printlogo


کد خبر: 210946تاریخ: 1398/4/9 00:00
اخبار

افزایش ۳ هزار نفری تعداد حجاج

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حج تمتع امسال نیز به‌دلیل مقارن ‌شدن با مردادماه جزو گرم‌ترین ایام محسوب می‌شود، بنابراین باید تمهیدات لازم بویژه در موضوع پیش‌بینی غذای مناسب و توصیه‌های لازم برای جلوگیری از گرمازدگی بیان شود. علی‌رضا رشیدیان با بیان اینکه امسال 86 هزار و 550 نفر از زائران و کارگزاران حج به سرزمین وحی می‌روند، گفت: امیدواریم با تمهیداتی که فراهم شده است حج امسال نیز با موفقیت انجام شود. وی در ادامه بیان کرد: تفاهمات خوبی برای حج تمتع با طرف سعودی انجام شد که در این راستا روی مباحثی چون راه‌اندازی دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان، برگزاری مراسم مناسبتی و ادعیه و افزایش تعداد زائران از 81 هزار نفر به 84 هزار نفر تفاهم شد. رشیدیان همچنین در زمینه بهداشت و درمان حجاج طی موسم حج تمتع اظهار کرد: داروها و تجهیزات پزشکی لازم بارگیری و ارسال شده که در روزهای آتی به کشور عربستان می‌رسد و درمانگاه‌های مراکز درمانی پیش از حضور زائران مهیا خواهد شد.


تجهیز «پلیس ۱۱۰» به ۱۱۰ دستگاه موتوسیکلت جدید
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از نو کردن ناوگان موتوری و تغییر محل استقرار مأموران پلیس ۱۱۰ در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان خبر داد. سردار کیوان ظهیری در گفت وگو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس، از تجهیز ناوگان موتوری پلیس ۱۱۰ خبر داد. وی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پاسخگویی سریع به تماس شهروندان در ناوگان پلیس ۱۱۰، تعداد ۱۱۰ دستگاه موتوسیکلت به ناوگان موتوری این پلیس افزوده شد؛ این موتورها به ال‌ای‌دی و آژیر مجهز بوده و با سرعت بالایی که دارند می‌توانند هر چه سریع‌تر خود را به محلی که شهروندان در تماس با ۱۱۰ اعلام کرده‌اند، برسانند. وی اعلام کرد: قبلاً ماموران پلیس ۱۱۰ در کلانتری‌ها مستقر بودند اما در ابتکار جدید با تغییر تاکتیک مأموران پلیس ۱۱۰ در ایستگاه‌های پلیس در میادین استقرار یافته تا فاصله بین تماس با محل مأموریت نزدیک‌تر باشد. وی افزود: در نظر داریم تعداد ناوگان موتوری را به ۸۰۰ دستگاه ارتقا دهیم تا با سرعت هرچه بیشتر در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان قدم برداریم.


توزیع سبد کالا ویژه مددجویان کمیته امداد در فصل تابستان
رئیس کمیته امداد گفت: موافقتنامه اعطای سبد کالا برای مددجویان تحت‌پوشش کمیته امداد کشور برای فصل تابستان اخذ شده که برای هر خانوار ۲۰۰ هزار تومان در ماه پیش‌بینی شده است. به گزارش تسنیم، پرویز فتاح با اشاره به تصویب آیین‌نامه وام‌های بانکی قرض‌الحسنه اشتغال به میزان 3 هزار و 500 میلیارد تومان اظهار کرد: سقف وام برای هر متقاضی در شورای عالی پول و اعتبار از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافته است. وی با تأکید بر اینکه در شرایط بحرانی فعلی مسؤولیت‌های کمیته امداد در سطح کشور بسیار خطیر و سنگین است، اظهار داشت: آمریکا با اعمال فشار‌های اقتصادی همه‌جانبه معیشت مردم را هدف قرار داده است، بنابراین مسؤولان با الگوگیری از رهنمود‌های مقام معظم رهبری باید روحیه مردم را افزایش دهند. وی به تصمیم اخیری که هیأت دولت برای حمایت از قشر‌های آسیب‌پذیر جامعه اتخاذ کرده اشاره کرد و گفت: با مکاتبات انجام شده موافقتنامه اعطای سبد کالا برای مددجویان تحت‌پوشش کمیته امداد کشور برای فصل تابستان از هیأت دولت اخذ شده که برای هر خانوار 200 هزار تومان در ماه پیش‌بینی شده است.


Page Generated in 0/0065 sec