printlogo


کد خبر: 210993تاریخ: 1398/4/10 00:00
اخبار

دبیر ستاد تنظیم بازار:
برنامه‌ای برای گران کردن نان نداریم
دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد پیشنهادات اتحادیه نانوایان برای افزایش قیمت نان در حال بررسی است اما فعلاً هیچ برنامه‌ای برای اجرایی کردن این پیشنهاد وجود ندارد. عباس قبادی در این باره به ایسنا گفت: هنوز هیچ تصمیم و برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم و تنها پیشنهادات اتحادیه نانوایان برای بررسی افزایش هزینه‌های تولید و تجدیدنظر در قیمت نان در حال بررسی است. وی افزود: همه اتحادیه‌ها می‌توانند در شرایطی که هزینه‌های تولیدشان افزایش یافته است، پیشنهادات و آنالیز قیمت خود را به ستاد تنظیم بازار اعلام کنند. این پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تأیید، برای افزایش قیمت آنها تصمیم گرفته خواهد شد.

مرغ منجمد؛ ۱۳ هزارتومان
عضو هیات‌مدیره کانون سراسری مرغ‌داران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ منجمد کیلویی ١٣ هزار تومان تصویب شده است، گفت: منتظر ابلاغ رسمی این قیمت هستیم. برومند چهارآیین در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به منظور جبران بخشی از زیان پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، قیمت خرید مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور را بصورت مستقیم از تولیدکنندگان کیلویی 13هزار تومان تعیین کرده است، افزود: این قیمت هنوز ابلاغ نشده و منتظر ابلاغ رسمی آن هستیم. به گفته وی، براین اساس از این پس شرکت پشتیبانی امور دام باید هرکیلوگرم مرغ منجمد را از تولیدکنندگان به قیمت کیلویی ۱۳ هزارتومان خریداری کند. وی تصریح کرد: نرخ جدید سبب می‌شود زیان مرغدارانی که مرغ خود را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام کشور می کنند به ازای هر کیلوگرم از 2500 تومان به 1000 تومان کاهش یابد. چهارآئین افزود: نرخ مرغ زنده و مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده،
در کارگروه تنظیم بازار کشور در حال بررسی است و تصور می‌کنیم بزودی اجماع حاصل و این مساله تعیین تکلیف خواهد شد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی:
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گوشت غیرقانونی است
نایـب‌رئیس کمیسیـون اقتصادی مجلس با انتقاد از بی‌قانونی دولت در عمل به تکالیفش، حذف تخصیص ارز دولتی به برخی اقلام اساسی را مغایر قانون دانست و گفت: دولت باید پاسخگو باشد که درآمد ناشی از مابه‌التفاوت ارز دولتی و ارز نیمایی برای این اقلام کجا رفته است؟ علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با تسنیم، با انتقاد از بی‌صداقتی دولت در حذف چند قلم کالا از فهرست کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی اظهار داشت: یکی از این موارد تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی در قانون بودجه 98 بود. وی با تاکید بر اینکه حذف چند قلم کالا از فهرست کالاهایی که ارز دولتی می‌گیرند، قطعاً غیرقانونی است، گفت: دولت بر اساس قانون بودجه 98 موظف است تا سقف 14 میلیارد دلار به 25 قلم کالای اساسی ارز دولتی اختصاص دهد ولی اوایل اردیبهشت‌ماه راسا تصمیم‌گیری و اعلام کرد این ارز 4200 تومانی را به برخی اقلام اساسی نمی‌دهد. کریمی خاطرنشان کرد: حذف این اقلام به معنای آن است که از این پس به جای  تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی به این کالاها، ارز نیمایی که قیمت آن در حدود 10 هزار تومان است داده خواهد شد ولی نکته قابل توجه این است که مابه‌التفاوت ارز 4200 تومانی مصوب و ارز 10 هزار تومانی نیمایی، یک درآمدی برای دولت ایجاد کرده و حالا دولت باید پاسخگو باشد این درآمد کجا رفته و صرف چه کاری می‌شود؟ گفتنی است اوایل اردیبهشت‌ماه اعلام شد بر اساس تصمیم ستاد اقتصادی دولت، ارز 4200 تومانی برای واردات گوشت قرمز، حبوبات، چای و کره حذف شده و این اقلام دیگر مشمول ارز دولتی نخواهند بود و واردات آنها با ارز نیمایی انجام خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0053 sec