printlogo


کد خبر: 211083تاریخ: 1398/4/12 00:00
خبر سخنگوی قوه‌قضائیه درباره صدور رأی دادگاه بدوی برادر رئیس دولت اصلاحات
حکم خاتمی صادر شد

سخنگوی قوه‌قضائیه اخبار جدیدی را درباره روند رسیدگی به پرونده‌‌های برادر حسن روحانی، برادر اسحاق جهانگیری و برادر رئیس دولت اصلاحات اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس اظهارات غلامحسین اسماعیلی، دستور داده شده روند رسیدگی به تحقیقات در پرونده برادر اسحاق جهانگیری تسریع شود. از سوی دیگر، گفته شده رای برادر حسن روحانی نیز همچنان در دادگاه تجدیدنظر مورد بررسی است و هنوز رای قطعی صادر نشده است. به گفته سخنگوی قوه‌قضائیه، حکم محمدرضا خاتمی، برادر رئیس دولت اصلاحات نیز صادر شده است که البته جزئیات این حکم بدوی اعلام نشد. به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در پنجمین نشست خبری خود در دوره تحول با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت پرونده محمدرضا خاتمی به کجا رسید، گفت: پرونده مذکور در دادگاه رسیدگی و جلسات متعددی نیز برای رسیدگی به آن با حضور متهم و وکلای مدافع به صورت علنی تشکیل شد. اسماعیلی ادامه داد: دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و رای را صادر کرده است، علی‌القاعده باید رای این هفته اعلام می‌شد، ممکن است چهارشنبه یا شنبه رای صادره به اصحاب پرونده ابلاغ شود. وی گفت: از آنجایی که این رای قطعی نیست و قابل تجدیدنظر است از بیان جزئیات آن معذورم.
آخرین وضعیت پرونده برادران روحانی و جهانگیری
اسماعیلی در ادامه نشست خبری دیروز، در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه شنیده شده پرونده برادر رئیس‌جمهور و پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهور تعیین‌تکلیف شده، به طوری که پرونده برادر معاون اول رئیس‌جمهور درباره پروژه اشراق و فساد‌های بانک گردشگری به دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی ارسال و پرونده دوم (برادر رئیس‌جمهور) هم در دادگاه تجدیدنظر تعیین‌تکلیف شده است، آیا این موضوع صحت دارد، اظهار کرد: این شنیده‌ها منطبق بر واقعیت نیست. وی ادامه داد: تحقیقات پرونده‌ای که در دادسرا در رابطه با بانک گردشگری و منسوبان یکی از مقامات بوده هنوز تکمیل و به دادگاه ارسال نشده و تاکید شده که در فرآیند تحقیقات تسریع شود. سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: در رابطه با پرونده دوم نیز رای دادگاه بدوی قبلا صادر شده و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده است ولی هنوز دادگاه تجدیدنظر آن برگزار و حکم قطعی صادر نشده است.
دادگاه نجفی تیرماه برگزار می‌شود
در ادامه نشست خبری دیروز، سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پرونده قتل میترا استاد تعیین وقت شده است یا خیر؟ بیان داشت: آخرین گزارشی که در ارتباط با پرونده قتل میترا استاد گرفتم این بود که در این پرونده ابلاغ به وکلا (3 وکیل) در ظرف زمانی مختلف انجام شد؛ برای برخی از وکلا در همان روز اول رفته و ابلاغ برخی، رفت و برگشت داشته است.
در نتیجه ابلاغ واقعی با تأخیر انجام شده است اما درنهایت ابلاغ‌ها انجام شد و برخی اشکالات و ایراداتی که وکلا به کیفرخواست صادره داشتند برطرف شد و چهارشنبه آ‌خرین مهلت در این رابطه است، لذا قطعا تیرماه به صورت علنی به این پرونده در دادگاه رسیدگی خواهد شد. اسماعیلی اضافه کرد: همچنین تیرماه به پرونده قتل شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه به قتل رسید نیز رسیدگی خواهد شد.
برگزاری دادگاه قاتل امام جمعه کازرون
در ادامه نشست خبری، اسماعیلی در ارتباط با پرونده شهادت امام جمعه کازرون گفت: امروز جلسه دادگاه این پرونده برگزار شد، به‌رغم اینکه پرونده شهادت امام جمعه کازرون بعد از پرونده میترا استاد اتفاق افتاد، اما از آنجایی که حاشیه نداشت سریع‌تر تکمیل شد و درباره پرونده 2 قتل دیگر نیز به دلیل اهمیت و اثری که این موضوع در وجدان عمومی جامعه گذاشته است سیاست ما رسیدگی قاطع، دقیق و در حداقل زمان است.


Page Generated in 0/0068 sec