printlogo


کد خبر: 210913تاریخ: 1398/4/6 00:00
چهارگوشه

بازرس مولر بار دیگر احضار شد
در راستای درخواست برخی نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر استیضاح ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده برای شهادت به مجلس نمایندگان احضار شد. «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی در بیانیه‌ مشترکی اعلام داشتند: مولر برای شهادت و ارائه پاره‌ای توضیحات در جلسه علنی مجلس نمایندگان آمریکا احضار شده است. وی در برابر کمیته اطلاعاتی و قضایی این مجلس شهادت خواهد داد. هر چند این گزارش شواهد کافی برای ارتباط بین کمیته انتخاباتی ترامپ و مسکو نیافته است ولی به مواردی اشاره دارد که ترامپ سعی داشته در روند تحقیقات مولر دخالت‌‌‌هایی انجام دهد. این در حالی است که هنوز تاثیر دخالت‌‌های یادشده در نتیجه این امر مشخص نشده است. در حالی که گزارش مولر هیچ‌گاه اتهام وارده به ترامپ مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را تایید نکرده است اما دموکرات‌‌های مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال استیضاح ترامپ هستند.

افزایش تنش‌ها میان ترکیه و یونان
اصرار ترکیه بر عملیات اکتشاف نفت و گاز و حفاری در شرق مدیترانه و در نزدیکی جمهوری ترک قبرس شمالی، صدای یونان را درآورد. ترکیه در روزهای اخیر علاوه بر کشتی فاتح، کشتی حفاری دیگری به نام یاووز به این منطقه اعزام کرده است و رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پاسخ به برخی اعتراضات نخست‌وزیر یونان اعلام کرد: نخست‌وزیر یونان حرف‌های بی‌سند و بی‌دلیل می‌زند و ما به کار خودمان ادامه می‌دهیم. اما آلکسیس چیپراس، نخست‌وزیر یونان در پاسخ به اردوغان اعلام کرد: من از همین جا خطاب به جناب رئیس‌جمهور اعلام می‌کنم که حرف‌های من بی‌سند نیست و فقط از طرف خودم حرف نمی‌زنم. در این ماجرا یونان تنها نیست و اتحادیه اروپایی نیز در کنار ما ایستاده است. وی در ادامه، عملیات حفاری ترکیه در شرق مدیترانه را تحریک‌‌آمیز خواند و اعلام کرد: این اقدامات، به روابط ترکیه و اتحادیه اروپایی ضربه می‌زند.

عمان سفارتخانه خود را در فلسطین افتتاح خواهد کرد
وزارت خارجه عمان از تصمیم خود برای افتتاح سفارت این کشور در فلسطین خبر داد. وزارت خارجه عمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به منظور تداوم حمایت خود از ملت برادر فلسطین، مقامات این کشور تصمیم گرفته‌اند یک مرکز دیپلماتیک جدید در سطح سفارت در فلسطین افتتاح کنند. طبق این گزارش، هیاتی از وزارت خارجه عمان به منظور آغاز اقدامات لازم برای افتتاح سفارت این کشور در فلسطین به رام‌الله سفر خواهد کرد. وزارت خارجه عمان متن کامل بیانیه خود را در توئیتر منتشر کرده است.

آبه شینزو به دنبال قدرت بیشتر  در آینده ژاپن است
دولت ژاپن اعلام کرد انتخابات مجلس سنای این کشور روز یکشنبه ۲۱ جولای (۳۰ تیر) برگزار می‌شود. کارزار انتخاباتی برای به‌دست آوردن نیمی از کرسی‌‌های این مجلس آغاز شده است. پیش‌بینی می‌شد «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور برای رقابت در به دست آوردن مجلس نمایندگان که از قدرت بیشتری برخوردار است انتخابات پیش از موعدی را اعلام کند ولی وی اعلام کرد چنین تصمیمی ندارد. آبه امیدوار است برگزاری موفق نشست گروه جی ۲۰ در شهر اوزاکای ژاپن در موفقیت حزب او در این انتخابات تاثیرگذار باشد.

مهاجرت با طعم مرگ
پدر و دختر 2 ساله پناهنده از ال‌سالوادور در حین عبور از رودخانه مرزی مکزیک و آمریکا غرق شدند. این اتفاق پس از آن رخ داد که درخواست پناهندگی این مرد به همراه خانواده‌‌‌‌اش از سوی ماموران مرزی آمریکا رد شد و این خانواده برای ورود غیرقانونی به خاک آمریکا تلاش کردند از رودخانه ریوگرانده رد شوند.


Page Generated in 0/0065 sec