printlogo


کد خبر: 210951تاریخ: 1398/4/9 00:00
محمد نوری در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
بهتر که رحمتی رفت!

استقلال در حالی تمرینات خود را از هفته گذشته استارت زد و چند بازیکن جدید به طور رسمی به این تیم پیوستند که خطر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات، حذف از آسیا و کسر امتیاز به دلیل عدم پرداخت بدهی به پروپئیچ، بیخ گوش این باشگاه است. مدیران این باشگاه در تلاشند با کمک وزارت ورزش این مشکل بزرگ را حل کنند تا وضعیت این تیم در آستانه شروع لیگ نوزدهم از این وخیم‌تر نشود. برای بررسی وضعیت آبی‌ها با محمد نوری، پیشکسوت این تیم گفت‌وگویی انجام دادیم.
***
 ابتدا درباره حضور استراماچونی در استقلال صحبت کنیم. این برای نخستین‌بار است که یک ایتالیایی در استقلال فعالیت می‌کند؛ نظرتان درباره انتخاب این مربی چیست؟
به هرحال استراماچونی مربی جوانی است. کار کردن در استقلالی که حواشی زیادی دارد، سخت است و باید به مربی جدید کمک شود. اولین کار این است که باید به استراماچونی تفهیم شود که این تیم حاشیه زیاد دارد و به دنبال راهکاری برای دور کردن آن باشد. اگر نتواند از عهده این کار بربیاید، مثل مربیان گذشته به مشکل می‌خورد. نمی‌گویم استراماچونی مربی بزرگی است، او مربی متوسط رو به بالاست اما برای فوتبال ایران مربی مناسبی است. اگر ابزار لازم در اختیار او باشد، فکر می‌کنم بتواند موفق شود.
 بنا به گفته‌های استراماچونی، او نیازی به دستیار ایرانی ندارد؛ به نظر شما مربی‌ای که از فوتبال ما شناخت ندارد، نباید یک دستیار ایرانی کنارش باشد؟ همین اتفاق باعث شد پیروز قربانی هم با دلخوری جدا شود.
باید مشخص شود با قربانی برای دستیاری صحبت کرده بودند یا آنالیزوری. شرح وظایف او باید ابتدا مشخص شود اما در کل سرمربی جوابگوی نتایج یک تیم است. ایشان باید انتخاب کند آیا مربی ایرانی می‌خواهد یا خیر. بهتر بود یک ایرانی دستیار استراماچونی می‌شد تا پل ارتباطی بین بازیکنان و سرمربی باشد. از طرفی هم مربی‌‌ای که کارنامه‌ای در لیگ دارد سخت است قبول کند که به عنوان آنالیزور در تیمی همکاری کند.
 نظرتان درباره خریدهای استقلال چیست؟
بازیکنان بدی جذب تیم نشده‌اند. هر کدام از آنها در تیم‌های قبلی خود بازیکنان خوبی بودند اما استقلال به بازیکنان با تجربه و تأثیرگذار هم نیاز دارد، چون تا بازیکنان جدید بخواهند با هم هماهنگ شوند، زمان می‌برد. استقلال باید یک مهاجم خوب بگیرد تا نقطه ضعف فصل‌های گذشته رفع شود، البته تیم باید به فکر حفظ پاتوسی هم باشد.
 پاتوسی بازیکن تأثیرگذار استقلال در فصل گذشته بود. هواداران خواهان حفظ او برای فصل آتی هستند اما شرایط بد مالی تیم باعث شده حضور این بازیکن به اما و اگر کشیده شود، زمانی هم نمانده تا مدیران استقلال بتوانند نظر باشگاه سابق پاتوسی را جلب کنند؛ نظر شما درباره ماندن یا نماندن پاتوسی چیست؟
اگر به بازیکنان دیگر استقلال برنخورد، پاتوسی ۶۰ درصد تیم فصل گذشته آبی‌ها بود. از نظر دوندگی، بازیسازی و گلزنی بهترین بود. به قول قدیمی‌ها حفظ پاتوسی از نان شب هم برای استقلال واجب‌تر است. درحال حاضر این تیم بازیکنی مثل پاتوسی در میانه زمین ندارد که تعیین‌کننده و تأثیرگذار باشد. اگر مدیران می‌خواهند ۲ بازیکن خریداری کنند به جای این دو پول را خرج پاتوسی کنند که در استقلال ماندنی شود.
 مهدی رحمتی هم از استقلال جدا شد، برخی‌ موافق و برخی دیگر مخالف رفتن او بودند؛ شما جزو کدام دسته هستید؟
این بازیکن در استقلال رحمتی شد. او در 4-3 سال اخیر بیشتر در حاشیه بود و به‌اصطلاح در خدمت تیم نبود. این حواشی باعث شد به خودش هم ضربه بزند و با تمام مربیانی هم که کار کرد به مشکل خورد. هجمه علیه او زیاد بود به همین دلیل رفتنش هم به نفع خود او، هم به نفع استقلال و هوادارانش شد.
 مشکل و خطر بزرگ استقلال در حال حاضر مربوط به بدهی پروپئیچ است که اگر پرداخت نشود، باشگاه با کسر امتیاز، حذف از آسیا و بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات مواجه می‌شود.
واجب‌ترین کار مدیران استقلال همین پرداخت بدهی پروپئیچ است؛ بدهی‌ای که به دلیل عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح چند سال گذشته ۱۳ برابر شده است. حتی پرداخت بدهی واحب‌تر از حفظ پاتوسی است. چون همانطور که گفتید باشگاه خیلی متضرر می‌شود. هواداران از این بابت خیلی ناراحت هستند. ان‌شاءالله بدهی پرداخت شود تا هم هواداران خیال‌شان راخت شود و هم تیم بازیکنان جدیدش را خریداری کند.
 بدشانسی استقلال این است که از فیفا طلب هم دارد اما به دلیل مسائل مربوط به تحریم کشور، نمی‌تواند طلبش را دریافت کند تا بدهی خود را به بازیکن سابقش پرداخت کند!
بله! متأسفانه این مشکل وجود دارد. ان‌شاءالله وزارت ورزش هم کمک کند. حداقل سیاسیون به استقلال هم مثل پرسپولیس کمک کنند تا هواداران بدانند تبعیضی وجود ندارد.


Page Generated in 0/0059 sec