printlogo


کد خبر: 210933تاریخ: 1398/4/9 00:00
اخبار

روسیه: آماده‌ایم به ایران اس400 بدهیم
برخلاف آنچه رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر مدعی شده‌اند، روسیه آماده است مجموعه دفاع موشکی اس400 را به ایران عرضه کند ولی تابه‌حال در این رابطه از تهران درخواستی دریافت نکرده است. پایگاه اسپوتنیک وابسته به دولت روسیه، گزارش داده است بخش مطبوعاتی همکاری‌های نظامی- فنی روسیه گفت: روسیه آماده است مجموعه دفاع موشکی اس400 را به ایران تحویل دهد ولی تابه‌حال در این رابطه از تهران درخواستی دریافت نکرده است. برای گفت‌وگو درباره فروش مجموعه دفاع هوایی اس400 آماده‌ایم، از جمله با ایران. علاوه بر این، این تجهیزات شامل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در 20 ژوئن 2015 نمی‌شود. ما از طرف شرکای خودمان تابه‌حال درخواست رسمی در این‌باره نداشته‌ایم. پیش از این هم مقامات نظامی و هم مقامات دیپلماتیک ایران در چند نوبت اعلام کرده بودند ایران تمایلی برای خرید سامانه اس 400 ندارد.

حمایت کشور‌های غربی از صدام را فراموش نمی‌کنیم
وزیر امور خارجه گفت: ما هرگز حمایت کشور‌های غربی و کمک‌های تسلیحاتی آنها، حتی تسلیحات شیمیایی به صدام را فراموش نخواهیم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف به مناسبت گرامیداشت یاد قربانیان حمله شیمیایی سردشت عکس‌هایی از قربانیان این حمله را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و نوشت: ۲۸ ژوئن [۷ تیر] ما یاد قربانیان حمله شیمیایی به غیرنظامیان در سردشت را گرامی می‌داریم. ما هرگز حمایت کشور‌های غربی و کمک‌های تسلیحاتی آنها، حتی تسلیحات شیمیایی به صدام را فراموش نخواهیم کرد. شورای امنیت سازمان ملل هرگز این حمله علیه مردم ما را محکوم نکرد. آن زمان ما استقامت کردیم و اکنون هم ایستادگی خواهیم کرد.

ایران نامه شکایت از تجاوز پهپاد آمریکایی را به شورای امنیت برد
معاون حقوقی وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه ایران طی نامه‌ای شکایت از تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک کشورمان را به شورای امنیت برد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، غلامحسین دهقانی گفت: وزارت امور خارجه ایران طی نامه‌ای شکایت از تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک کشورمان را به شورای امنیت برد. پس از این تجاوز و سرنگونی یک پهپاد تجسسی آمریکا به قلمرو هوایی ایران، وزارت امور خارجه در نامه‌ای شکایت خود را به شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل این سازمان برد و بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد به این تجاوز شکایت کرد. در این نامه ایران متذکر شده است در صورت تکرار اقداماتی از این دست، ایران دفاع از مرزهای آبی خود و مقابله با هرگونه تجاوز را حق خود می‌داند. طرف آمریکایی ادعا می‌کند این پهپاد وارد حریم هوایی کشورمان نشده است که البته هرگز نمی‌تواند چنین ادعایی را ثابت کند چون این پهپاد پس از انهدام در خاک ایران سقوط کرد.

آل‌خلیفه ساقط خواهد شد
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس گفت: آل‌خلیفه همراه با سقوط قطعی معامله قرن آمریکا ساقط خواهد شد. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در صفحه شخصی‌‌‌‌اش در فضای مجازی به اظهارات اخیر وزیر خارجه بحرین مبنی بر اینکه «اسرائیل کشوری است که می‌ماند و می‌خواهیم با آن صلح کنیم» پاسخ داد. در این پیام تاکید شده است: «آقای شیخ خالد! با ملت خود آشتی کنید و مجری سیاست کثیف دیگران در منطقه نباشید که آل‌خلیفه با سقوط قطعی معامله قرن آمریکا ساقط خواهد شد». دستیار ارشد رئیس مجلس افزوده است: بدانید قطعاً صهیونیست‌ها جایی در آینده منطقه نخواهند داشت.

۱۰ اخلالگر اقتصادی امروز محاکمه می‌شوند
نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۰ اخلالگر در نظام اقتصادی، امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات ۱۰ اخلالگر در نظام اقتصادی، امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار می‌شود. بر اساس آنچه پیش‌تر توسط حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه‌قضائیه اعلام شده است در یک سال گذشته برای ۲۴۰ نفر از اخلاگران اقتصادی در دادگاه‌های ویژه محکومیت قطعی صادر شده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec