printlogo


کد خبر: 210989تاریخ: 1398/4/10 00:00
اخبار

آیت‌الله عیسی قاسم:
ایران برای پیروزی جهان اسلام در حال فداکاری است
رهبر شیعیان بحرین گفت: دغدغه امروز جمهوری اسلامی تنها برای کشور خود نیست و دغدغه جهان اسلام را دارد و قطعاً در این راه پیروز می‌شود. به گزارش ایسنا، شیخ عیسی قاسم ظهر دیروز در نشست بررسی مسائل بحرین که در دانشگاه قم برگزار شد، عنوان کرد: ایران امروز نقش مهمی در جهان اسلام دارد و اقدامات جمهوری اسلامی برای تمام جهان اثربخش است؛ ایران برای پیروزی جهان اسلام و مقابله با زورگویی آمریکا در حال فداکاری است و هزینه این فداکاری را می‌دهد. شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: با قدرتی که جمهوری اسلامی ایران دارد و با وجود رهبری عالم و مقتدر در رأس این کشور، هیچ نگرانی بابت مرزها و امنیت ایران وجود نخواهد داشت و دغدغه امروز جمهوری اسلامی تنها برای کشور خود نیست و دغدغه جهان اسلام را دارد.

اینستکس کافی نیست  منتظر اقدام عملی هستیم
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینستکس هم کافی نیست و منتظریم ببینیم اروپایی‌ها قرار است چه اقدامات عملیاتی را مدنظر قرار دهند. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موضوع «اینستکس» گفت: اروپایی‌ها باید اقدامات عملی خود را انجام دهند. نماینده مجلس تصریح کرد: اگر اقدامات اروپا مورد تایید جمهوری اسلامی ایران باشد به گفته رئیس‌جمهور ما هم به تعهدات‌مان بازخواهیم گشت اگرنه اقدام بعدی روشن است. عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: البته ما فکر می‌کنیم تحرکاتی که از سوی گروه کشور‌های اروپایی به وجود آمده نتیجه تعیین ضرب‌الاجل ایران بوده است  و این موارد برای ما تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

تداوم شرایط جاری با اروپا غیرممکن خواهد بود
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: اروپا رویه کنونی خود را اصلاح کند یا نکند، تداوم شرایط جاری برای ایران غیرممکن و دور از عقلانیت سیاسی است. به گزارش مهر، سیدمحمدعلی حسینی در پاسخ به این سوال که اگر برجام برای اروپا به دلایل امنیتی اهمیت دارد و آن را تنها دستاورد دیپلماتیک خود می‌داند، چرا برای حفظ آن اقدامی انجام نمی‌دهد، اظهار داشت: بازی دوگانه اروپا در قبال برجام و خودداری آنان از انجام تعهدات برجامی در کنار تأثیر‌پذیری حداکثری از تصمیمات ایالات متحده، نفس برجام را به شماره انداخته و راهی جز کاهش یا توقف تعهدات یکجانبه ایران باقی نگذاشته است. وی ادامه داد: اینکه اقدامات آتی ایران، اروپا را وادار به تغییر رویکرد و اصلاح رفتار خواهد کرد یا نه، صرفاً بستگی به خود اروپا و میزان اهمیت برجام برای آنها دارد. سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: اروپا رویه کنونی خود را اصلاح کند یا نکند، تداوم شرایط جاری برای ایران غیرممکن و به دور از عقلانیت سیاسی است.

دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰ متهم اقتصادی  برگزار شد
دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰ نفر از متهمان اقتصادی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی صبح دیروز ۹ تیرماه به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. به گزارش میزان، دادگاه رسیدگی به اتهامات مریم هاشمی فرزند محمد، مدیرعامل شرکت نادین فرتاک پارسیان که در حین خروج از کشور دستگیر شد، محمد هاشمی فرزند محمدرضا، علی هاشمی فرزند محمد، مصطفی هاشمی فرزند محمدرضا، محمدرضا هاشمی فرزند محمد، حسن هاشمی فرزند علی‌اکبر، ابوالفضل هاشمی فرزند غلامحسین، محسن ثابت‌قدم راسخ فرزند علیرضا، ابراهیم مختاری فرزند احمد و بهرام شازده احمدی فرزند اکبر به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق جذب سپرده در قالب عقد مضاربه منتهی به حیف و میل سپرده‌گذاری و سردستگی گروه مجرمانه و تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی با ۲۶۴ نفر شاکی، صبح دیروز ۹ تیرماه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.


Page Generated in 0/0054 sec