printlogo


کد خبر: 210939تاریخ: 1398/4/9 00:00
اخبار

 تداوم پرداخت حقوق‌های نجومی برخی وزرا را به مجلس می‌کشاند
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز در زیرمجموعه چند وزارتخانه با وجود تصویب قانون، شاهد پرداخت حقوق‌های نجومی هستیم، به همین دلیل طرح سؤال از وزرای مربوط در مجلس به جریان افتاده است. به گزارش تسنیم، محمدعلی پورمختار گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان وجود دارد و آنچه در روزهای اخیر منتشر شده بخشی از آن است، ولی اطلاع‌رسانی به‌تنهایی کافی نیست و باید به‌شکل قانونی با آن برخورد شود و نتیجه آن به‌اطلاع مردم برسد. وی افزود: قانون خوبی در مجلس برای جلوگیری از این اتفاق تصویب شد و براساس آن باید همه این حقوق‌ها به بیت‌المال بازگردد و کسانی که حقوق‌های غیرقانونی گرفته‌اند به مراجع قضایی معرفی شوند. پورمختار در ادامه گفت: در سایر بخش‌ها از جمله شرکت‌های بزرگ دولتی همچنان بحث حقوق نجومی وجود دارد و ما اخباری از آن داریم و دیوان محاسبات تکلیف دارد آن را پیگیری کند.

جزئیات طرح مجلس برای بازسازی مناطق سیل‌زده
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از برداشت حدود ۳۰۰ میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق سیل‌زده خبر داد. محمد حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تهیه طرحی از سوی نمایندگان برای حمایت از آسیب‌دیدگان سیل گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام‌شده، گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توسط هیات رئیسه مجلس چاپ شده و در دستورکار مجلس قرار گرفته است. وی با بیان اینکه سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سجاد توسط وزارت کشور ایجاد شده تا تمام خسارات در بخش راه، کشاورزی، منازل مسکونی و سایر مواردی که خسارت دیده‌اند در آن سامانه ثبت شود، افزود: بر این اساس پرداخت‌ها نیز پس از بررسی انجام می‌شود، چرا که پیش از این بسیاری از آمارها و اطلاعات 2 بار لحاظ می‌شد.


ممنوعیت ورود ماست و دوغ به عراق
دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از ممنوع شدن واردات ماست و دوغ به کشور عراق خبر داد. سیدحمید حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به گلایه برخی صادرکنندگان به عراق نسبت به افزایش تعرفه ورود برخی کالاها به این کشور و احتمال کاهش این تعرفه‌ها از سوی دولت عراق اظهار کرد: آنچه به نظر می‌رسد نشان می‌دهد بعید است دولت عراق به سمت کاهش تعرفه‌های وارداتی پیش رود. وی گفت: سیاست کشور عراق به شکلی است که اگر تشخیص دهند کالایی را می‌توانند در داخل عراق تولید کنند و قابلیت تولید در این کشور را دارد مشمول سیاست‌های جدید قرار می‌دهند. حسینی اضافه کرد: در چنین شرایطی، ابتدا تعرفه‌های واردات این کالاها را افزایش می‌دهند و در مرحله بعد، از ورودشان جلوگیری می‌کنند. وی افزود: به عنوان نمونه، در حالی ‌که ورود خامه، شیر و شیرخشک به این کشور ممنوع نشده، واردات ماست و دوغ به کشور عراق ممنوع شده است و عراقی‌ها ترجیح داده‌اند ماست و دوغ مورد نیازشان را خودشان تولید کنند.


سود ۱۰۸ میلیون تومانی استخراج هر واحد بیت‌کوین در ایران
بلومبرگ با اشاره به استقبال از تولید بیت‌کوین در ایران به دلیل برق ارزان نوشت: استخراج هر واحد بیت کوین در ایران با برق ارزان ۱۰۸ میلیون تومان سود عاید معدنکار بیت‌کوین می‌کند. به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، روندی که برای ایجاد واحدهای ارز مجازی بیت‌کوین استفاده می‌شود، آنقدر برق مصرف می‌کند که باعث افزایش مصرف برق ایرانی‌ها شده و فشاری بی‌سابقه بر شبکه‌های برق گذاشته است و مقامات را مجبور کرده عرضه برق به این اصطلاح مزارع تولید ارز دیجیتال را کاهش دهند. همایون حائری، معاون وزیر برق و انرژی وزارت نیروی ایران گفت معدنکاران بیت‌کوین در ایران از نرخ برق یارانه‌‌ای بهره می‌برند و حتی از مساجد هم که برق را رایگان می‌گیرند سوءاستفاده می‌کنند. سخنگوی شرکت برق گفت: «مصرف برق کشور در همین ماه 7 درصد افزایش یافته است». بر این اساس استخراج هر واحد بیت‌کوین 8300 دلار یا به عبارتی 108 میلیون تومان در ایران درآمد دارد.


Page Generated in 0/0061 sec