printlogo


کد خبر: 210975تاریخ: 1398/4/10 00:00
اخبار

تلاش شبکه کودک  برای کاهش تعداد تبلیغاتش
مدیر شبکه کودک گفت تلاش می‌کند کمترین آگهی را پخش کند. به گزارش «وطن امروز»، محمد سرشار با حضور در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» با بیان اینکه امسال سال سخت‌تری برای ما است، افزود: ما30 عنوان برنامه جدید داریم که تعدادی از آنها خارجی و برخی ایرانی است. در گذشته بیشتر کارتون‌های آمریکایی پخش می‌شد و در چند سال گذشته سراغ کشورهای آسیایی و اروپایی رفته‌ایم. وی درباره نگرانی‌ها از پخش آگهی در شبکه کودک تصریح کرد: چون بودجه صداوسیما را نمی‌دهند و می‌گویند خودتان باید درآمد کسب کنید و مجبوریم آگهی پخش کنیم. اخیرا دکتر میرباقری، معاون سیما در این مساله ورود پیدا کرده‌اند و تلاش می‌کنیم کمترین آگهی را پخش کنیم. سرشار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به سرمایه‌گذاری جدی در حوزه ادبیات داستانی نیاز داریم، پخش کارتون تن‌تن از تلویزیون را رد و تصریح کرد: تن‌تن روحیه خودباوری و عزت را در کشورهای مختلف تضعیف می‌کند.


انتشار مستند «عقاب‌های گونی به سر»
مستند «عقاب‌های گونی به سر» روایتی از تشکیل یک گروه خودجوش در ترکیه است که با اقدامی عجیب و غریب به مقابله با سربازان آمریکایی می‌پردازد. به گزارش «وطن امروز»، مستند «عقاب‌های گونی به سر»، پیرامون گروهی از جوانان ترکیه است که در مقابل تجاوز، استبداد و زیاده‌خواهی ارتش آمریکا، گروهی ضدآمریکایی و ضدامپریالیستی به نام ت گ پ (اتحاد جوانان ترکیه) را تشکیل دادند. مهم‌ترین فعالیت گروه «ت‌گ‌ب» حفظ وطن است که از سال 2006 با کشیدن گونی به سر سربازان آمریکایی آغاز شد. این حرکت به دنبال اقدام آمریکا در سال 2003 و تحقیر سربازان ترکیه در سلیمانیه عراق از سمت جوانان متحد ترکیه انجام گرفت. در مستند «عقاب‌های گونی به سر» اعضای گروه «ت‌گ‌ب» از قبل با سربازان آمریکایی صحبت می‌کردند که ما این گونی را به صورت یک نماد از مقابله با امپریالیسم آمریکایی بر سر شما می‌کشیم. این مستند به کارگردانی محسن اردستانی‌رستمی و تهیه‌کنندگی مهدی جمالیان ساخته شده است. علاقه‌مندان برای دریافت این مستند می‌توانند به سایت‌های فروش فیلم و مستند سینما مارکت مراجعه کنند.


ضرر ۱۲۵ میلیون دلاری  کمپانی لوک بسون
«یوروپا کورپ» کمپانی متعلق به لوک بسون با ضرر ۱۲۵ میلیون دلاری در یک سال اخیر روبه‌رو شده است. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کمپانی «یوروپا کورپ» متعلق به لوک بسون، کارگردان نامدار فرانسوی که در ماه مه ‌از دادگاه تجاری فرانسه یک بخشش بدهی ۶ ماهه دریافت کرده بود تا بتواند وضعیتش را بهبود بخشد، اعلام کرد با کاهش ۳۴ درصدی در درآمد یک سال اخیرش، ۱۲۵ میلیون دلار ضرر کرده است. «یوروپا کورپ» که مدتی است تولید فیلمی را برعهده نداشت در بازار بین‌المللی نیز درآمدش به ۵۹ میلیون دلار کاهش یافته که در مقایسه با رقم ۸۷ میلیون دلاری سال پیش کاهش زیادی دارد. فروش «آنا» از سوی لایونزگیت بیشترین درآمد بین‌المللی این کمپانی را شکل داده است. این کمپانی مدتی است با ضرر دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل مدتی است اقداماتی جدی برای محدود کردن خطرات و کاهش هزینه‌هایش داشته است. توقف عملیات توزیع مستقیم و انتقال توزیع فیلم‌های خود به یک شرکت ثالث از جمله این راه‌حل‌ها بوده است. نتیجه همه این محدودسازی‌ها این است که هزینه‌های سربار این شرکت نیز کاهشی ۲۰ درصدی داشته و به 8/33 میلیون دلار رسیده است. جدیدترین فیلم بسون با عنوان «آنا» توسط لایونزگیت در آمریکا اکران شد و ظرف ۶ روز تنها ۵ میلیون دلار فروش کرد.

 


Page Generated in 0/0054 sec