printlogo


کد خبر: 211067تاریخ: 1398/4/12 00:00
اخبار

موشک‌‌های رهگیر روسی، ناو‌‌های آمریکایی‌ها را هدف قرار می‌دهند
روسیه موشک‌‌های رهگیر جدیدی را با موفقیت آزمایش کرد. مسکو می‌گوید این موشک‌ها علیه هیچ کشوری نیست اما آمریکایی‌ها نسبت به این آزمایش موفق واکنش‌‌هایی از روی ترس نشان داده‌‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. گزارش‌‌های تکمیلی در این رابطه می‌گوید روسیه بار دیگر موشک رهگیر جدید خود را با موفقیت آزمایش کرد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی هوافضای یک موشک رهگیر جدید را با موفقیت از پایگاهی در قزاقستان آزمایش کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: نیروی هوافضا بار دیگر موشک ضدبالستیک تازه توسعه یافته خود را از پایگاهی در قزاقستان آزمایش کرد. بنا بر اعلام این بیانیه، به دنبال چندین نوبت آزمایش، موشک جدید با درصد اطمینان بالایی توانمندی‌‌های خود را ثابت و «آزمایش را با اصابت به یک هدف آزمایشی تکمیل کرد».

جنایت آمریکا علیه مهاجران مکزیکی برملا شد
الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده زن کنگره آمریکا پس از بازدید از اردوگاه‌های مرزی نگهداری مهاجران مکزیکی در کشورش، با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: همین الان، از نخستین مرکز [نگهداری از مهاجران] در اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا خارج شدم. متوجه می‌شوم چرا افسران اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اینقدر [رفتارشان] به لحاظ فیزیکی و جنسی با من تهدید‌آمیز بود. افسران، زنان را داخل سلول‌هایی نگه می‌داشتند که آب نداشت و به آنها گفته بودند از آب توالت بنوشند. این، رفتار خوب آنها در مقابل نمایندگان کنگره بود. این در حالی است که آمریکایی‌ها مرتکب جنایت‌‌هایی چون جدایی کودکان و خردسالان از خانواده‌های‌شان در مرز مکزیک شده‌‌اند که به‌رغم اعتراضات شدیدی که علیه دولت جنایتکار ترامپ به عمل آمده است اما نهاد‌‌های قدرت در این کشور حاضر به برخورد قاطع با این جنایت علیه بشریت در دولت مخرب آمریکا نیستند.

نخست‌وزیر لبنان بحران در استان جبل را بزرگ توصیف کرد
نخست‌وزیر لبنان جلسه کابینه این کشور را که قرار بود دیروز برگزار شود، به مدت ۴۸ ساعت به تعویق انداخت. سعد حریری گفت: برخی افراد (در رابطه با حادثه سوءقصد نافرجام به جان صالح الغریب، وزیر امور آوارگان لبنان) بازداشت شده‌‌‌اند. امنیت در لبنان خط قرمز محسوب می‌شود و کسی حق ندارد امنیت لبنان را برهم بزند. نخست‌وزیر لبنان بیان کرد: همه وزیران در جلسه حاضر بودند اما من خواستم به منظور کاستن از تنش بیشتر، جلسه را به تعویق بیندازم. وی گفت: مشکل در استان جبل بزرگ است اما در راستای حل آن تلاش می‌کنیم. کار من به عنوان نخست‌وزیر کاستن از تنش‌ها و از بین بردن درگیری‌هاست.

120 کشته و زخمی  در انفجار تانکر سوخت در نیجریه
در پی انفجار یک تانکر سوخت در استان بنوئه نیجریه دست‌کم ۵۰ نفر جان باخته و ۷۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. کریستوفر آوی یکی از مقامات استان بنوئه در این‌باره گفت: انفجار هنگامی که مردم محلی مشغول تخلیه بنزین از تانکر سوخت بودند به‌وقوع پیوست، البته تانکر سوخت قبل از انفجار تصادف کرده بود اما علت این حادثه تصادف اعلام نشده و علت اصلی آن مشخص نیست. وی در ادامه افزود: بسیاری از افراد نیز هنوز مفقود هستند و زخمی‌ها به بیمارستان‌‌های اطراف منتقل شدند. خانه‌‌های اطراف محل حادثه تبدیل به خاکستر شده‌‌‌اند و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است.


Page Generated in 0/0064 sec