنان بلوک‌ها و در جهت حفظ حقوق شهروندی، این واحدها را با واحدهای با پیشرفت پایین‌تر جابه‌جا خواهد کرد.


Page Generated in 0/0051 sec