printlogo


کد خبر: 210999تاریخ: 1398/4/10 00:00
اخبار

عجیب اما واقعی در کشور کمبود پزشک داریم!
معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به کمبود جدی پزشک در کشور گفت: در حال حاضر شاخص تعداد پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در کشور 6/1 به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است. ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تعداد و نحوه توزیع پزشک در کشور، گفت: در حال حاضر در کشور شاخص تعداد پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک ۱.۶ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت است. این در حالی است که کف مورد نیازمان در این زمینه 5/2 نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر بوده و حتی بسیاری از کشورهای دنیا در این زمینه شاخصی بین 5/3 تا ۵ نفر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند. وی با بیان اینکه بنابراین ما در کشور با کمبود پزشک مواجهیم،  افزود: به‌رغم تربیت نیروهای پزشکی که داشتیم، تعدادی از این افراد به دلیل ملاحظاتی که در انتخاب دانشجو وجود داشته و بنا بر شرایطی که داشتند،  به خارج از کشور رفته‌اند. بر این اساس با کمبود جدی پزشک مواجهیم، بنابراین باید از شاخص 6/1 پزشک به ازای هر ۱۰۰۰ نفر به 5/2 پزشک در هر ۱۰۰۰ نفر برسیم.

رانت و فساد در شبکه‌های خرید تجهیزات بیمارستانی
نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از وجود رانت و فساد در شبکه‌های خرید تجهیزات و کالاهای بیمارستانی، گفت: برای مدیریت بیمارستان‌ها باید طرحی نو در انداخت. محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه پس از 40 سال هنوز ضعف‌های زیادی در مدیریت بیمارستان‌ها وجود دارد، گفت: وزیر بهداشت تجربیاتی در رابطه با مدیریت شبکه و بیمارستان‌ها دارد و این تجربیات برای اداره بیمارستان‌ها می‌تواند بسیار موثر واقع شود؛ متاسفانه به نیروی فوق‌تخصصی کارآمد که می‌تواند در دوره‌های مختلف درمان تاثیرگذار باشد و در خدمت درمان باشد پست مدیریتی واگذار می‌کنیم و این در حالی است که چنین اقدامی به هیچ‌وجه بهره‌وری لازم برای مدیریت بیمارستان‌ها را ندارد. وی تاکید: در بحث درمان برون‌سپاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد، البته برون‌سپاری که منوط به اصل قانون اساسی یعنی کوچک شدن دولت اما با نظارت دقیق در قالب تعرفه‌های دولتی، تحویل سرانه به بیمه، میدانی‌تر شدن بیمه‌ها و تلاش برای جلوگیری از رانت و فسادی که امروز در شبکه‌های خرید تجهیزات بیمارستان‌ها وجود دارد، است.


جانشین فرمانده ناجا:
 کشف حجاب
در حریم عمومی جرم است
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مأموریت اصلی پلیس در حوزه اقتصادی ایجاد امنیت اقتصادی است، گفت: امنیت کسب و کار و افرادی که در عرصه‌های اقتصادی فعالیت می‌کنند در دستور کار پلیس است. به گزارش تسنیم، سردار سرتیپ ایوب سلیمانی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در این راستا پلیس مستقل امنیت اقتصادی با ساز و کار مناسب در استان‌هایی که نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور دارند شکل گرفت. وی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی ایجاد شده در جامعه از جمله اهداف تشکیل پلیس امنیت اقتصادی است، عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، شاهد مشکلات اقتصادی مانند قاچاق سوخت، قاچاق دام زنده و مشکلاتی در زمینه تأمین ارزاق عمومی در جامعه بوده‌ایم اما با توجه به آمادگی پلیس و استفاده از تجارب سال‌های گذشته و سازماندهی انجام شده، امیدواریم امسال این مشکلات کاهش یابد. سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه پلیس در حوزه‌های مختلف بازدارنده عمل کرده است، خاطرنشان‌کرد: پلیس در مواجهه با تخلفات حوزه اقتصادی قاطعانه برخورد می‌کند. وی در ادامه از برخورد ناجا با هنجارشکنان و کشف حجاب در حریم عمومی تاکید کرد و گفت: کشف حجاب در حریم عمومی جرم است و پلیس با آن برخورد می‌کند.


Page Generated in 0/0055 sec