printlogo


کد خبر: 210959تاریخ: 1398/4/9 00:00
اخبار

حمله رقبای نتانیاهو پس از اعلام توافق آتش‌بس
عرضه مقابله با حماس را نداری  چه رسد به ایران!
با تشدید اختلافات میان سران رژیم صهیونیستی، رهبر اپوزیسیون و متحد پیشین نخست‌وزیر به طور هماهنگ به بنیامین نتانیاهو حمله کردند. رقبای نتانیاهو اعلام خبر توافق آتش‌بس اخیر  بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس را دستاویزی برای حملات جدید به او قرار داده‌اند. «بنی گانتس» رئیس حزب موسوم به سفید- آبی در کنست و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم بشدت از نخست‌وزیر به سبب ناتوانی در برابر جنبش‌های مقاومت فلسطین انتقاد کردند. تل‌آویو شامگاه پنجشنبه بود که توافق آتش‌بس با جنبش حماس را تنها حدود یک ماه پس از جنگ‌افروزی ناکام ارتش اسرائیل در نوار غزه اعلام کرد. گانتس نیز برای زیر سوال بردن این عقب‌نشینی آشکار نتانیاهو، در جریان بازدید اخیر خود از شهرک‌های صهیونیست‌نشین همجوار نوار غزه به مکان‌های وقوع آتش‌سوزی ناشی از اصابت بالن‌های آتش‌زای پرتاب شده توسط فلسطینیان رفت و گفت: ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که حماس به قدرت بازدارندگی رسیده به طوری که هر آنچه را می‌خواهد بر نتانیاهو دیکته می‌کند و به همین سبب ما قدرت بازدارندگی نداریم، بنابراین باید با قدرت پاسخ بگوییم. او در رثای از دست رفتن قدرت بازدارندگی اسرائیل در مقابل مقاومت فلسطین سخنرانی کرد و گفت تا زمانی که نتانیاهو در تل‌آویو در قدرت باشد این وضع ادامه دارد. آویگدور لیبرمن هم با حمله شدید به نتانیاهو گفت او در برابر حماسی تسلیم شده که از رژیم صهیونیستی باج‌خواهی می‌کند تا امتیاز بگیرد. به گفته وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی، توافق آتش‌بس جدید محدوده ماهیگیری فلسطینیان در ساحل غزه را به 15 مایل دریایی افزایش داده و به ورود مقادیری سوخت برای راه‌اندازی نیروگاه تولید برق در نوار غزه چراغ سبز نشان داده است. او که ریاست حزب افراطی «اسرائیل خانه ما» را برعهده دارد، توافق نتانیاهو و حماس با نظارت مصر و سازمان ملل را خفت‌بار خواند و گفت این توافق، سبب تضعیف اسرائیل و افزایش قدرت و توانمندی سیاسی و نظامی حماس خواهد شد. او همچنین مطرح کردن موضوع هسته‌ای ایران توسط نتانیاهو را راه  فرار او از پاسخ به حملات مستمر از سوی مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی دانست و رژیم را زیر سوال برد که وقتی نمی‌تواند جلوی حملات حماس را بگیرد، چگونه جرات رویارویی با ایران را دارد.


روسیه ارتش تاجیکستان  را تقویت می‌کند
دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد با توجه به تهدیدات ناشی از گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان، مسکو قصد دارد ارتش و نیروهای امنیتی تاجیکستان را تقویت کند. «نیکولای پاتروشف» در اجلاس کمیته اجرایی شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان گفت: «روسیه آماده است برنامه تقویت نیروهای مسلح این کشور آسیای مرکزی را آغاز و تجهیزات وزارت دفاع و خدمات ویژه تاجیکستان را تقویت کند». به گفته کارشناسان، تهدیدات اصلی برای امنیت کشورهای این پیمان متشکل از جمهوری‌های شوروی سابق نظیر ارمنستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و روسیه، از مناطق شمالی افغانستان نشات می‌گیرد؛ جایی که تروریسم با بازگشت تکفیری‌ها از سوریه و عراق در حال فعال شدن است.

انفجار مشکوک در مرکز وین
پلیس اتریش همچنان معتقد است انفجار بزرگ عصر چهارشنبه در ساختمانی در مرکز شهر وین، انگیزه‌ها و عواملی مشکوک داشته است. ساعت 4:30 بعد از ظهر روز پنجم تیر به وقت وین، در منطقه چهارم پایتخت اتریش مجاور مرکز شهر، انفجاری مهیب باعث فرو ریختن طبقات و دیواره بیرونی 2 ساختمان 3 طبقه شد. در ابتدا پلیس وین و رسانه‌های اتریش دلیل آن را انفجار گاز و تعداد مجروحان را 12 تن اعلام کردند اما با گذشت 2 روز در حالی که تعداد آسیب‌دیدگان به نصف رسیده است، پلیس این اتفاق را چیزی فراتر از یک سانحه اعلام کرده و آن را مشکوک می‌خواند. میزان تخریب به قدری بود که سراسر خیابان مقابل منازل محل انفجار پوشیده از آوار و خاک شده بود. سخنگوی آتش‌نشانی وین نیز در ابتدا گفته بود آثار ویرانی‌ها مشابه یک بمب بزرگ بوده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec