printlogo


کد خبر: 211064تاریخ: 1398/4/12 00:00
اخبار

زیرساخت‌های اجرای «‌محدوده جدید طرح ترافیک» کامل نیست
دبیر کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: زیرساخت‌های لازم از جمله دوربین‌های ثبت ورود و خروج در مبادی ورودی و خروجی برای طرح کنترل آلودگی هوا کامل نیست. محمدعلی کرونی در گفت‌وگو با تسنیم، تصریح کرد: آمارهای ارائه شده پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از شروع طرح‌های جدید ترافیک، چه در سال 97 و چه در سال 98، مبنی بر کاهش ترافیک داخل محدوده یا کاهش آلودگی هوای پایتخت در قالب‌هایی مشابه صورت پذیرفته و این ابهام وجود دارد که طرح سال 98 نیز مانند طرح 97 صرفا بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت حمل‌‌و‌نقل موفق نشان داده شود اما در عمل شکست‌خورده باشد. ابتدای شروع طرح سال 97، با توجه به عدم وجود آمادگی زیرساختی جهت اجرای آن، طرح کلید خورد و پس از گذشت چندین ماه از اجرای آن، مواردی نظیر عدم ثبت دقیق تخلفات و اعمال جریمه، کاهش سهم سفرهای درون‌شهری با مترو، وجود خطاهای بسیار در سامانه‌های OCR و... مشکلات آن را نمایان کرد؛ این قبیل مشکلات، پیش از اجرایی شدن طرح قابل پیش‌بینی بود و بارها نسبت به آن هشدار داده شده بود. وی ادامه داد: در طرح جدید برای سال 98 با وجود اینکه برقراری عدالت در تردد خودروهای پلاک فرد با زوج انجام گرفته اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها از جمله تکمیل نبودن دوربین‌های ثبت ورود و خروج در مبادی ورودی و خروجی به محدوده، همچنین ناتوانی سرورها در پوشش تقاضای شهروندان در سامانه در ابتدای شروع طرح و اطلاع‌رسانی محدود پیش از شروع طرح، نشان‌دهنده وجود مشکلات مشابه با طرح سال گذشته است.

پرداخت فصلی سبد کالا به مددجویان کمیته امداد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت فصلی سبد کالا به مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: دولت با توزیع مرحله دوم سبد کالا در تابستان موافقت کرده است. پرویز فتاح در گفت‌وگو با مهر، افزود: مددجویان کمیته امداد در ماه مبارک رمضان امسال با موافقت رئیس‌جمهور سبد کالا دریافت کردند و تصمیماتی نیز مبنی بر اینکه سبد کالا به صورت فصلی به مددجویان نهادهای حمایتی ارائه شود گرفته شده که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد. وی گفت: برای پرداخت مرحله بعدی سبد کالا به مددجویان پیگیری‌های لازم از طرف ما انجام شده که سازمان برنامه نیز قول مساعد داده است و قرار شده مرحله بعد سبد کالا نیز به محض تخصیص اعتبار پرداخت شود. فتاح افزود: در سفر اخیر به رشت آقای نوبخت قول توزیع مرحله دوم سبد کالا را در تابستان داده‌‌ و اعلام کرد در دولت نیز این طرح به تایید رسیده است. رئیس کمیته امداد گفت: اعتبار سبد کالای مددجویان کمیته امداد در ماه رمضان ۳۴۲ میلیارد تومان بود که بر اساس بعد خانوار میان مددجویان توزیع شد. وی افزود: به خانواده‌های تک‌نفره ۱۰۰ هزار تومان، 2 نفره ۱۵۰ هزار تومان، 3 نفره ۲۰۰ هزار تومان، 4 نفره ۲۵۰ هزار تومان، 5 و بالاتر ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافت.

تهران «پنجشنبه» طرح ترافیک ندارد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد پنجشنبه این هفته به دلیل برگزاری کنکور سراسری، طرح ترافیک اجرا نمی‌شود. سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: با توجه به برگزاری کنکور سراسری در روز پنجشنبه (سیزدهم تیرماه) و برای رفاه شهروندان تهرانی و افرادی که در این امتحان شرکت می‌کنند، با هماهنگی به عمل آمده با سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران، طرح ترافیک در این روز اجرا نخواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec