printlogo


کد خبر: 211060تاریخ: 1398/4/12 00:00
اخبار

«آقا و خانم پارسی» دغدغه تلویزیونی زبان فارسی
اسماعیل آذر درباره مسابقه «آقا و خانم پارسی» که اجرای آن را برعهده دارد، اظهار داشت: بر اساس مطالبات رهبر انقلاب در زمینه زبان و ادبیات فارسی، عرقی که خود ما نسبت به زبان‌مان داریم و تکالیفی که سازمان صداوسیما نسبت به تقویت و تحکیم زبان و ادبیات فارسی برعهده دارد، مسابقه «آقا و خانم پارسی» در شبکه 2 سیما شکل گرفت. آذر درباره بخش‌‌های مختلف مسابقه مطرح کرد: ما در 4 موضوع هجای واژه‌ها، ساخت کلمه، ضرب‌المثل و شعر که مخزن‌‌های زبان فارسی است، سرمایه‌‌گذاری هنری کرده‌‌‌‌‌‌ایم. اولین بخش مسابقه هجا کردن واژه‌هاست. ساختن واژه با حروفی که روی تابلو قرار دارد، دومین بخش مسابقه است. سومین بخش آن حدس زدن ضرب‌المثل است به صورتی که یکی از اعضای خانواده با حرکت و ادا باید قسمتی از ضرب‌المثل را اجرا کند. برای این کار ۹۰ ثانیه فرصت دارد و اگر در ۱۰ ثانیه اول دیگر اعضای خانواده درست حدس زدند ۸۰ امتیاز و اگر در ثانیه ۸۰ درست حدس زدند ۱۰ امتیاز می‌گیرند.  «آقا و خانم پارسی» کاری از گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه 2 سیما به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر و با اجرای اسماعیل آذر است که از اول تیرماه روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۴ پخش می‌شود.


«کتیبه ژنرال»  داستان زندگی سردار بی‌سر
روایت زندگی فرمانده بی‌سر، شهید مدافع حرم حاج عبدالله اسکندری به قلم اکبر صحرایی، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، سردار شهید حاج عبدالله اسکندری هر چند رزمنده‌ای نام‌آور در جنگ تحمیلی بود اما نام او وقتی سر زبان‌ها افتاد که به جمع مدافعان حرم پیوست و پیکر مطهرش پس از شهادت به دست گروه تروریستی داعش افتاد! ابوجعفر نامی که از فرماندهان این گروه تروریستی بود سر از تن بی‌جان سردار جدا و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرد. البته طولی نکشید که وعده خدا محقق شد و با کشته شدن ابوجعفر به دست ارتش سوریه، این‌بار تصویر لاشه او بود که در معرض دید جهانیان قرار گرفت و دل همه دوستداران شهید را شاد کرد. «کتیبه ژنرال» رمان هزار صفحه‌ای است از زندگی سراسر افتخار و شجاعت شهید اسکندری که پس از 5 سال تلاش و تحقیق توسط نویسنده نام‌آور و انقلابی کشور، اکبر صحرایی به رشته تحریر در آمده است.


سر بریده ترامپ در جشنواره مایکل مور
جشنواره «تراورس سیتی» که مایکل مور بنیانگذار آن محسوب می‌شود، برنامه‌های پر و پیمانی را برای برگزاری دوره پانزدهم در سال ۲۰۱۹ تدارک دیده است. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «تراورس سیتی» امسال با نمایش فیلم‌هایی از کیتی گریفین و با حضور لیلی تاملین برگزار خواهد شد. گریفین در برنامه اکران «کیتی گریفین: عجب داستانی» حضور خواهد یافت. این مستند نشان می‌دهد چگونه عکسی از این کمدین که یک سر قطع‌شده مصنوعی دونالد ترامپ را در دست دارد، منجر به انجام تحقیقی توسط اف‌بی‌آی شده است! تاملین که در کنار جین فوندا از بازیگران «گریس و فرانکی» بوده و از شهروندان دیترویت هست نیز جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره مایکل مور می‌گیرد. این جشنواره که امسال پانزدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، از ۳۰ جولای تا ۴ آگوست (۸ تا ۱۳ مرداد) ادامه می‌یابد. موضوع امسال این جشنواره «سینما جهان را نجات می‌دهد» است و بیش از ۲۰۰ فیلم در آن به نمایش درمی‌آید. مور در این‌باره گفت: وقتی جهان به صورت دیوانه‌واری از کنترل خارج شود، باید از هنرمندان خواست پاسخ بدهند، الهام‌بخش باشند و با این باور دیوانه‌وار که یک فیلم بزرگ می‌تواند جهان را تغییر دهد، وارد میدان شوند. این جشنواره بیشتر بر فیلم‌های مستقل و مستند متمرکز است که امکان اکران و توزیع معمول را به‌دست نمی‌آورند.


Page Generated in 0/0058 sec