printlogo


کد خبر: 210947تاریخ: 1398/4/9 00:00
اخبار

هشدار درباره نگهداری بنزین در داخل خودرو
سخنگوی آتش‌نشانی تهران گفت: در روزهای گرم سال احتمال دارد بنزین نگهداری شده داخل ظروف در خودرو، با بالا رفتن دما و افزایش جنبش مولکولی دچار انفجار شود. سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: در روزهای گرم سال، دمای داخل خودرو نسبت به محیط خارج آن و  با توجه به قرار گرفتن زیر نور خورشید افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: قرار دادن موادی مانند مایعات قابل اشتعال از جمله بنزین احتمال خطرساز شدن داخل خودرو را در پی دارد و در صورت حرارت بالا و قرار گرفتن خودرو زیر نور آفتاب این احتمال هست که وجود اسپری، گاز فندک و سایر اقلام اینچنینی باعث بروز خطر شود. وی با بیان اینکه نگهداری ظروف حاوی بنزین و فندک گاز در تمام ایام سال مخصوصاً روزهای گرم داخل خودرو توصیه نمی‌شود، متذکر شد: در روزهای گرم سال احتمال دارد بنزین نگهداری شده داخل ظروف با بالا رفتن دما و افزایش جنبش مولکولی دچار انفجار شود.

محسن افشانی به زندان اوین رفت
سخنگوی قوه‌قضائیه از بررسی پرونده محسن افشانی، بازیگر سینما که در فضای مجازی اقدام به نشان دادن سلاح سرد و گرم کرده بود خبر داد. غلامحسین اسماعیلی درباره پرونده محسن افشانی اظهار کرد: ان‌شاءالله روز‌های آینده این پرونده بررسی و وضعیت آن مشخص می‌شود. محسن افشانی با توجه به رفتارهای خارج از عرف و انتشار تصاویر حاوی مطالب ترویج‌کننده خشونت در فضای مجازی به دستور مقام قضایی روانه زندان اوین شده است. سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ چهارشنبه اعلام کرده بود:  پس از انتشار ویدئویی از سوی یکی از بازیگران مرد کشورمان و همسرش در صفحه شخصی که در آن از اسلحه و چاقو استفاده شده بود و اطلاع تیم‌های رصد پلیس فتا، کارآگاهان پلیس فتا برای رسیدگی به این موضوع وارد عمل شدند. محسن افشانی و همسرش در ویدئویی منتشره در فضای مجازی از اسلحه و چاقو استفاده کرده بودند.

تنش آبی در 233 شهر ایران
معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: صنعت آب و فاضلاب همواره با تنش‌های متعددی مواجه بوده و هست که یکی از این تنش‌ها تنش آبی است که با وجود بارش‌های خوب سال آبی جاری، 233 شهر ایران همچنان در تنش آبی به‌سر می‌برند. حمیدرضا کشفی در همایش ملی سازگاری با کم‌آبی افزود: کمیته ملی سازگاری با کم‌آبی همین فضای مرجعی است که برای حل مشکلات و تنش‌های آب ایجاد شده و می‌تواند برای رفع تنش‌ها بسیار مفید و مؤثر باشد. وی ادامه داد: حفظ کیفیت آب در هر شرایطی، چه خشکسالی و چه سیلابی، جزو خطوط قرمز شرکت‌های آب و فاضلاب در سراسر کشور است که رصد مستمری روی آن انجام می‌شود؛ همچنین به‌منظور بهینه کردن شرایط و سازگاری با کم‌آبی، جلوگیری از هدررفت، افزایش بازچرخانی آب و مدیریت مصرف در کشاورزی و صنعت کنار بخش شرب در دستور کار قرار دارد.


حدود ۶ میلیون کارت ملی هوشمند آماده تحویل به مردم
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: بیش از ۴۵ میلیون کارت ملی هوشمند از ابتدای پروژه به شهروندان تحویل داده شده است. سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار دریافت و صدور کارت ملی هوشمند به متقاضیان اظهار کرد: از ابتدای شروع پروژه حدود ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار کارت ملی هوشمند به شهروندان تحویل داده شده است، همچنین در خردادماه حدود ۴۶۰ هزار نفر ثبت‌نام خود را تکمیل کردند. وی در ادامه بیان کرد: تقریبا بین ۵ تا ۶ میلیون کارت ملی هوشمند نیز آماده تحویل به ثبت‌نام‌کنندگان است. ابوترابی درباره روند صدور کارت ملی هوشمند مطرح کرد: منتظر هستیم بدنه کارت ملی هوشمند را به تولید انبوه برسانیم تا بتوانیم کارت ملی‌ها را هر چه سریع‌تر به متقاضیان تحویل دهیم.
 


Page Generated in 0/0055 sec